AETR emberi nyelven, hogy NE legyen többé vita! Fuvarozók kérdezték, szakértők megválaszolták! Amit a tachográfról TUDNI kell!

 

AETR könyv 9.0-ás verzió a saját számlás szállítókra vonatkozó változással és a belföldi napidíjakkal!

Jó helyen jársz!

Itt juthatsz hozzá az AETR könyv legújabb, 9-ik kiadásához és az egyéb, AETR-rel kapcsolatos könyvekhez, anyagokhoz!

Fuvarozó vagy? Saját számlás szállítóként dolgozol? Sofőrként tevékenykedsz? Netán nem ez a fő tevékenységed, de kell vezetned 3,5 tonnánál nagyobb járművet is? Esetleg buszozol, és nem tudod, este 10 után hogyan és mennyit vezethetsz? Nem érted pontosan a MENTESSÉGET?

Akkor jobb, ha tudod: 2016 JANUÁRTÓL új szabályok vannak érvényben!

Vagy épp te vagy a fuvarszervező, utazásszervező, akit ugyanúgy köt az “561-es rendelet” előírása, és ugyanúgy tisztában kell lenned MINDENNEL? Esetleg fuvarozó cégeknek könyvelsz vagy a munkaügyük tealád tartozik?

Akkor bizony néha elég zűrzavaros lehet a helyzeted! A várható következmény pedig: sok százezres, sőt, milliós bírság!!!

 

 

AETR KÖNYV 9-ik kiadás már az ÚJ SZABÁLYOKKAL!
MOST 20% ONLINE RENDELÉSI KEDVEZMÉNNYEL!!!

8.600 FT helyett csak 6.880 Ft!

 

Kérem az AETR könyvet!

 

Figyelem! Nagyon fontos, hogy ezt elolvasd!
Mi változott a kilencedik kiadásban az előző kiadásokhoz képest?

 

 

  • Az AETR könyv immár a KILENCEDIK kiadását éri meg, ami azt bizonyítja, hogy mindennél jobban szükség van rá a fuvarozók, szállítók körében, mindegy, hogy sofőrről vagy vállalkozásról van-e szó.
  • A legelső kiadványához képest ez a könyv már 146 oldallal bővebb, miközben az ára nem változott: immár összesen 390 oldalra “dagadt”! Kiegészítettük a Tevékenységigazoló lapról, a saját számlás szállításról, a napi- és heti pihenőidőkről, és a nemzetközi buszjáratokról szóló részeket, az idei aktualitásoknak megfelelően (többek között), valamint pontosabban meghatároztuk, mit is jelent a “közúton való közlekedés”, aminek elég nagy jelentősége van, ahogy az a legutóbbi szemináriumon is kiderült.
  • Az új jogszabály miatt meg kell ismerkednek néhány új dologgal. A konferencia könyv és az egyéb könyvek ebben segítenek...

    Az új jogszabály miatt meg kell ismerkednek néhány új dologgal. A konferencia könyv és az egyéb könyvek ebben segítenek…

  • Mivel a szünet már NEM számít munkaidőnek, hanem munkaközi szünetként kell értelmezni, így az erről szóló munkaügyi fejezetet is át kellett szerkeszteni, át kellett írni egy kicsit, ki kellett egészíteni. Új Munkaügyi nyilvántartó minta került bele, és kiegészítettük a túlórákra és a munkanapokon végzett munkaidők elszámolására vonatkozó részeket (hogyan értelmezzük a túlórákat a munkaidő kereteben való foglalkoztatás esetén).
  • Nagyon fontos, hogy a könyv amiatt is egy kissé átdolgozásra került, mert 2014. februárjában megjelent a 165/2014-es EU rendelet, ami miatt módosításokra volt szükség.
  • Az említett 165/2014/EU rendeletnek van egy olyan pontja, ami 2015. március 1-től lépett hatályba. Ez pedig a TEVÉKENYSÉG IGAZOLÓ LAP új értelmezésével kapcsolatos. NAGYON FONTOS, HOGY PONTOSAN ÉRTSD EZT! Ebben a kiadásban már ez is pontosan benne van, annak minden értelmezésével, a használat magyarázatával, megfelelve az uniós szabályozásnak.
  • 2015. júliusában megjelent az ÚJ, 44/2015-es NFM rendelet is (VII. 20.), ami igazodva az ÚJ UNIÓS jogszabályhoz, szintén szabályozta a Tevékenységigazoló lap használatát. Mivel azonban ez a rendelet rengeteg félreértést és félremagyarázást szült, ezért jobbnak láttuk ezt is teljesen tisztába tenni és elmagyarázni, értelmezni az új könyvben.
  • Az említett jogszabály miatt jelentős átfogalmazásokra és több helyen is átdolgozásra került sor. Több új fejezet is bekerült a könyvbe és sok helyen megváltoztak a jogszabályi hivatkozások.
  • További változás, hogy az új EU-s jogszabály az 561/2006/EK rendelet bizonyos pontjait is módosította, amik 2015. márciusától léptek életbe, és nagyon is jó tisztában lenni vele.
  • Mostantól 4 könyv a fuvarozók szolgálatában.

    Mostantól 4 könyv a fuvarozók szolgálatában.

  • 2016. január 1-től már életbe lépett a “kereskedelmi áruszállítás” fogalma, ami ALAPJAIBAN VÁLTOZTATTA MEG a saját számlás szállítókra vonatkozó szabályokat. Nekik is KÖTELEZŐ már a tachográf használata 3,5 tonna feletti szállítás esetén (a 7,5-ig tartó mentesség tehát MEGSZŰNT!!!)! NAGYON FONTOS, HOGY PONTOSAN ÉRTSD EZT! Ebben a kiadásban már ez is pontosan benne van, annak minden értelmezésével, a használat magyarázatával, megfelelve az ÚJ szabályozásnak.
  • Több olyan dolgot is letisztáztunk, amikre korábban nem volt lehetőség vagy nem volt egyértelmű a hivatkozás (vagy éppen eléggé kacifántos módon tudtuk magyarázni). Az új jogszabály miatt azonban meg kell ismerkedned néhány új dologgal is.
  • Természetesen az előző kiadás óta történt új tapasztalatokat is beletettük az AETR könyv 9.0-ás kiadásába.

 

 

Az új jogszabály alkalmazásának nehézségei…

  1. Kollégáimmal úgy találtuk, hogy nem kevés nehézségbe ütközik az új jogszabály normaszövegének értelmezése és alkalmazása. Ezt MÁSOKNÁL is megfigyeltük, amikor igyekeztek ezt értelmezni.
  2. Az IGAZI problémát az jelenti, hogy
    • a korábbi, 3821/85/EGK rendeletet teljes egészében eltörölték;
    • az új jogszabály bizonyos részeit ugyanakkor csak 2015. márciusától kell alkalmazni, de vannak olyan részek is, amiket 2016. márciusától;
    • a régi rendelet már megszűnt, de az új még nem lépett hatályba; ugyanakkor már az új normaszöveget kell használni – de hogyan?
    • és még itt van a tevékenységigazoló lap kérdése is: akkor ezt most pontosan HOGYAN is kell értelmezni és alkalmazni?
    • sajnos 2016. januárjától a “nem kereskedelmi áruszállítás” fogalmának EU-s meghatározásával a saját számlás szállítókra vonatkozan megszűnt a 7,5-ig érvényes korábbi mentesség – már nekik is használni kell tehát a menetírót 3,5 tonnánál nagyobb járművel történő szállítás esetén.

     

    Az új, 9.0-ás AETR könyvben már ezeket is letisztáztuk, mivel a régiben még nem voltak benne! A könyvben már mindenhol az ÚJ normaszövegre hivatkoztunk, az új rendelet alapján!

     

    AETR KÖNYV 9-ik kiadás
    MOST 20% ONLINE RENDELÉSI KEDVEZMÉNNYEL!!!

    8.600 FT helyett csak 6.880 Ft!

     

    Kérem az AETR könyvet!

     

 

 

Miért kell rendelkezned ezzel a könyvvel (és a többi könyvvel is)?
17 nagyon fontos érv az anyagok mellett!

 

 

  1. AETR könyv 9.0-ás verzió a saját számlás szállítókra vonatkozó változással és a belföldi napidíjakkal!Mert referencia műként használhatod őket, amiknek ott kell lenniük nálad a jármű csomagtartójában vagy a szélvédő alatt, hogy kéznél legyenek.
  2. Mert ha most kezded a szakmát, vagy a GKI-képzésedet, akkor az AETR és a munkaügy területén nem találsz ezeknél jobb művet, amik ennyire jól megalapoznak (több autós iskola is ajánlja már a “diákjainak” és/vagy beszerzi a teljes csomagot).
  3. Mert ha már “régi motoros vagy”, akkor bőven hallhatsz kollégáktól vagy ellenőröktől olyan dolgokat, amiktől égnek állhat a hajad; ezek a könyvek tisztába teszik ezeket a félreértéseket, kivesézve a jogszabályi pontokat, megválaszolva jó néhány égető kérdést.
  4. Mert eddig is már több, mint 4.400-an vásárolták meg az AETR könyvet, NEM csak Magyarországról, és a szám egyre csak nő! A felhasználók nagyjából 60%-a egyéni járművezető, 40%-uk pedig vállalkozásként használja. MINDKÉT esetben életbevágóak ezek az adatok! (Az összes kiadványból kb. 7.000 példány fogyott eddig.)
  5. Amit a tachográfról FELTÉTLENÜL tudni kell!Mert ha utazásszervezőként vagy fuvarszervezőként dolgozol, akkor utazásszervezőként vagy fuvarszervezőként is ugyanazok a szabályok és kötelezettségek vonatkoznak rád, mint a sofőrökre, vállalkozásokra; sőt, rád ez FOKOZOTTAN érvényes, mivel TE vagy a lánc első szeme! (A jogszabály szerint is).
  6. Mert ezeket a könyveket a fuvarozók egyik legjobb barátja, az AETR hazai legnagyobb, elismert szakértője írta, több szakértő lektorálásával, ami sok éves tapasztalat és visszajelzések alapján került mindig aktualizálásra.
  7. Mert a legtöbb dolog, amiért bírságolnak, kifejtésre kerül ebben a 4 könyvben, a jogszabály “védőleplébe bugyolálva”; tehát, nem csak választ kapsz rá, hanem magát a jogszabályi részt is mellétesszük, ahol ez lehetséges, ami azért fontos, mert így bátran hivatkozhatsz az érintett jogszabályra az ellenőrzés során.
  8. Mert mindig “tudsz mihez nyúlni”, tudsz mire hivatkozni, ha bajba kerülsz vagy valamiért elbizonytalanodsz.
  9. AETR konferencia 2016Mert több ellenőr is kereste már ezt a könyvet,saját szakállára (költségére) megvásárolta azt. Sőt, olyan is volt, aki fuvarozó ismerőseinek ajánlotta a könyveket!
  10. Mert rendőrségi szakértő, igazságügyi szakértő és munkaügyi szakértő, valamint 2, egykori Közlekedési Felügyeleti ellenőr is lektorálta, illetve ajánlja MINDEN fuvarozónak – így ELENGEDHETETLEN számodra is!
  11. Mert már bírósági pert is nyert egy fuvarozó a könyv segítségével, és ennek hatására a bíróság egy “furcsa” határozatot hozott a Tevékenységigazoló lap belföldi használatával kapcsolatban.
  12. Mert dívik a “parkolói oktatás”, és légy őszinte: sok helyről hallasz sok hülyeséget! Most végre az IGAZ INFORMÁCIÓKKAL találkozhatsz, emberi nyelven elmagyarázva, több éves tapasztalattal rendelkező, VALÓDI szakértőktől.
  13. Mert ha nem tudod, miként kezeld a digitális tachográfot, a “zöld könyvből” ezt részleteiben megtanulhatod: akár Stoneridge, akár Siemens VDO menetíród van.
  14. Hogy van ez a valóságban?Mert rengeteg olyan kérdés merülhetett fel benned is, amit más, “nem túl hiteles forrásból” veszélyes lenne “elsajátítani”. Ezért inkább szerezd meg magadnak a VALÓDI szakértői válaszokat, hiteles forrásból!
  15. Mert akár járművezető vagy, akár vállalkozó, NEM szeretnéd, hogy olyan bírságot “szedj össze”, amit nagyon NEM szeretnél kifizetni. Ha pedig ellenőrzést kapsz, akkor szeretnél NAGYON felkészült lenni – akár közúti, akár telephelyi ellenőrzésről van szó.
  16. Mert másfél évtized tapasztalatait olvashatod a könyvekben – az ÉN és szakértő társaim tapasztalatát a témában. Mindez kiegésztve a sok száz olvasói visszajelzés tapasztalataival.
  17. Mert sosem tudhatod, mikor lesz szükséged ezekre a “mankókra”. Lehet, hogy egyszer “életet menthetnek”.

 

Nem emelnék ki külön fejezeteket. Minden hasznos és fontos információ egybegyűjtve végre!!!! Különösen fontos jogszabályváltozások frissítve. Mindenkinek csak ajánlani tudom, hasznos és sokat segítő olvasmány!!! Üdvözlettel Zsolt.Tarján Zsolt, sofőr

Egész nyugodtan mondhatom, hogy a könyv elejétől a végéig tökéletes és minden része hasznos! Egyébként tiszta szívből, csak gratulálni tudok hozzá!!!Semperger József, vállalkozó

Kedves Kuzma Ferenc! Felbecsülhetetlen kincs a könyv, amit a kezemben tartok, köszönöm szépen!!! Csak pár oldalt olvastam és már látom, SEMMIT NEM JÓL CSINÁLTAM, mint fuvarozó, sofőr és munkáltató!!! Sok kérdésem volt és van, de addig nem merek kérdezni, amíg végig nem tanulmányoztam a könyvet… Azt sem tudom, visszamenőleg hány évet próbáljak javítani, újracsinálni… De a lényeg, szuper a könyv, VÉGRE érthetem én is a jogszabályokat, és hogy mit hogyan kell csinálnom a törvény szerint!!! Régóta kutattam, de mindenki mást mondott, vagy senki nem tudta a kérdésemre a válaszokat!!! Ez a könyv pont azt fejti ki ami engem érdekel és érint!!! Még egyszer, köszönöm munkáját!!!! Szép napot! ÉvaKovács Istvánné EV, Tiszakécske, Tavasz u., 2014. szept. 5.

Get the Flash Player to see this content.

AETR titkok és rejtelmek megoldva – lépésről lépésre!

 

Hányszor kezdhetsz “műszakot” egy héten?
Hogyan működik ez pl. a “négykezes” járatoknál?

A négykezes járatok alapszabálya (többek között), hogy nem 24, hanem 30 órás időintervallumon BELÜL értelmezzük a napi pihenőidő kivételének kötelezettségét. És bár jogszabályi előírás szerint elegendő csak 9 órát kivenni, ettől ez még a “négykezes” járatok esetében NEM csökkentett napi pihenőidőnek számít, hanem rendszeresnek!

Természetesen az új AETR könyven írtunk erről is, mivel ez meglehetősen gyakori kérdés volt.

Részlet az új, 9.0-ás AETR könyvből (a többit a könyvben olvashatod):

  1. Egy ügyfelünk a következő kérdést tette fel. „Normál esetben a sofőrnek a heti pihenőt 6×24 órán belül kell megkezdenie. De mi a helyzet a négykezes járattal, ha kizárólag minden nap ilyen formában vezetünk? Ebben az esetben 6×30 óra után kell csak megkezdeni a heti pihenőt?”
  2. Ezt a kérdést többen is feltették már nekünk, ezért a 2014. januári szemináriumon meg is válaszoltuk. A lényeg a következő: attól, hogy valaki „négykezesben” megy, még NEM változik meg a szabály! Vagyis, továbbra is igaz, hogy az előző heti pihenőidő végétől számított 6×24 órán BELÜL meg kell kezdeni a heti pihenőidő kivételét. Ez más szavakkal azt jelenti, hogy 144 órán belül… Nincs olyan, hogy 6×30 óra szabály, vagy ilyesmi!
  3. Vagyis az, hogy „négykezesben” teljesítünk kvázi folyamatos szolgálatot, még NEM jogosít fel arra, hogy ennél a maximum 144 óránál később kezdjük meg a heti pihenőidőt. Tehát ebbe már neccesen fér csak bele teljes egészében 5 db „négykezes járat”, de azért még épphogy belefér. Viszont 6 db SEMMIKÉPP! (Számold ki, hogy ha az ötödik ilyen járat maximális ideje 21 óra lenne, ami 10-10 órás vezetésekkel megvalósítható, akkor összesen 141 órát tenne ki az 5 periódus, ha hozzávesszük az előző 4 db, 30 órás intervallumot. De ez is csak akkor, ha a 9 órás napi pihenőknél nem nagyon tartunk többet, legfeljebb fél-fél órákkal lépjük túl. Az ötödik járat azért fér még pont bele, mivel a munkaidő végét követően a jogszabály értelmében NEM kell napi pihenőt tartanunk (ez tehát nem növeli meg az időtartamot), hanem a munkaidők végén egyből megkezdhetjük a heti pihenőidőt. (Erről a könyv napi- és heti pihenőidők értelmezésével foglalkozó fejezetnél olvashatsz részletesen). Ezt tehát így kell értelmezni.

 

NE FELEDD!!! A könyv ÉRTÉK, amit az emberek sokáig megőriznek és használnak. TE is. Ezért mindenképpen szerezz egy példányt magadnak mindhárom műből!!! Ez a 3 könyv túlzások nélkül nagy értékkel bír.

 

AETR KÖNYV 9-ik kiadás már az ÚJ SZABÁLYOKKAL!
MOST 20% ONLINE RENDELÉSI KEDVEZMÉNNYEL!!!

8.600 FT helyett csak 6.880 Ft!

 

 

 

A rendelés menete röviden

 

FIGYELEM!!! Amelyik anyagot kéred, ott TÉGY EGY PIPÁT a bal oldali oszlopban a tétel mellé!

Vannak kedvezményes csomagárak, amiket ZÖLD HÁTTÉRREL JELÖLTÜNK. Ezt érdemes kihasználni, mert pénzt takarítasz meg vele! Ilyenek például a “könyvcsomag” vagy az űrlap végén a “teljes csomag”, amikor egyben megrendeled az egész AETR-gyűjteményt (így jelentős kedvezményt kapsz rá). Ilyenkor elegendő csak azt megrendelned!

Értelemszerűen meg kell adnod a rendelési adataidat (amennyiben a postázási adatok eltérnek a számlázási adatoktól, akkor azt is add meg). Miután befejezted az egyes tételek megrendelését, a végén csak kattints a “Kérem az AETR könyvet és az egyéb rendelt anyagokat!” gombra.

 

FONTOS!!! Ha bármikor elakadsz a rendelés során, vagy valamit nem értesz, esetleg nehézségbe ütközik az űrlap kitöltése, vagy további kérdéseid vannak, akkor hívd a (06) 70/391-2885-ös telefonszámot és eligazítunk!

 

 

Kattints ide és szerezd meg magadnak azt a könyvet,
amit már eddig több, mint 4.440-an megvásároltak!

AETR KÖNYV 9-ik kiadás már az ÚJ SZABÁLYOKKAL!
MOST 20% ONLINE RENDELÉSI KEDVEZMÉNNYEL!!!

8.600 FT helyett csak 6.880 Ft!

Mérföldkő a közúti szállítmányozási iparban!

 

Kérem az AETR könyvet!