Tachográf illesztés és hitelesítés – mikor melyik szükséges?

 

Milyen gyakorisággal kell illeszteni/hitelesíteni a tachográfot?

Mi a helyzet azoknál, akik mentességet élveznek?

Egy kedves ügyfelünk – akivel régóta kapcsolatban vagyunk, GKI oktatással is foglalkozik – írt nekem arról, hogy pontosan hogyan kell értelmezni a tachográfok illesztését és hitelesítését. Mivel ez NAGYON fontos MINDEN sofőrnek és vállalkozásnak, ezért fontos, hogy elolvasd!

 

Tachográfok hitelesítése

 

Milyen gyakorisággal kell illeszteni/hitelesíteni a tachográfot?

Milyen gyakorisággal kell illeszteni/hitelesíteni a tachográfot?

Milyen gyakran kell hitelesíteni a tachográfokat?

És milyen gyakran kell illeszteni azokat?

Te tudod a választ ezekre?

Kedves ügyfelünk a következőt írta kérdésemre: “Ma még tovább érdeklődtem a tachográfok hitelesítésével/illesztésével kapcsolatos kérdéskörben korábban volt munkatársaimnál, akik jelenleg is műszaki vizsgabiztosok. Ők azt mondták, hogy a tachográfok hat éves hitelesítési kötelezettsége nem szűnt meg, műszaki vizsgákon kérik ezeket a dokumentumokat, sőt be is kell szkennelni a műszaki vizsga dokumentumokba.”

“Az illesztés őszinte elmondásuk szerint inkább formális, itt is csak az illesztési kötelezettséget igazoló dokumentumot ellenőrzik. A sebváltó javítással kapcsolatos konkrét példámra azt mondták, hogy ilyenkor egy jogosult tachográf műhelyben kell az eredeti állapot visszaállítását ellenőriztetni/hitelesíteni/plombálni. Ezzel kapcsolatos gyakorlat lehet pl., hogy ha egy váltót leszerelnek, akkor a tachográf bekötéseit is megszakítják, következésképpen ha a váltót visszaszerelik a tachográfot is illeszteni kell. Ez plusz költség lehet az üzembentartónak, ha pl. a váltó javítás elsőre, másodikra sem sikerül.”

Minden AETR könyvvel rendelkezőnek figyelem! A könyvben leírtakat a fenti kiegészítéssel vegyétek figyelembe!!! Köszönjük Lászlónak az utánajárást!

 

Ha lemaradtál az előző AETR 4.0 könyv akcióról (a legújabb kiadás) – nos, akkor arról LEMARADTÁL. De mivel már csak kb. 110 darab van a kinyomtatott 400 példányból, ezért noha EZT az akciót már nem veheted igénybe, de a nagy keresletre való tekintettel ÚJ akciót indítottunk, amit te vagy ismerősöd is igénybe vehet.

Október 31-ig tart az ÚJ akció
a 4.0-ás AETR könyvre (az új EU-s jogszabállyal)!

Több helyen átírtuk az új normaszövegnek megfelelően és új jogszabályi hivatkozásokat tettünk bele, továbbá új fejezettel is bővült!

Már 290 darab elfogyott az új kiadásból!!!

Ha már megvan, 35%-os áron beszerezheted ezt is, ha nincs meg, vagy ismerősnek szeretnéd, akkor 25% kedvezményt kapsz rá!

 

Kérem az AETR könyvet!

 

 

Kiegészítés a mentességhez a tachográf hitelesítésére vonatkozólag.

 

Szintén László javaslata alapján, aki jártasabb nálam ebben a témában, a mentességgel kapcsolatos tachográf hitelesítésre vonatkozóan a javaslatunkat a következőkben olvashatod.

Kiegészítés a mentességhez a tachográf hitelesítésére vonatkozólag.

Kiegészítés a mentességhez a tachográf hitelesítésére vonatkozólag.

Mentesség esetén is az 5/1990 (IV.12) KöHÉM és a 3821/85 EGK rendelet szerint a tachográfnak működőképesnek és érvényes illesztéssel rendelkezőnek kell lennie, a gépjárművezetőnek pedig tárgynapi szabályosan kitöltött tachográf koronggal, és/vagy érvényes digitális tachográf készülékbe helyezett kártyával kell rendelkezni.

Ugyanakkor az ilyen gépjármű használat során:

  • nem ellenőrizhetők a vezetési és pihenő időkre vonatkozó adatok,
  • – a keletkezett adatokra nem vonatkozik az egy éves megőrzési kötelezettség,
  • – ezekre a napokra az üzembentartó a 124/2005(XII.29) GKM rendelet 6§ (9) és(10) bekezdésnek megfelelő Tevékenységigazoló lapot állít ki,
  • – digitális tachográf esetén a járművezető köteles hatályon kívüli tevékenységet (OUT) a készülékkel rögzíteni.

Ha tehát mentességet élvezel, akkor abban az esetben, amennyiben NEM szereled ki a tachográfot a járműből (bizonyos esetekben és feltételek mellett ezt megteheted), akkor NAGYON figyelj arra, hogy a tachográf hitelesített, illesztett, megfelelően működőképes és jóváhagyott legyen! Erről részletesen írtunk az AETR könyvben.

Rövid idézet az AETR könyvből ezzel kapcsolatban:

Amennyiben a jármű menetíróval fel van szerelve, de a használata – a fentiek miatt – nem kötelező, akkor a 124/2005. (XII. 29.) GKM rendelet 6. paragrafus (3) bekezdése nem vonatkozik erre az esetre, mivel a jármű nem tartozik a 165/2014/EU rendelet hatálya alá.

Ennek megfelelően nem lehet megkövetelni, hogy az analóg tachográfban legyen adatrögzítő lap (korong), vagy a digitális tachográfban legyen járművezetői kártya. A digitális tachográfot „out of scope” (OUT ki kezdés) állásba kell kapcsolni.

A beépített tachográfra az esetleges mentességtől függetlenül vonatkozik a 6/1990. (IV. 12.) KÖHÉM rendelet 92. paragrafus (4) bekezdése, melynek értelmében – ha már egyszer besze-relték – a beszerelt tachográfnak jóváhagyottnak, illesztettnek, hitelesítettnek, aktiváltnak kell lennie, és a berendezésen végre kell hajtani az előírt felülvizsgálatokat.

Tehát, abban az esetben, ha valaki saját számlás szállítást végez és emellett még mentességet is élvez a tachográf használata alól – 7,5 tonna össztömeget nem meghaladó járművel vagy járműszerelvénnyel végzi a szállítást –, de be van szerelve a tachográf a járműbe, akkor a fentiekre kell figyelni.

 

Szerezd be az új, 4.0-ás AETR könyvet
sok-sok információval, az új EU-s jogszabállyal!

 

Most 35% vagy 25% kedvezménnyel!!!

Már 290 darab elfogyott az új kiadásból!!!

 

Csak október 31-ig ennyi az ára! Ne várj vele!

 

Kérem az AETR könyvet!

 

 Leave a Reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

(kötelező)

(kötelező, de nem látszik)

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .