Sajtócáfolat! Erre vártunk!

Mi az IGAZSÁG a május 21-e utáni kisteherautós vezetéssel kapcsolatban? Elég a B kategóriás jogosítvány?

Előtte azonban a maradék nyomtatott termékek…

Már csak ennyi van belőlük (van, amelyikből 2000 db volt nyomtatva anno). Amikor elfogynak, NEM nyomtatjuk újra. A legtöbbje 50%-os kedvezménnyel, amíg még van. Összesen ennyi nyomtatott könyvünk van még.

  • AETR könyv 10-ik kiadás: 2 db
  • Zöld régi tachográfos könyv: elfogyott!
  • 2016-os konferencia könyv (egyedi kérdésekkel): 39 db
  • Hogy van ez a valóságban könyv: 141 db
  • Új digitális tachográfos könyv (színes, A/4-es forma): 121 db

Kattints ide, és szerezd be a hiányzó példányodat féláron!    


 


Mi az IGAZSÁG a május 21-e utáni kisteherautós vezetéssel kapcsolatban? Elég a B kategóriás jogosítvány?

Mi az IGAZSÁG a május 21-e utáni kisteherautós vezetéssel kapcsolatban?

Az utóbbi időben sokan hívtak, hogy mi lesz május 21 után a kisautós vezetésekkel. A fészbukon – szokás szerint – megint FALS információ jelent meg, néhány neves hírportál révén.

Az egyik – HAMIS!!!! – információ a következő volt (a cikk címe is eleve szenzációhajhász, leginkább azért, mert valaki, aki a címet elolvassa,  pusztán ezen cím alapján  azt hihetné, hogy MINDEN EMBERNEK, AKINEK B-KATEGÓRIÁS JOGOSÍTVÁNYA VAN, érintett valahogy valamilyen homályos változásban, hogy a jogosítványát nem tudja használni). Én ezt visszataszítónak tartom. A teljesen félrevezető cikk címe: Korlátozzák a B kategóriás jogosítvány felhasználhatóságát.

Aztán egy kicsit beleolvasva már kiderül, hogy ez a 2,5 és 3,5 tonnás járművek vezetésével kapcsolatos. Ja, ez azért egy kicsit más!

Viszont, a TELJES DEZINFORMÁCIÓ lényege, amit aztán sorról-sorra újabb és újabb hírportálok is átvettek, gondolkodás nélkül, szerintem nem is értve, hogy mi ez, a következő:

Május 21-étől nem lesz elég a 3,5 tonna alatti, eddig B kategóriás jogosítvánnyal vezethető, árufuvarozásra használt kisteherautókhoz a hagyományos jogosítvány. Egy uniós irányelv alapján ugyanis Magyarországon is kötelező lesz a díj ellenében végzett árufuvarozáshoz a szakhatósági engedély.

 

Bocs, de MI VAN?!

Ez a cikk nem kevesebbet állít, mint hogy: ha csak sima B kategóriás jogosítványod van, ahogy az eddig is volt, akkor azzal majd NEM vezethetsz 2,5 tonnás járművet árufuvarozás esetén. Ez vajon igaz?

A válasz: NEM!!!!!!!!!!!!!!!

Teljesen téves információ, ami viszont sokakat nagyon is megzavart. Engem is sokan hívtak, és utána jártunk.

A B kategóriás jogosítvány elegendő, más feltételek vannak

Beszéltünk KÉT hatósági személlyel is a Közlekedési Felügyeletnél, fuvarozó ügyfeleimen keresztül. Ők is egyértelműen azt mondták, hogy a fenti állítás NEM IGAZ!

Továbbá, csatolnám az EREDETI cikket az utdij.hu oldalról, amire hivatkoznak ezek a hírportálok, csak azért, hogy lásd: az EREDETI cikkben NINCS benne ez a B kategóriára történő hivatkozás! Itt a cikk, ha érdekel, és az egyéb feltételekről is!

Továbbá, bemásolom a tegnap megjelent sajtótájékoztató szövegét a NiT Hungary szakmai érdekképviselettől, Sajtócáfolat néven. Az eredeti, teljes cikket erre a linkre kattintva olvashatod el.

 

Cáfolja a szakmai szervezet a B kategóriás jogosítvány felhasználásáról szóló téves sajtóinformációkat.

 

A mai napon futótűzként terjedő hír, amely szerint 2022. május 21-étől uniós hatásra változnak a közúti járművezetés személyi feltételei, és a B kategóriás járművezetői engedélyhez kötődő jogosultságok korlátozásra kerülnek, hamis. A valóságban a változás kizárólag a díj ellenében végzett közúti árufuvarozás feltételrendszerét érinti, a jogosítványhoz nincs köze. A változásokról a fuvarozókat korábban már tájékoztatta az érdekképviselet, így azok többsége már rendelkezik is a szükséges engedélyekkel.

 

A több mint 4200 regisztrált tagvállalkozást tömörítő hazai közúti fuvarozói szakmai érdekképviselet, a Magánvállalkozók Nemzeti Fuvarozó Ipartestülete – NiT Hungary az alábbiak szerint reagál a megjelent hírekre, fontosnak tartva az érintett szolgáltatói kör és a közvélemény korrekt tájékoztatását.

 

A megtévesztő cikkekben foglalt információkkal ellentétben 2022. május 21-étől semmilyen formában nem változnak a közúti járművezetés személyi feltételei, nem korlátozódnak a B kategóriás járművezetői engedélyhez kötődő jogosultságok.

 

Ami változásként életbe lép: ettől a naptól a díj ellenében végzett közúti árufuvarozást végző vállalkozásoknak a 2,5 tonna megengedett legnagyobb össztömeget meghaladó járművek üzemben tartása esetében is közúti árutovábbítási engedélyt, azaz „tevékenységi engedélyt” kell kiváltaniuk, és teljesíteniük kell az engedély kiváltásával összefüggő, jogszabályban meghatározott feltételeket.

 

A változás egy európai uniós jogharmonizációs folyamat része, melyről az érintett vállalkozói kör a NiT Hungary révén már 2021-ben megkapta a szükséges tájékoztatást, így a mostani változások a fuvarozó vállalkozásokat nem érik váratlanul; túlnyomó többségük már be is szerezte a szükséges engedélyeket.

 

A korábbi helyzet most csak annyiban változik, hogy az engedély kiváltása eddig a 3,5 tonna össztömeg feletti járművekre vonatkozott, ez a tömeghatár csökken 2,5 tonnára. A jogszabály-módosítás nem érinti a saját árut szállító – tehát nem díj ellenében fuvarozó – vállalkozásokat, és nem érinti vagy korlátozza az engedélyes tevékenység hatálya alatt dolgozó gépkocsivezetők vezetői engedélyeit és azok kategóriáit sem. 3,5 tonna össztömeget meg nem haladó gépjármű továbbra is vezethető B kategóriás jogosítvánnyal, és ez alatt a tömeghatár alatt a gépkocsivezetők számára nem előírás a nehéztehergépjárművek vezetéséhez előírt GKI képesítés sem.

 

A NiT Hungary a tényekkel és a 2021. május 21-étől hatályos előírásokkal kapcsolatos pontos tájékoztatásra kéri a sajtó képviselőit.

 

 

Kattints ide, és szerezd be a hiányzó NYOMTATOTT könyveidet féláron, amíg még kapható!

 

Üdvözlettel:

 
 
 
 
 
 
 
 
 
Szállítmányozói munkaügyi- és AETR szakértő
műszaki szakoktató (BME)
+36 (70) 391-2885