Lesz-e GKI-vizsga és egyéb apró szösszenet…

Rövid témakörök

 

Sokat gondolkodtam arról, hogy mit is írjak.

Az igazság az, hogy annyi minden történik a világban, hogy nehéz lekövetni a változásokat. Én magam is bújom a különböző fórumokat és egyéb médiumokat, hogy próbáljak eligazodni a dolgokat illetően. Így inkább csak szemezgetek pár dologból kisebb szösszeneteket.

 

GKI vizsga. Lesz vagy nem lesz? Megszűnik? Te mit hallottál róla?

Hát, jó kérdés.

Bújtam az Internetet, de nem igazán találtam róla információt. Találtam beadványokat, kérelmeket fuvarozó érdekképviselettől, amelyben kérik, hogy töröljék el, mert teljesen felesleges. Meg a „fészbukon” olvasgattam erről cikkeket és értekezéseket, de okosabb ettől sem lettem.

Beszéltem pár GKI oktatási központtal, és ők sem tudják. Egyelőre ez tárgyalás alatt van. Valószínűleg jó idő el fog telni addig, amíg döntés születik az ügyben. HA egyáltalán lesz valami.

Na most, véleményem szerint két dolog szól ellene (hogy megszüntessék).

  • Az egyik, hogy ez nem kevés bevétel. Ugyan miért mondana le róla az állam?
  • A másik, ne legyen igazam, hogy ha NEM lesz kötelező vizsga, akkor lehetséges, hogy elegendő lesz valakinek befizetnie a tanfolyami díjat, és „megkapja a papírt” róla. Mondom, ne legyen igazam!

Nos, ha neked esetleg több információd van erről, kérlek, oszd meg velem, hogy tájékoztathassak erről mindenkit!
Tehát, JELENLEG még ez kötelező.

Valaki kérdezte például, hogy ha busszal iskolásokat szállít, akkor kell-e GKI kártya. Igen, kell, mivel a mentesség csak abban az esetben áll fenn, ha valaki MAGÁNCÉLRA használja a járművet (értsd, pl., a családját utaztatja vele).

 


 

Furgonok

Egy másik kérdés volt, hogy május 21-től hatályba lép az a szabály, miszerint 2,5 tonnát meghaladó járművekkel történő (2,5 – 3,5 tonna közötti) fuvarozás esetén kötelező lesz a fuvarozói engedély kiváltása. Erről már írtam korábban.

Ez a 261/2011-es Kormányredeletet módosítja. Amúgy az MKFE oldalán (ide kattintva)  elolvashatod az ezzel kapcsolatos tudnivalókat, ebbe most nem megyek bele. Egyetlen dolgot emelnék csak ki: ez a szabály csak a fuvarozó cégekre vonatkozik. Saját számlás szállítókat nem érinti.

Ugyanakkor ez NEM tachográf használatot jelent, az csak 3,5 tonnától kötelező, a saját számlás szállítóknál is, hanem a fuvarengedélyt, szakmai engedélyt, stb., ami eddig 3,5 tonna felett kellett.

 


 

Nehéz idők – használd ki!

Más téma.

Nyilván ezekben a nehéz időkben mindenki igyekszik meghúzni a nadrágszíjat, és csak a legszükségesebbekre költeni. Ez rendben van. De sajnos, a közúti ellenőrzések NEM álltak le. Tudtad például, hogy Nagy-Britanniában 9-szer nagyobb bírságot fizettek tavaly a külföldi fuvarozók, mint a hazaiak?

És azt hallottad, hogy valaki 1 milliós bírságot kapott azért, mert analóg korong volt szerelve a járművébe? Nos, röviden, ez azért történt, mert a járművet 2006 szeptemberében helyezték forgalomba, és az érvényes jogszabály szerint 2006. május 1 után forgalomba helyezett teherautókat digitális tachográffal kell felszerelni. Na bumm!

Nos, engem is sokan hívnak közúti ellenőrzéssel kapcsolatban. Vagy egyszerűen csak „egyetlen kérdésem lenne csupán…” nagyon sok olyan kérdés, amit a könyveimben megírtam. Ezért most KÉT dolgot szeretnék röviden bejelenteni.

Az AETR könyv az eredeti formájában megszűnik. Ketté bontottam, mert úgy találtam, hogy így használhatóbb. Ez azt jelenti, hogy most KÉT könyv lett belőle. MIND A KETTŐT JELENTŐSEN KIBŐVÍTETTÜK.

Az ÚJ AETR könyvet kiegészítettem A TELJES MOBILITÁSI CSOMAG ÉRTELMEZÉSSEL, egy nagyon hosszú önálló fejezetet szántam neki, és kellő alapossággal elmagyarázom azt is az új könyvben. Valamint, kiegészítettem egy, a FUVARSZERVEZŐK számára szóló alfejezettel is, mert úgy találtam, hogy ez szükséges.

A másik könyv címe: Az utazó munkavállalók munkaideje. Noha ennek nagy része az eredeti könyvben is megvolt, ezt is kiegészítettem pár fontos dologgal. Sajnos, még mindig az a tapasztalatom, hogy nagyon sok fuvarozó, szállító cég nem veszi eléggé komolyan ezt. A rájuk vonatkozó kötelező munkaügyi szabályokat. Ezért a cégek MUNKAÜGYESEI ÉS KÖNYVELŐI számára szedtem ezt külön és egészítettem ki. NEKIK ismerniük kell ezt.

Ez a két kiadvány online letölthető formátumban került kiadásra. Javaslom, hogy ha érdekes lehet számodra, szerezd be ezeket. Ide kattintva megteheted ezt.

A másik rövid bejelentésem: van pár kifutó NYOMTATOTT KÖNYV, amit 50%-os kedvezménnyel meghirdetek húsvét alkalmából. Ez mostantól kedd éjfélig érvényes. Néhány nyomtatott könyvből már csak pár darab van. És akkor már az új tachográfos könyvre is biztosítottam pár napig egy nagyobb kedvezményt. Például, a régi zöld könyvből 2 db van még, a régi, 10-ik kiadású nyomtatott AETR kömnyvből pedig 8 darab. Ezeket itt tekintheted meg.

Röviden most ennyit szerettem volna mondani, hogy tudassam, itt vagyok, és kérdezhetsz tőlem. Csak nem mindig tudok új témáról írni. Csak azért meg nem írok, hogy írjak valamit.

Ha van témád, vesd fel, és legközelebb igyekszem arról írni.

Addig is, használd ki a húsvéti akciót! Kattints ide a kedvezményes könyvekért!

 

Üdvözlettel:

 

 

 

 

műszaki szakoktató (BME)
+36 (70) 391-2885