“Teljes körű nyugalom” szolgáltatás

 

A “Teljes körű nyugalom” szolgáltatás egy egyedülálló megoldás, mely 100%-ban a TE kényelmedet és maximális biztonságodat szolgálja VÁLLALKOZÁSKÉNT. Tapasztalataink alapján azoknak a vállalkozásoknak érdemes és nagyon kifizetődő igénybe venni, akiknek legalább 5-6 járművezetőjük van. De ennél kevesebb járművezető esetén is vették már igénybe ezt a szolgáltatást, és ennél jóval több sofőr esetében is.

Lényegében ez a szolgáltatás 3 dologból tevődik össze (hogy a maximális kényelmet és megnyugvást biztosítsa):

  1. Teljes körű oktatás a vállalkozás járművezetőit és magát a vállalkozást illetően (teljes felkészítés az 561-es rendeletre MINDKÉT területen + munkaügyi teljes oktatás, felkészítés, ami a vállalkozás kötelezettségeit illeti);
  2. MINDEN korong/kártya kiértékelése vagy kiértékeltetése, hogy biztosítsuk a szükséges dokumentációkat (ez opcionális; csak akkor, ha ez szükséges, ugyanakkor előfeltétele a következő pontnak);
  3. KÉPVISELET biztosítása egy telephelyi ellenőrzés során volt hatósági ellenőr személyében (ez opcionális; csak akkor, ha ez szükséges és vállalkozásod igényli).

Legyünk őszinték: igazából EZ a három megoldás biztosítja az abszolút megnyugvást és biztonságot vállalkozásodnak! Mert egy vállalkozó HÁROM dolgot akar igazán:

  1. Hagyják őt dolgozni, azt csinálni, amit szeret, amihez ért;
  2. Mivel ez NEM MINDIG lehetséges – hisz vannak ellenőrzések -, ezért amennyire csak lehet, tehermentesítsék őt, és lehetőleg úgy lehessen megoldani a dolgot, hogy neki a lehető legkevesebbet kelljen csak foglalkoznia a dologgal: lényegében hacsak lehet, a dolgok nagy részét vegyék le a válláról.
  3. “M

  4. “Minősített” sofőrjei legyenek, azaz olyanok, akik tudják, ismerik a szabályokat, számon kérhetőek ezzel kapcsolatban és nem csinálnak bajt a vállalkozásodnak.

MINDEN fuvarozó ezt akarja! Feltételezem, TE is.

 


 

Gyakorlati kivitelezés

 

I. lépés

Ez a gyakorlatban úgy szokott kinézni, hogy először is, gyors, de alapos oktatásban részesítjük a járművezetőket. Ez létszámtól függően 3-4 óra lehet, egy VIZSGÁVAL egybekötve, melynek végén egy laminált kártyán minősítési tanúsítványt is adunk a vizsgázóknak, amit eltehet a tárcájába! Ennek nagy értéke van egy esetleges ellenőrzés során. Természetesen ez NEM egy hivatalos vizsga, mivel semmilyen hatósági vizsga nincs előírva ebben a témakörben, de mivel ellenőrzik és számon kérik, ezért legalább annyira fontos. (Részleteket lejjebb olvashatsz erről.)

Ezt az oktatást Power Pointos diavetítéses formában szoktuk tartani, mert így vizuálisabban sokkal hatékonyabb az oktatás.

További fontos tudnivaló ezzel kapcsolatban, hogy ez NEM egy jogszabály felolvasás, hanem valójában egyéni probléma megoldás, azaz: amellett, hogy van egy fontos tematikája az oktatásnak, a lényeg az, hogy a felmerülő, sofőrök által feltett egyéni kérdésekre, problémákra gyakorlatias választ adjunk. Így SOKKAL nagyobb elégedettséggel zárul az oktatás.

tachograf, analóg, aetr, aetr vezetési idő, korong, tahograf, tachográf, pihenőidő, vezetési idő, digitális tachográf, tachográf korong, tahográf, tachográf használata

 

II. lépés

Ezt követően kerül sor a vállalkozás oktatására, azaz, felkészítés arra elméleti szinten, hogy pontosan mit kell tennie és hogyan a vállalkozásodnak ahhoz, hogy 95%-os eséllyel 0 forintos bírsággal megússza a telephelyi ellenőrzést (gyakorlati tapasztalat). Ez nagyon fontos része a szolgáltatásnak. Ez a rész magában foglalja a teljes elméleti felkészítést a munkaügyi dolgokat illetően is, mivel ezek nem elválaszthatóak egymástól (az 1988-as évi I. Közlekedési Törvénynek megfelelően).

 

III. lépés

Valamennyi korong/kártya kiértékelése, és a valóságban elkészíteni a dokumentációkat: jelenléti ívek, jegyzőkönyvek, hibalisták, stb. Ez nem kötelező, azonban szükség esetén, ha igazságügyi szakértői véleményt kell adnunk, akkor csak ez alapján lehetséges, és a telephelyi ellenőrzéshez is elengedhetetlen; tehát végül is, mindenképpen szükséges lépés.

tachográf oktatás, tachograf, analóg, aetr, aetr vezetési idő, korong, tahograf, tachográf, pihenőidő, vezetési idő, digitális tachográf, tachográf korong, tahográf, tachográf használata

 

A korongok és kártyák kiértékelése KÉTFÉLEKÉPPEN történhet:

  1. Bérkiértékelés formájában, ami KÉT részből állhat (általában ezt a megoldást javasoljuk):
    • Személyesen, vagy
    • Postai úton elküldve az anyagokat
  2. Te magad értékeled ki saját magadnak a korongokat/kártyákat

Mindkét esetre igaz, hogy ismerned kell nem csak a kiértékelésre vonatkozó szabályokat, hanem azokat is, amelyek révén teljes megértésed lesz arról, hogy MIÉRT is kell egyrészt kiértékelni a korongokat/kártyákat, másrészt a kiértékelés során megkapott adatok MIT IS JELENTENEK, azaz MIRE tudod és mire KELL felhasználni ezeket. Valamint, azt is értened kell, hogy ezek milyen jogszabálynak felelnek meg, és azt is, hogy amennyiben MEGFELELŐEN végzik azokat, a MEGFELELŐ adatokat produkálva, akkor az, és CSAKIS az MEGVÉD téged, mint vállalkozást.

Amennyiben NEM ismered ezeket, úgy semmi értelme kiértékeléseket végezni, mert az adatokat, nyomtatványokat, kimutatásokat nem fogod tudni felhasználni.

Amúgy egy esetleges telephelyi ellenőrzésnek ez nélkülözhetetlen, kihagyhatatlan lépése.

Ez tehát azt jelenti, hogy NEM vállalunk értékelést kellő tájékoztatás nélkül.

Ezért van az, hogy ezt a szolgáltatást megelőzi a teljes körű oktatás.

 

Korongos és digitális tachográfok

A kiértékelés egyaránt megvalósítható a korongos és a digitális tachográfokra is. Digitális tachográfok esetében a kártya letöltést célszerű lehet előzetesen saját letöltő eszközzel így mappába letölteni és az adatokat CD-re kiírni. Ezután már könnyedén megvalósítható a kiértékelés (de ezt nem feltétlenül kell így).

 

Teljes megfelelés

Fontos, hogy a kiértékelés egyaránt 100%-os megfelelést biztosítson mind az AETR-rel kapcsolatban (561/2006-os EK Rendelet), mind pedig a Munkaügyre vonatkozóan is, ami igen speciális előírásokat tartalmaz (1988-as évi I. Tv. a Közúti közlekedésről). Sajnos, erre csak nagyon kevés kiértékelő rendszer alkalmas ténylegesen.Szolgáltatásunk MINDKÉT területre teljes megoldást kínál!

 

Bérkiértékelés (ezt ajánljuk)

Bérkiértékelésnél Te vagy személyesen hozod el a korongjaidat és/vagy kártyáidat (vagy ami a legjobb: a kártyáról letöltött adatokat), és a kiértékelést követően személyesen jössz vissza értük és a megkapott dokumentációkért, (vagy postán tértivevényes formában visszaküldjük neked ezt), vagy postai úton, tértivevényesen zajlik az egész folyamat. Ezzel, valamint a fentiek egészével kapcsolatban tekintsd meg azt a közel 4 perces videót, ami ezt elmagyarázza.

 

Get the Flash Player to see this content.

Bérkiértékeléssel kapcsolatos információk

 

IV. lépés (opcionális, ha szükséges)

Képviselet telephelyi ellenőrzések során egy volt ellenőr által. Ez az a lépés, amit KIZÁRÓLAG abban az esetben vállalunk, ha a kiértékelést mi csináljuk. Ezt követheti (vagy megelőzheti, ha épp nincs telephelyi ellenőrzés) egy igazságügyi szakértő bevonása, amennyiben kérdéses vagy jogtalannak vélt, talált dolgok merülnek fel. Ennek pontos oka van, hogy miért van így, a lényeg: tapasztalatok alapján egy megfelelő képviselet csak így lehetséges, mert csak így biztosítható, hogy semmilyen visszaélés nincs a kiértékelésekkel és így érhető el 95%-os biztonsággal a bírságmentes ellenőrzés (ez NEM ígéret és NEM garancia semmire, pusztán csak a tapasztalatok ezt mutatják).

A szolgáltatás lényege, hogy amint az előző lépések megvannak, és szükségessé válik a képviselet, volt NKH-s ellenőr kollégánk kimegy a telephelyetekre azon a napon, amikor az ellenőrzés történik (a hatóság erről mindig küld egy előzetes értesítést). Így mellettetek ő beszél az ellenőrökkel (azért kelletek ti is, mert ő nem jogosult céges adatok átadására).

Így lényegében két ellenőr áll “egymással szemben” – noha az egyikük csak volt ellenőr -, akinek szakmai felkészültsége és tapasztalata legalább olyan jó, mint az éppen kint lévő ellenőrnek.

A fenti lépésekkel együtt EZ biztosítja számodra a teljes nyugalmat, biztonságot, megfelelést.

 

V. lépés (ha szükséges)

Amennyiben az oktatások, illetve az előzetes felmérések során úgy találjuk, hogy jogtalanságok történtek, visszaélések a hatóság részéről, rossz jogalkalmazás, stb., és emiatt szükséges lehet a fellebbezés vagy a határozat megtámadása, stb., akkor bevonjuk Igazságügyi Szakértő kollégánkat a folyamatba, és a továbbiakban Ő az, aki kézbe veszi az ügyet.

Ennek előfeltétele az oktatás megtörténte, az előzetes AETR szakértői kivizsgálás (Kuzma Ferenc részéről), és a korongok/kártyák elemzése, kiértékelése, dokumentálás.

 


 

Mennyibe kerül?

 

Ez a szolgáltatási csomag több részből tevődik össze.

 

1. Kiszállási díj az oktatáshoz (alapdíj bármely szolgáltatás esetében).

A kiszállási díj értéke: 100,- Ft + áfa / km.

A kiszállási díjat a MEGKEZDETT egész kilométerekre kell számolni, és kizárólag az odaút kilométer díját kell kifizetni!!!!

 

Helyszíni oktatás

 

2. TELJES oktatási díj

Ez a csomag teljes egészében kiképzi a járművezetőket az AETR-el kapcsolatban, megválaszolva MINDEN kérdésüket, megoldást, kézzelfogható eszközöket adva a cégben fellelhető aktuális problémákra, valamint teljes egészében kiképzi a vállalkozást arra, hogy neki milyen kötelességei és és lehetőségei vannak a járművezetők utólagos ellenőrzésével és szankcionálásával kapcsolatban; továbbá megtanítja, hogyan NE kapjon büntetést a vállalkozás még akár “eléggé necces” esetekben is (vagy minimálisat, ha nagyon “gázos” a helyzet); ezen kívül megtanítja teljes egészében a vállalkozást érintő munkaügyi kötelességeket, szabályokat, amelyek teljesen speciálisak a fuvarozó vállalkozások esetében.

Az oktatás legfeljebb 4 órát (sofőroktatás) + 2 órát (a vállalkozás oktatása) vesz igénybe. Magában foglalja a VIZSGÁZTATÁST és az OKLEVELEKET is. A teljes oktatási csomag ára 65.000,- Ft + áfa, azaz bruttó 81.250,- Ft.

A fenti ár legfeljebb 10 járművezető egyidejű oktatását teszi lehetővé. Minden további járművezető egyidejűleg történő oktatása esetén további + 2.200,- Ft + áfa járművezetőnként.

A vállalkozás oktatása során a vállalkozás részéről bárki ott lehet, akit a vállalkozás gondol, de a munkaügyes és valaki, aki felelős lehet a korongok/kártyák feldolgozásáért, mindenképpen javasolt ott lenni.

Az oktatást HÉTKÖZNAP zajlik, de mivel a sofőröket érintően ez legfeljebb 4 órát vesz igénybe, ezért viszonylag könnyen megoldható, mivel akár délután 3-4 óra körül is kezdhetjük, vagy reggel 7-kor akár, így csak minimálisan lóg bele a munkaidőbe.

Amennyiben szombati oktatást szeretnél, az is megoldható, de +20%-os felár mellett. De tapasztalataink alapján megoldható a hétköznap is, mivel csak 3-4 óráról van szó, a sofőroktatási részt tekintve.

 

3. Vizsgáztatási díj:

A vizsgáztatás díja 1.300,- Ft + áfa / fő, ami magában foglalja egy 4,5 órás sofőroktatási CD és a sikeres vizsgát igazoló minősítési kártya kiállítását is! Ezt a CD-t a sofőrök maguknál hordhatják, és bármikor meghallgathatják a járműben, valamint – a kártyával együtt – megmutathatják az ellenőröknek az ellenőrzés során annak bizonyítására, hogy alapos felkészítésben részesültek az AETR-ből.

FIGYELEM! A sikeres vizsgáról szóló minősítési kártya kiállítása a 4,5 órás oktató CD kizárólag a vizsgázott sofőrök számára lehetséges!

 

4. (Opcionális!) Projektor bérlési díj:

Többnyire a projektort az ügyfelek biztosítják. Amennyiben erre semmiképp nincs mód és lehetőség, úgy a projektor bérlési díj (vászonnal együtt) egységesen 8.500,- Ft + áfa

További megoldás lehet még egy nagyobb képátlójú monitor beállítása, mely minden további nélkül összeköthető a laptopunkkal.

Az általunk történő előzetes felkészülés (a megkapott adatok áttanulmányozása, a korongok átnézése, stb., amennyiben ez előzetesen szükséges) INGYENES!!!

A fizetés a helyszínen készpénzzel, vagy előre történő átutalással lehetséges, a választott oktatásnak megfelelően, számla ellenében. Átutalás esetén a teljes szolgáltatási díjnak meg kell érkeznie a szolgáltatás megkezdéséig.

 

5. Korongok/kártyák kiértékelése

A jogszabályok által előírt kötelezettségednek költségkímélő módon tehetsz eleget, ha a feladat ellátásával bennünket bízol meg.

Nem kell mást tenned, mint a felhasznált adatrögzítő lapokat, valamint a digitális tachográf adatait letöltő kulcson, vagy e-mail-ben átadni részünkre.

Feldolgozást követően az alábbi listák összeállítására, kinyomtatására van lehetőség:

  • kiértékelt korongok/napok listája gépkocsivezetőnként
  • hibalista (ütközések jegyzéke) gépkocsivezetőnként
  • jegyzőkönyv
  • ellenőrző lista (jelenléti ív)

Ezen szolgáltatás díjai:

  • korongok/napok kiértékelése 150-Ft./eset + ÁFA
  • ellenőrző lista készítése 500.-Ft/hó/fő + ÁFA

Fizetési mód:

Teljesítést követően számla ellenében készpénzben, vagy átutalással.

 

6. Képviseleti díj a céged telephelyén (kiszállási díj + óradíj).

A kiszállási díj értéke ebben az esetben: egységesen 6.000,- Ft + áfa/100 km-enként. Ez arányosan kerül elosztásra a km-ek függvényében. A km-t ebben az esetben is csak az odaútra kell fizetni.

Óradíj: 5.000,- Ft + áfa/óra.

 


 

Vizsga, minősítési tanúsító kártyák és oklevél a vállalkozás részére – bizonyítékok az oktatásra, amit MINDIG kérnek!

Az oktatás végén egy 81 kérdéses vizsgatesztet iratunk minden résztvevővel (kb. 20-30 perc), melyet Dankó László, volt NKH-s ellenőr állított össze. 75%-os “vizsga” esetén (60 helyes válasz) az adott személynek kiállítjuk a minősítési tanúsító kártyát, mely igazolja, hogy nem csak oktatásban részesült, de sikeresen vizsgázott is az AETR-előírásokból, amit az ellenőrzéseken – a CD mellett – szintén megmutathat az ellenőrnek! Ha emellett még tényleg be is tartja a dolgokat – ami már csak rajta múlik -, akkor ez igazán ékes bizonyítéka annak, hogy ő aztán TÉNYLEG odafigyel a dolgokra és komolyan gondolja a szabályok betartását! Az esetek többségében ez nagyon jó pont az ellenőrök szemében.

Emellett egy OKLEVELET állítunk ki a vállalkozásod részére, amit bekeretezve akár a falra is föltehetsz, mely szintén bizonyítja, hogy a vállalkozás oktatásban részesítette a járművezetőket. Az oklevélen felsorolásra kerülnek mindazok a járművezetők, akik az oktatáson részt vettek és sikeres vizsgát tettek. Ez a telephelyi ellenőrzések során számít nagyon jó pontnak.

AETR előadás sofőröknek CD
Az AJÁNDÉK CD tartalma

1 Bevezető
2 Jogszabályok betartása
3 Különbség az AETR és az 561 között
4 Szállítás vagy fuvarozás? Mikor melyik?
5 Tachográf használata alapesetben
6 Saját számlás szállítás vagy bérfuvarozás?
7 Mentesség és kivételek – munkaidő, vezetés; hogyan igazoljuk ezeket?
8 Menetlevél fuvarlevél – mikor melyiket használjuk?
9 Ellenőrzések és ellenőrző szervek
10 Analóg tachográfok közúti ellenőrzése
11 Digitális és vegyesen használt tachográfok ellenőrzése
12 Ellenőrzésekről még – szankciók, jogok
13 Ha nem értek egyet, mit tehetek?
14 Súlyos megszegések
15 E-jel kompatibilitás és v-max a korongon
16 Korong kitöltése: eleje, hátulja – szabályok
17 Sofőr kötelességek – módkapcsoló, tevékenységigazoló lap, hibás tachográf, menetlevelek
18 Négykezes járat szabályai, példák
19 Járművezető, munka, szünet, napi és heti pihenők, pótlások, megosztás
20 Pihenő nemzetközi buszjáratok esetén
21 Napi, heti vezetési idő, vezetési időszak, készenlét
22 Példák
23 Szünet megszakítása kompolásnál, egyéb fontos kiegészítések
24 Tevékenységigazoló lap használata, sok példával
25 Korong rajzolatok
26 Digitális tachográf letöltések, kártya elvesztése, szalagok, UTC-idő
27 Eltérések a vezetési és pihenőidőtől a gyakorlatban – munka, pihenő vagy készenlét?

Ehhez  bónuszként minden megrendelő megkapja a szemináriumon elhangzott, több, mint 1 órás Dankó László-előadást is!

 

A fizetés a helyszínen készpénzzel, vagy előre történő átutalással lehetséges, a vizsgázandó személyek függvényében, számla ellenében. Átutalás esetén a teljes vizsgadíjnak meg kell érkeznie a szolgáltatás megkezdéséig.

 


 

Power Point-os bemutató

Az oktatás idejére fontos, hogy elő legyen készítve minden szükséges irat, dokumentum, korong, stb., ami szükséges lehet egy adott dolog, szituáció, bírság, stb. kezeléséhez, valamint legyen előkészülve a személyzet, az emberek, akik az oktatásban részesülnek és legyen előkészítve a helyszín is, hogy lehetőleg ezzel se menjen az idő. A szükséges dokumentumokat (jogszabályt, minta listákat, munkaszerződést, stb.) én viszem, mivel ezeket megkapod a szolgáltatáshoz, és ezek segítségével (is) történik az oktatás.

tachográf oktatás, tachograf, analóg, aetr, aetr vezetési idő, korong, tahograf, tachográf, pihenőidő, vezetési idő, digitális tachográf, tachográf korong, tahográf, tachográf használata

Az oktatásnak egy Power Pointos bemutató képezi szerves részét. Ehhez egy laptopot viszek, amihez szükséges lehet egy projektor részetekről (bár a laptop 19 colos képernyővel rendelkezik, ami elég lehet, de nagyobb létszám esetén nem biztos, hogy elegendő).

tachográf oktatás, tachograf, analóg, aetr, aetr vezetési idő, korong, tahograf, tachográf, pihenőidő, vezetési idő, digitális tachográf, tachográf korong, tahográf, tachográf használata

Minden esetben előzetes időpont egyeztetés szükséges! 

Ezzel kapcsolatban keress minket ezen a telefonszámon: (06) 70/391-2885, vagy írj ezen az e-mailen. További információ a Kapcsolat oldalon található.

 


 

“Mit kell tennem?”

Jelezd nekünk erre vonatkozó igényedet az alábbi űrlapon vagy telefonon, és azonnal egyeztetjük az időpontokat! A többi a MI dolgunk! Akkor is ez az eljárás menete, ha Igzaságügyi Szakértő bevonására van szükség!

[contact-form-7 404 "Not Found"]

 

Sok sikert, jó munkát és miegymást kívánunk!

Tisztelettel:

Kuzma Ferenc
AETR Szakértő
info@aetr.hu
+36-70/391-2885