Hihetetlenül tanulságos dolgokkal találkozok minden oktatáson. Tegnap is egy olyan cégnél tartottam oktatást 28 főnek, ahol a sofőrök a “hagyományos” módon tanulták eddig az AETR-t: a parkolóban a kollégáktól, rosszabb esetben egy ellenőrtől, aki sajnos néha “agyament hülyeségeket” is mond nekik, amit a képzetlen emberek készpénznek veszenek.
Néhány ezek közül a “szabályok” közül, amit ellenőrök mondtak nekik (a parkolói oktatásból származó blődségeket nem sorolom fel, mert 2 oldal nem lenne elég):
-
A sofőrnél nála kell lennie a korábbi, 28 napon belüli 4 kezes (páros) vezetés során a váltó sofőrnél keletkezett korongok fénymásolatának arra az esetre, amikor egyedül vezet, mert így igazolja a hiányzó kilómétereket; ha ez nincs nála, akkor megbüntetik.
-
A sofőrnek el kell számolni a jármű minden mozgásával, vagyis azzal, amikor nem ő vezette a járművet, mivel ellenőrzéskor a sofőr korongján/kártyáján hiányzó kilóméterek lesznek, amikor visszaül az autóba, és ezért megbüntetik.
-
Kártya nélküli vezetés esetén (pl. telephelyen belüli vagy egy elzárt területen belüli mozgás esetén, vagy ha a sofőrkártya sérült) mindig be kell tenni a járműbe az üzembentartói kártyát, különben bírságot szabnak ki.
Ennél több is volt, de ennyi is elég. És mindez csak tegnap, ettől a 28 embertől! És mindez csak az, amit az ellenőrök mondtak a sofőröknek! És ami a legfőbb probléma, hogy a fentiek nagyon jól hangzanak, egészen hihetőek, ezért a képzetlen emberek el is hiszik ezeket. (Nem az ellenőrökre akarom kihegyezni ezt a cikket, hanem a képzetlenségre, és arra, hogy a képzetlen ember szinte bármit elhisz. Az, hogy a fentieket ellenőrök mondták, csak nehezíti a dolgot.) |
A másik legelterjedtebb “oktatási
módszer”, amikor a
sofőrök egymástól
tanulnak. Mondhatni “elmondják a tutit” egymásnak. Hát,
egészen hihetetlen történeteket és megoldásokat hall az ember.
Leginkább az autópályák mellett található parkolókban teszik mindezt.
Ezt hívjuk “parkolói oktatásnak”. Mi
a baj ezzel?
- így terjednek a “biztos, tuti
jó” megoldások, amikről a legtöbbször kiderül, hogy totál
hülyeségek (nem adunk tippeket, bár ismerjük ezeket…) - rengeteg hamis információ, adat, “egyéb
megoldás” terjed el és cserél gazdát, amit később nagyon
nehéz kiverni a sofőrök fejéből - némelyik ilyen “nálam bevált” módszer
komoly bírságokat eredményez – jogosan -, amikor is sofőrként
csodálkozol majd, hogy “de hát én úgy csináltam, ahogy a
Józsi mondta” (a bírságtól ez nem ment meg TÉGED) - ennél csak az a rosszabb,
hogy ha egy hülyeséget az ellenőr mond, “tanít” a sofőrnek, és aztán
sofőrként megpróbálsz erre hivatkozni – és
csodálkozol, hogy senkit sem érdekel csak kapod a csekket (ahogy azt a
fenti 3 példában leírtam) - a “parkolói oktatás”
olyannyira elterjedt, hogy kínkeserves dolog megértetni a
sofőrökkel a vállalkozások részéről, hogy felejtsék el azt a sok
marhaságot, amit így tanultak – sofőrként és vállalkozásként pedig súlyos
árat kell fizetned ezekért (most csak hümmöghetsz ezen,
de sajnos a tények mást mutatnak) - ebben mégis az a legrosszabb, hogy a
sofőrök (és sokszor a vállalkozások is) NEM akarnak
megválni ettől a fajta oktatási módtól, mivel sok okos,
hasznos és valóban használható információt is kapnak, amiért azt
gondolják, hogy MINDEN információ, amit kapnak, az valós és használható
– amíg ki nem derül az ellenkezője
Információd zöme, tudásod java sofőrként és vállalkozásként
neked is valószínűleg a “parkolói oktatásból” származik. Nekünk semmi
bajunk ezzel, kivéve, hogy MINDEN sofőr, aki KIZÁRÓLAG így szerezte
tudását, pengeélen táncol! A vállalkozások pedig NINCSENEK
biztonságban, ha kizárólag így “oktatják” a sofőrjeiket vagy csak ilyen
sofőrjeik vannak. A csekket végül is valakinek ki kell fizetnie…
Használd együtt a korongot és a Tevékenységigazoló lapot – és fizesd a büntetést!
Még tegnap este is oktattam egy céget,
ahol hallottam egy olyan dolgot, hogy a hajam is égnek állt
tőle. Ezt a rendőr
mondta neki, és azóta így csinálja. Aztán tegnap
szembesítettem vele, hogy miért is nem kellene ezt csinálnia.
Az
illető cég kisautóval is fuvarozik és, kb. hetente egyszer vagy kétszer
a 7,5-el is. A következő tanácsot kapta az illető az ellenőrtől:
Ha egy hétig nem dolgozik a tachográfos autóval, mert csak a kicsi autót használja, akkor egyrészt irasson a vállalkozással egy Tevékenységigazoló lapot erre az időszakra, másrészt tegyen be egy korongot is a tachográfba, azon húzza ezen időszak alatt a pihenőt. Írja meg a korongot a nevére és a Tevékenységigazoló lapon is az egyéb munkát. |
Ezt mondták neki. Mi
a baj ezzel?
-
Egyrészt, ennek így semmi értelme, mert
olyan nincs, hogy egy
hétig használunk egy korongot, mivel legfeljebb 24 órányi időtartamig
használhatjuk. Az egy hetes korong mindenképpen problémás. -
Nem javasoljuk, hogy ugyanarról a
dologról korong is és Tevékenységigazoló lap is legyen: vagy az egyik,
vagy a másik. -
De
ami a legfőbb probléma, hogy egymásnak ellentmondó adatok szerepelnek
ugyanarra az időszakra. Ugyanis, a koronggal pihenőidőt húz (amellett,
hogy szabálytalan a 24 órát meghaladó koronghasználat). A
Tevékenységigazoló lapon bejelöli, hogy “olyan járművet vezet, ami
tartozik az 561/2006/EK rendelet hatálya alá. Tehát, egyéb munkát végez.Mivel
a korong is és a Tevékenységigazoló lap is (megfelelően kitöltve)
hiteles okmány, dokumentum, ezért itt két, egymásnak teljesen
ellentmondó információ szerepel, két, hiteles okmányon. Az egyik
szerint pihenőidőt töltött a járművezető, a másik szerint egyéb munkát
(“kisautót” vezetett).Melyik
az igaz? Döntsd el te!
Az a
probléma, hogy ha egy személy saját maga csinál hülyeségeket, és fizeti
a büntetést, az az ő dolga. De ha valaki valótlan, botor dolgot mond
vagy tanít sok másiknak, és így azok
hülyeségeket csinálnak, az egy egészen más tészta. És az is igaz, hogy
senkinek nem kell elhinnie ezeket, hanem utána kéne járnia, hogy ez így
van-e?
Mi abban segítünk, hogy valós dolgokat,
valós adatokat mondunk
neked. Hogy ne akkor derüljön ki, hogy marhaságot tanultál, amikor
“perkálnod kell” a büntetést.
Az ellenőrök csak azokat tudják megbüntetni, akik felkészületlenek, figyelmetlenek és nem tanulnak. NEKIK fellebbezniük sem érdemes. TE más vagy.
Mottó: Csak az oroszlánnak van jó esélyre a hosszú távú túlélésre, de még neki is kemény dolga van! Ezért hát nézd meg, mit hoztunk neked össze! EZEK azok a dolgok, amik alapvető változást jelentenek céged és sofőrjeid AETR képzésében és ismeretében. Figyelem! Az alábbiak NEM játékok! Rengeteget dolgoztunk vele, hogy igazán a hasznodra legyenek.
2012-ben ÚJ IDŐSZÁMÍTÁS kezdődik, mert bebiztosítod magad az AETR-rel kapcsolatban! Hagyj fel a régi szokásokkal, a toldozgatással, foldozgatással, és helyezd teljesen más alapokra a cégedet az AETR témakörében! Az ellenőrök csak azokat tudják megbüntetni, akik felkészületlenek, figyelmetlenek és nem tanulnak. |
“Engem NEM fognak megbüntetni, mert felkészült leszek…”
Az alábbiakban látod a fenti termékek megrendelőjét. Egyszerűen csak pipáld be azt, amelyikre szükséged van! Több tételt is bepipálhatsz, és egy-egy tételből több darabot is rendelhetsz.
Kérlek, hogy a megrendelésedet csak akkor add le, ha komolyan is gondolod a vásárlást! Az utánvétes termékeknél, de a sima postaköltségnél is sokba kerül az a postadíj, amit nekem kell fizetnem esetleg feleslegesen. Remélem, ezt megérted!
(A megrendelésnél nem tudjuk megmondani, mennyi lesz a postaköltség vagy az utánvételi díj, mert ez érthetően attól függ, mit és milyen összegben rendeltél + a súlytól.)
Az árak forintban értendők.
Az alábbi megrendelő űrlap csak a termékek megrendelésére szolgál. A céges oktatás, a szeminárium vagy a tachográf kiértékelések megrendelése email-en keresztül történik. Tégy meg mindent azért, hogy amennyire csak lehet, legyél teljesen biztonságban! Ezekkel az több száz esetben bizonyított termékekkel igyekszünk segíteni neked ebben. És maradj velünk jövőre is, mert nagyon sok hasznos dologban lesz részed!
Indulj tiszta lappal jövőre!
“Engem NEM fognak megbüntetni, mert felkészült leszek…” megrendelő űrlap
[script]
counting(240);
counting(241);
counting(242);
counting(243);
counting(244);
counting(202);
counting(245);
counting(246);
counting(247);
[/script]
[/inline]
Üdvözlettel:
Kuzma Ferenc
AETR szakértő
info@aetr.hu
+36-70/391-2885
Szólj hozzá Te is a témához! Figyelem! Hozzászólásod akkor jelenik meg, amikor azt az adminisztrátor elfogadta! A hozzászóláshoz NEM szükséges regisztráció. Kattints ide a hozzászóláshoz!
Házi szabályok a blog működéséhez: |
Ez a blog egy mikro közösség a fuvarozók részére, ahol más szabályok érvényesek, mint a blogok többségén. Itt valós emberek folytatnak értelmes beszélgetést, egymást tiszteletben tartva. Ha ezt te is értékeled, akkor örülök, hogy itt vagy! Ha ezt nem értékeled, akkor menj a blog.hu-ra.
|
Elfogadom a szabályokat, hozzászólok a témához |
0 hozzászólás