***

 

***




Különbség a "napi vezetési idő" és az
"egy napon történt vezetés" között!


Üdvözöllek!

Többen jeleztétek, hogy nem teljesen értitek, miként jött ki az előző hírlevélben írt példában említett "28 nap alatt 214 órát vezethetsz" dolog. Ezért ezt most elmagyarázom.

Még mindig letöltheted!

  1. Az alábbi linken letöltheted a teljes Szakdolgozatomat, ha még nem tetted meg esetleg, és elolvashatod, korlátozás nélkül, amennyiben érdekel. Elküldheted másnak is, hogy olvassa el.

  2. A sikeres védés és vizsga örömére mind a 3 könyvemre 50%-os, rendkívüli kedvezményt biztosítok mindenkinek, korlátozás nélkül. Illetve egyetlen korlát van: az elképesztő, egyedi akció csak február 19-ig érhető el.


Töltsd le magadnak és olvasd el a Szakdolgozatomat, ha érdekel! Valamint, használd ki az 50%-os, rendkívüli KEDVEZMÉNYT a könyvekre vagy tájékoztasd róla az ismerősödet!

 

Ehhez kattints ide MOST! Még tart az akció, de már nem sokáig. Ne hagyd ki!





Az előző cikk, ismétlésként: mennyit vezethetsz 28 nap alatt?

Az előző cikk ismétlésképp:

"Mindenki tudja", hogy mivel a kétheti vezetési idő nem haladhatja meg a 90 órát, ezért négy hét, azaz 28 nap alatt összesen legfeljebb 180 órát vezethetsz. Igaz?

Biztos, hogy ez így van?

A válasz az, hogy egyáltalán nem! És ha érdekel, hogy MIÉRT NEM, akkor kattints ide, és olvasd el! Ha nem érthető esetleg, hogy miért van így, akkor írd meg és további magyarázatot fűzök hozzá.


Ennyi volt az előző cikk. Most elemzzük ezt egy kicsit! Erről szól az alábbi bejegyzés.






Mi a különbség a "napi vezetési idő" és aközött, hogy "egy nap mennyit vezethetsz"?

Az előző cikk lényege az volt, hogy - attól függően, mikor kezded a vezetést - 28 nap alatt nem feltétlenül igaz az, hogy csak 180 órát vezethetsz.

A cikk másik lényege az volt, hogy egy kicsit "csavarjuk ki a jogszabályt", és használd az elmédet egy kicsit! Gondolkozz el rajta, MIÉRT lehet az, amit leírtam!

Természetesen semmilyen szabály nem változott meg. De miről van szó?

  • A heti, illetve kétheti vezetési idő meghatározása a "hét" fogalmához kötődik, vagyis: hétfő 00:00 órától vasárnap éjfélig tartó időszakhoz. Ezen intervallum alatt értelmezzük a heti és kétheti vezetési idő fogalmát.
  • A heti vezetési idő nem haladhatja meg az 56 órát.
  • A kétheti vezetési idő nem haladhatja meg a 90 órát. És nagyjából ennyi, amiről a jogszabály szól.
  • Sokan ebből arra következtetnek, hogy akkor 4 hét alatt csak 180 órát vezethetnek.
  • A példában pont arra akartam rámutatni, hogy ez csak akkor igaz, ha a hetet hétfőn vagy max kedden kezdi. A 4 hét 28 naptári napot jelent. Ha a hetet NEM hétfőn kezdem, hanem csütörtökön, a 4 hét akkor is 28 napot jelent, csak nem vasárnap van vége!
  • Természetesen a példában említett "vezetési hét" (illetve a 214 óra vezetés) nem 4 naptári hét, hanem 5 naptári hétre oszlik. Ez igaz. Azonban, ennek gyakorlati jelentősége nincs, ha naptári NAPOKAT nézek. A 28 nap akkor is 28 nap, ha nem hétfőn, hanem csütörtökön kezdődik, nem igaz?
  • A példában a 28 nap csütörtöktől-csütörtökig tart. Azért tartottam fontosnak ezt bemutatni, mert amikor 4 hétről beszélek, akkor sokan hajlamosak csak a naptári hétre gondolni. Én viszont 28 napról beszélek. 

A másik dolog, hogy miként vezethetsz egy nap 12 órát? Sokan erre is rákérdeztek, hogy ez szerintük nem lehetséges, mert a napi vezetési idő legfeljebb 9 óra lehet (vagy max 10 óra).

Ez igaz. De én NEM erről beszélek!

  • A napi vezetési idő valóban nem haladhatja meg a 9 órát. De ha megnézed a jogszabályt és az AETR könyvet, ahol ezt részletesen kifejtem, akkor abból világos kell, hogy legyen, hogy ezt úgy kell érteni, hogy "két, napi pihenőidő közötti" időszak, ami alatt ennyit vezethetsz. Ez BÁRHOVA eshet! Kattints ide, és nézd meg az erről készült rajzot, ami megmutatja ezt.
  • Azonban, a "napi vezetési idő" fogalma NEM egyezik meg azzal, hogy "egy naptári napon, azaz 00:00 óra és éjfél között mennyit vezethetsz". A munkaidő egy naptári napon legfeljebb 12 óra lehet. Elméletileg előfordulhat, hogy mind a 12 órát vezetéssel töltöd, AMENNYIBEN van a vezetések között egy legalább 9 órás pihenőidő (lásd újra az előző ábrát).
  • Természetesen, ez egy elméleti megközelítés, mert lehet, hogy van valamennyi egyéb munkaidő is, de ez most nem érdekel minket. Emiatt lehetséges az, hogy egy napon akár 12 óra vezetés is előfordulhat.
  • Korongos menetírónál nincs UTC és helyi idő, ezért vasárnap 22:00 órakor, amikor vége van a kamionstop-nak, még lehet vezetni 2 órát azon a napon. Ha pedig nincs stop, vagy kisebb járműveknél ez több is lehet. Ezért látod ott azokat a számokat vasárnap. (Aláírom, hogy ez nem minden esetben lehetséges,.)
  • Az persze igaz, hogy ez egy elméleti megközelítés, és összességében lehet, hogy kevesebbre jön ki a 28 napi vezetési idő 214 óránál, de még így is több lehet 180 óránál. És igazából arra akartam rávilágítani, hogy a jogszabályt próbáld meg ne mereven értelmezni, hanem "mögé érteni" dolgokat. ÉS, hogy gondolkozz!

Tehát, a napi vezetési idő valóban legfeljebb 9 óra lehet (vagy maximum 10, hetente kétszer), de ezt két napi pihenőidő KÖZÖTT kell értelmezni (nézd meg újra az ábrát!). Egy naptári napon viszont akár max 12 óra is lehet (elméletileg) a vezetési időd, de gyakorlatilag is lehet mondjuk 11 óra, HA van a napi vezetések között legalább 9 óra napi pihenőidő.

Ennyit akartam most mondani.

Következő téma: ha éjszaka vezetsz, mennyi lehet a munkaidő aznap?

Tarts velem akkor is!


Zárás képpen:

Még tart az 50%-os akció a 3 könyvre, február 19-ig. Szólj róla az ismerősödnek, hogy Ő SE hagyja ki!


Üdvözlettel és a legjobbakat kívánva,

Ferenc


***