Kiegészítés a mentességhez a tachográf hitelesítésére vonatkozólag.
Szintén László javaslata alapján, aki jártasabb nálam ebben a témában, a mentességgel kapcsolatos tachográf hitelesítésre vonatkozóan a javaslatunkat a következőkben olvashatod.
 Kiegészítés a mentességhez a tachográf hitelesítésére vonatkozólag.
Mentesség esetén is az 5/1990 (IV.12) KöHÉM és a 3821/85 EGK rendelet szerint a tachográfnak működőképesnek és érvényes illesztéssel rendelkezőnek kell lennie, a gépjárművezetőnek pedig tárgynapi szabályosan kitöltött tachográf koronggal, és/vagy érvényes digitális tachográf készülékbe helyezett kártyával kell rendelkezni.
Ugyanakkor az ilyen gépjármű használat során:
- – nem ellenőrizhetők a vezetési és pihenő időkre vonatkozó adatok,
- – a keletkezett adatokra nem vonatkozik az egy éves megőrzési kötelezettség,
- – ezekre a napokra az üzembentartó a 124/2005(XII.29) GKM rendelet 6§ (9) és(10) bekezdésnek megfelelő Tevékenységigazoló lapot állít ki,
- – digitális tachográf esetén a járművezető köteles hatályon kívüli tevékenységet (OUT) a készülékkel rögzíteni.
Ha tehát mentességet élvezel, akkor abban az esetben, amennyiben NEM szereled ki a tachográfot a járműből (bizonyos esetekben és feltételek mellett ezt megteheted), akkor NAGYON figyelj arra, hogy a tachográf hitelesített, illesztett, megfelelően működőképes és jóváhagyott legyen! Erről részletesen írtunk az AETR könyvben.
Rövid idézet az AETR könyvből ezzel kapcsolatban:
Amennyiben a jármű menetíróval fel van szerelve, de a használata – a fentiek miatt – nem kötelező, akkor a 124/2005. (XII. 29.) GKM rendelet 6. paragrafus (3) bekezdése nem vonatkozik erre az esetre, mivel a jármű nem tartozik a 165/2014/EU rendelet hatálya alá.
Ennek megfelelően nem lehet megkövetelni, hogy az analóg tachográfban legyen adatrögzítő lap (korong), vagy a digitális tachográfban legyen járművezetői kártya. A digitális tachográfot „out of scope” (OUT ki kezdés) állásba kell kapcsolni.
A beépített tachográfra az esetleges mentességtől függetlenül vonatkozik a 6/1990. (IV. 12.) KÖHÉM rendelet 92. paragrafus (4) bekezdése, melynek értelmében – ha már egyszer besze-relték – a beszerelt tachográfnak jóváhagyottnak, illesztettnek, hitelesítettnek, aktiváltnak kell lennie, és a berendezésen végre kell hajtani az előírt felülvizsgálatokat.
Tehát, abban az esetben, ha valaki saját számlás szállítást végez és emellett még mentességet is élvez a tachográf használata alól – 7,5 tonna össztömeget nem meghaladó járművel vagy járműszerelvénnyel végzi a szállítást –, de be van szerelve a tachográf a járműbe, akkor a fentiekre kell figyelni.
Szerezd be az új, 4.0-ás AETR könyvet sok-sok információval, az új EU-s jogszabállyal!
Most 35% vagy 25% kedvezménnyel!!!
Már 290 darab elfogyott az új kiadásból!!!
Csak október 31-ig ennyi az ára! Ne várj vele!

|
|
|
0 hozzászólás