dec 052011
 

Miért van az, hogy néha - dacból, vagy csak hogy "megmutassa", vagy nem tudom, miért - egyesek direkt "kikényszerítik", hogy megbüntessék őket? Ezt sosem fogom megérteni.

És hogyan lehetséges, hogy ugyanezért a dologért - a sofőr hülyesége miatt - a vállalkozást 3200 euróra bírságolják? Hozzá teszem, jogosan!

Mindezt 4 napért, ami teljesen felesleges volt! Ugyanakkor nagyon tanulságos is, KÉT okból. Sőt, azt kell, hogy mondjam, örülhetnek, hogy ennyivel megúszták!

 

 



 

Erre NINCS mentség!

BAG Imre barátom mesélte a sztorit, csak nagyon egyszerűen és röviden írom le. Hozzá teszem, a vállalkozás számára még nincs vége. Ott még bármi lehet. De a sofőrnél...

Az eset Németországban történt. A BAG (az ottani "NKH") megállította a magyar sofőrt, AETR ellenőrzés céljából.

A sofőr előtte úgy döntött, hogy - valamilyen okból kifolyólag - nem rakja be a digitális kártyáját, hanem így megy haza.

4 napig közlekedett kártya nélkül - jogtalanul, hiszen a tachográf nem volt meghibásodva, egyszerűen csak nem akarta berakni a kártyáját.

Szóval, a BAG megállította. Amennyire én tudom a helyzetet - de az Imre biztos korrigál, ha nem jól írom -, a többi nappal nem is foglalkoztak, legalábbis azért nem kapott semmit. Viszont azért a 4 napért, amikor kártya nélkül vezetett, megbírságolták naponta 250 euróra - azaz, 4x250 = 1000 euróra.

Ezzel nagyon nincs is mit csinálni.

 

 


 

Mit kap a vállalkozás?

A BAG értesítette a vállalkozást is, és egyben kérte, hogy mutassa be annak bizonyítékát, hogy megfelelő oktatásban, képzésben részesítette a járművezetőt az AETR-el kapcsolatban, valamint, hogy rendszeres ellenőrzéseket végeznek-e a sofőrökkel kapcsolatban.

Amennyiben a vállalkozás nem tudja hitelt érdemlően, megfelelően bizonyítani az oktatást, akkor a 4 napért naponta 750 eurós bírságra számíthat. Azaz, összesen 4x750 = 3.200 euró.

Amennyire tudom, a BAG nagyon korrektül szokott viselkedni. Ha belegondolsz, mást nem is vizsgálnak, csak ezt a 4 napot. Pedig ha megpiszkálnák, nagy valószínűséggel találnának dolgokat. És a BAG, ha megfelelően bizonyítod számára, amit kér, akkor korrektül viselkedik. Most azon dolgoznak Imrével, hogy ezt a bizonyítást megfelelően megtegyék.

 

 


 

Tanulság

TanulságTöbb tanulsága is lehet ennek a dolognak.
  1. Akkor is bajba kerülhetsz, ha mindent jól tudsz és megfelelően csinálsz. De ha - direkt vagy sem - nem tartod be a szabályokat, akkor semmi jóra ne számíts!
  2. Amikor valaki jóindulatán múlik csak, hogy mennyire "kutakodik" és mennyire kerülhetsz bajba, akkor már nagyon rosszul állnak a dolgok és ideje tenned valamit ellene.
  3. Mivel az 561-es rendelet egyértelműen leírja, hogy a vállalkozás FELELŐS a járművezetők által elkövetett szabálysértésekért - még a fenti hülyeségért is, elnézést, de nem tudok rá jobb szót -, ezért NEM húzhatod ki magad annak felelőssége alól, hogy a megfelelő oktatást és rendszeres ellenőrzést és dokumentációt megcsináld. E nélkül a jószerencsére bízod ezt a dolgot. Az pedig nagyon sokba kerülhet. KONTROLLÁLD a sofőrjeidet, és segítsd őket, hogy értsék a dolgokat és megfelelően alkalmazzák! Nincs más választásod.
  4. Társaim is, akikkel rendszeresen együttműködünk, csak akkor tudnak bárkinek is segíteni, ha te, mint sofőr, betartod az előírásokat, és te, mint vállalkozás betartod az előírásokat és felelősséget vállalsz a sofőrökért. Kérdezd meg őket, ha nekem nem hiszel! Szinte lehetetlen kivédeni vagy semmissé tenni egy bírságot, ha ezek a dolgok nincsenek rendben.
  5. És végül: ezek a bírságok, akár nálunk, akár más országban, TÚL MAGASAK ahhoz, hogy hazárdirozz velük, vagy figyelmen kívül hagyd őket!

 

 


 


Az ellenőrök csak azokat tudják megbüntetni, akik felkészületlenek, figyelmetlenek és nem tanulnak. NEKIK fellebbezniük sem érdemes. TE más vagy.

 

2012-re bebiztosítom magam az AETR-el kapcsolatban!Ma már egyszerűen NEM teheted meg, hogy nem tanulsz. Nem teheted meg, hogy nem vagy képzett. Új szelek fújnak. Komoly változásra van szükséged az AETR megértésében, vállalkozásként és sofőrként egyaránt - különben a 2012-es éved sokkal keményebb lehet! Eddig elvoltál így, de most valami teljesen újra van szükség! Még akkor sincs egyszerű dolgod, ha mindent tudsz és igyekszel betartani, hát még, ha bizonytalan, felkészületlen vagy!

Mottó: Csak az oroszlánnak van jó esélyre a hosszú távú túlélésre, de még neki is kemény dolga van!

Ezért hát nézd meg, mit hoztunk neked össze! EZEK azok a dolgok, amik alapvető változást jelentenek céged és sofőrjeid AETR képzésében és ismeretében. Figyelem! Az alábbiak NEM játékok! Rengeteget dolgoztunk vele, hogy igazán a hasznodra legyenek.


Interjú Dankó László és Kecskés Imre egykori NKH-ellenőrökkel

Dankó László és Kecskés Imre interjú

Ez a DVD közel 5 órányi videóra vett interjút taralmaz, amit Dankó Lászlóval és Kecskés Imrével készítettem. Részletekért kattints ide!

Ezt a DVD-t önmagában eddig nem lehetett megvásárolni! Ez az egyetlen lehetőség, hogy megszerezd magadnak - az év végi akció keretében. 

Ára: 2.300,- Ft + Áfa (+ postaköltség vagy utánvételi díj)




AETR-vizsga (csak a 6,5 órás szemináriumi DVD-vel együtt rendelhető)

Oktatás Minősített sofőr vizsgaigazolvány

Ha megvetted a 6,5 órás szemináriumi DVD-t, akkor egy 60 kérdéses vizsgatesztet irhatsz, illetve irathatsz minden sofőröddel (kb. 30-45 perc), melyet Dankó László, volt NKH-s ellenőrrel állítottunk össze (ő lektorálta). 80%-os "vizsga" esetén (48 helyes válasz) az adott személynek kiállítjuk a minősítési tanúsító kártyát, mely igazolja, hogy nem csak oktatásban részesült, de sikeresen vizsgázott is az AETR-előírásokból, amit az ellenőrzéseken megmutathat az ellenőrnek! Ha emellett még tényleg be is tartja a dolgokat - ami már csak rajta múlik -, akkor ez igazán ékes bizonyítéka annak, hogy ő aztán TÉNYLEG odafigyel a dolgokra és komolyan gondolja a szabályok betartását! Az esetek többségében ez nagyon jó pont az ellenőrök szemében.

Ára: 1.500,- Ft + Áfa/fő




280 kérdéses Teszt CD (NEM vizsga teszt)

Nagy AETR Tesztgyűjtemény

280 kérdés - 280 válasz az AETR-rel kapcsolatban. Tavaly szeptemberben állítottuk össze Dankó Lászlóval ezt a tesztgyűjteményt. Két részből áll: egy 177 kérdéses részből, melyet pdf-ben nyomtathatsz ki, és belépve a netre megnézheted a válaszokat, valamint egy 103 kérdéses részből (Dankó László vizsgakérdései), melyeket Power Pointos formában válaszolhatsz meg (a válaszokat egyből látod).  Részletekért kattints ide!

Ne keverd össze a vizsgával! Ezeknek a kérdéseknek a kényege az, hogy begyakoroltassa a dolgokat. 

Ára: 2.200,- Ft + Áfa (+ postaköltség vagy utánvételi díj)




A Válaszok DVD

A Válaszok

Egy 210 kérdéses DVD, mely megválaszol RENGETEG felmerülő kérdést. Ez egy olyan DVD, melyeknél a kérdések felét ezelőtt egy évvel még nem igazán tudtuk volna megválaszolni. Ezeket a kérdéseket ti tettétek fel. Én konzultáltam szakértőtársaimmal és ennek révén megválaszoltam ezeket. Szinte önálló oktatóanyaggá vált ezáltal. Részletekért kattints ide!

Ára: 2.700,- Ft + Áfa (+ postaköltség vagy utánvételi díj)





A tatabányai előadás CD-n!

A tatabányai előadás

Felvettük a 2011. márciusi, tatabányai szeminárium első 4 óráját – ami minden fontos információt tartalmaz a járművezetők részére – és megjelentettük egy CD-n. Ebben az összes ott elhangzott kérdés és válasz benne van. Részletekért kattints ide!

Ára: 1.900,- Ft + Áfa (+ postaköltség vagy utánvételi díj)





A teljes előadás átirata színes, nyomtatott, spirálozott formában + szegedi szeminárium előadás CD (Kecskés Imre)!

Ha megvan a Szemináriumi DVD-d vagy a Professzionális Oktatócsomagod, vagy voltál szemináriumon vagy céges oktatáson, akkor MINDENKÉPP szerezd meg! Ha ezek egyike sincs meg neked, akkor az átirattal együtt ezek valamelyikét is meg kell rendelned.

AETR szeminárium átirat

A korábban megtartott szemináriumokon rendszeres "probléma" volt, illetve a résztvevők gyakran kérdezték, hogy "lehet-e kapni valami átiratot, jegyzetet a tanultakhoz?" Mivel sajnos, akkor még nem állt rendelkezésünkre ilyen anyag, ezért utólag pótoltuk, elkészítettük ezt, és... a régi résztvevők és Szemináriumi DVD-vásárlók rengeteget vettek belőle. CSAK azok vásárolhatják meg, akik céges oktatást vagy szemináriumi DVD-t és/vagy Professzionális Oktatócsomagot vettek vagy szemináriumon voltak! Ha ezek valamelyikével NEM rendelkezel, akkor az átirat NEM rendelhető!

(Tipp: csak ajánlani tudom egyébként a megvásárlását, mert egy írott anyag mindig kéznél van és jól jön, plusz megkapod hozzá az ajándék CD-t.) Részletekért kattints ide!

Ára: 3.900,- Ft + Áfa (+ postaköltség vagy utánvételi díj)





AETR alapok Oktatócsomag

AETR alapok Oktatócsomag

Ez egy 8 részes, komplett, közel 3 órás oktatófilm 1 DVD-n, melyben a járművezető oktatást ÉN végzem el helyetted: te csak levetíted a filmből rájuk vonatkozó, közel 2 órás részt a sofőröknek, és a film megtanítja nekik azokat a dolgokat - méghozzá egyszerűen és könnyen érthetően -, amit ismerniük kell ahhoz, hogy MEGFELELJENEK az 561/2006-os EK rendeleteknek, és ezzel elkerülhessék a büntetéseket. Így megismerik azt, hogy mit jelenenek mindezek a való életben. Részletekért kattints ide!

Az eredeti oktatócsomag rengeteg bónusszal!

Ára: 9.500,- Ft + Áfa (+ postaköltség vagy utánvételi díj)





AETR Mesterkurzus - szemináriumi 6,5 órás DVD sorozat 4 DVD-n!

AETR Mesterkurzus DVD sorozat

Az AETR Mesterkurzus szeminárium 2011. január 15-én volt. A teljes szemináriumot kamerára vettük, az összes hozzászólással, kérdéssel, válasszal, megjegyzéssel, észrevétellel együtt, és több, mint három hétig dolgoztunk rajta, mire összehoztuk ezt a 6,5 órás "mesterművet", hogy pontosan olyan legyen, mint amilyenre Neked is szükséged van. Ez az egyetlen videóra rögzített előadásunk. A saját számlás szállításról és a mentességről itt beszélünk részletesen. Kapsz hozzá bónuszként egy sok rövid videóból álló DVD-t is, ami pl. a terítő járatosoknak (de NEM csak nekik!) szolgál nagyon hasznos információkkal a munkaidőt illetően. Ezt ajánljuk! Részletekért kattints ide!

Ára: 10.700,- Ft + Áfa (+ postaköltség vagy utánvételi díj)




Teljes AETR csomag (az AETR alap Oktatócsomag nélkül)

Abban az esetben, ha még nem rendelkezel az anyagokkal, vagy csak nagyon kevés van meg belőlük, és még több pénzt szeretnél megtakarítani, akkor rendeld meg egyben a teljes csomagot. Azonban szeretném felhívni a figyelmedet, hogy a Teljes csomag nem tartalmazza az AETR alapok Oktatócsomagot, de ezen kívül MINDEN MÁST (Szemináriumi DVD-ket és az összes többi, fent felsorolt anyagot, DVD-t, CD-t, videót, + az átiratot, interjúkat, stb.).

A teljes csomag ára: 21.200,- Ft + Áfa (+ postaköltség vagy utánvételi díj)

Teljes AETR csomag az AETR alap Oktatócsomag nélkül




2012-ben ÚJ IDŐSZÁMÍTÁS kezdődik, mert bebiztosítod magad az AETR-rel kapcsolatban! Hagyj fel a régi szokásokkal, a toldozgatással, foldozgatással, és helyezd teljesen más alapokra a cégedet az AETR témakörében! Az ellenőrök csak azokat tudják megbüntetni, akik felkészületlenek, figyelmetlenek és nem tanulnak.





"Engem NEM fognak megbüntetni, mert felkészült leszek..."

Az alábbiakban látod a fenti termékek megrendelőjét. Egyszerűen csak pipáld be azt, amelyikre szükséged van! Több tételt is bepipálhatsz, és egy-egy tételből több darabot is rendelhetsz.

Kérlek, hogy a megrendelésedet csak akkor add le, ha komolyan is gondolod a vásárlást! Az utánvétes termékeknél, de a sima postaköltségnél is sokba kerül az a postadíj, amit nekem kell fizetnem esetleg feleslegesen. Remélem, ezt megérted!

(A megrendelésnél nem tudjuk megmondani, mennyi lesz a postaköltség vagy az utánvételi díj, mert ez érthetően attól függ, mit és milyen összegben rendeltél + a súlytól.)

Az árak forintban értendők.

Az alábbi megrendelő űrlap csak a termékek megrendelésére szolgál. A céges oktatás, a szeminárium vagy a tachográf kiértékelések megrendelése email-en keresztül történik. Tégy meg mindent azért, hogy amennyire csak lehet, legyél teljesen biztonságban! Ezekkel az több száz esetben bizonyított termékekkel igyekszünk segíteni neked ebben. És maradj velünk jövőre is, mert nagyon sok hasznos dologban lesz részed!

Indulj tiszta lappal jövőre!

 


"Engem NEM fognak megbüntetni, mert felkészült leszek..." megrendelő űrlap

 

Ügyintéző adatai:
Neve:
E-mail címe:
Telefonszáma:

Postázási cím:
Vevő neve:
Irányítószám:
Város:
Utca/házszám:
Teljes AETR fegyverarzenál - egy preciziós védelmi rendszer
Számlázási cím:
ugyanaz, mint a postázási cím
Neve:
Irányítószám:
Város:
Utca/házszám:

Fizetés módja:

 

Kérem Termék neve Ára Áfa Darab Bruttó ár
  2 300 Ft 27%
0
  2 200 Ft 27%
0
  1 500 Ft 27%
0
  2 700 Ft 27%
0
  1 900 Ft 27%
0
  3 900 Ft 27%
0
  9 500 Ft 27%
0
  10 700 Ft 27%
0
  21 200 Ft 27%
0
 
 Összesen:
0

 

 

Üdvözlettel:

Kuzma Ferenc AETR szakértő
info@aetr.hu
+36-70/391-2885

 


 

Szólj hozzá Te is a témához! Figyelem! Hozzászólásod akkor jelenik meg, amikor azt az adminisztrátor elfogadta! A hozzászóláshoz NEM szükséges regisztráció. Kattints ide a hozzászóláshoz!

Házi szabályok a blog működéséhez:
Ez a blog egy mikro közösség a fuvarozók részére, ahol más szabályok érvényesek, mint a blogok többségén. Itt valós emberek folytatnak értelmes beszélgetést, egymást tiszteletben tartva. Ha ezt te is értékeled, akkor örülök, hogy itt vagy! Ha ezt nem értékeled, akkor menj a blog.hu-ra.
  1. Itt csak teljes, valós névvel szólhatsz hozzá.
  2. Légy kedves és segítőkész.
  3. Ha vitába szállsz, kérlek, hogy a témát támadd, ne az embert, aki a hozzászólást vagy a bejegyzést írta!
Elfogadom a szabályokat, hozzászólok a témához

  4 hozzászólás to “Hülyeségből jeles, avagy 4 napért 1000 eurós bírság a sofőrnek, 3200 a vállalkozásnak”

  1. Akkor tudnám a vállalkozóknak javasolni, hogy a sofőrt sofőrt ne kényszerítsék bele a kártya nélkül vezetésbe…. Értem ez alatt, hogy ha egy mód és lehetőség van rá, akkor szervezzék már úgy a fuvarokat hogy hazaérjen a sofőr. De mondjuk azt nem értem hogy honnan a plóból jött 4 napja OUT ba. 🙂

  2. Tisztelt Kuzma úr!
    A szöveg legelején azt kérdi hogy miért van ez, és miért van az???Egyszerüen nem érti.
    Ha ön még nem volt teherautó sofőr, akkor nagy valoszinüséggel soha nem fog megérteni bizonyos dolgokat.Aki ebben nincs bennt az SEMMIT sem ért,,,esetleg 200 százalékig biztos benne hogy igenis érti,,ám de ez nem igy van!!!
    Az AETR egy bürokrata agyonszabályozott nyakkendős emberek álltal kitalált rendszer,,,amit csakis,,,és csakis a sofőr tapasztal meg.
    Ha megengedett az hogy ha reggel elalszom,,,és emiatt túlmegy a korong 24 órát,,,,és ezért amiért TÚLPIHENTEM magam megbüntetnek,,,,addig nincs miről beszélni!!!!!Ha ön egyszer elalszik,,,netán fél orával vagy egy orával később kel fel,,,netán csak elfelejti kivenni a korongot,,,ami senkinek,,de tényleg senkinek nem okoz veszélyt és három nap mulva közlik önnel hogy ön szabálysértő és veszélyes,,,és mondjuk 50 ezer birság,,,NA kiváncsi lennék mennyire lenne lelkes az ellenőrök felé!!!

    • Hát, nem lennék lelkes, az biztos! Sosem mondtam azt, hogy ez a rendszer így jó, ahogy van. És azzal is egyetértek, hogy a sofőrön csapódik le a legtöbb esetben. Ez így van. És az új jogszabály, ami elvileg decembertől jelenik meg, csak még inkább nehezít ezen, bár az azt is magában foglalja, hogy a vállalkozás tevékenységét is felfüggeszthetik, visszavonhatják.
      De itt NEM ez a kérdés. Egyetértek, hogy a sofőröknek nincs könnyű dolga. Én csak arról beszéltem, hogy ÉPP EZÉRT, ha már ezt tudjuk, akkor miért kell olyat csinálni, hogy 4 napig nem teszi be valaki a kártyáját? Csak azért mondom ezt, mert ennél nyilvánvalóbban már sajnos nem tarthatja valaki oda a torkát a kés alá. Ez egyértelműen, nyilvánvalóan látványos jogsértés, amiről eleve tudni lehetett, hogy ki fogják szúrni és ezért biztosan retorzió jár. Ezt tudni lehetett, hisz nem arról van szó, hogy nem tudta pontosan kiszámolni, hogy 4 óra 28 vagy 4 óra 31 percet vezetett.
      A cikkben nem arról írok, hogy mi motiválta a sofőrt arra, hogy nem tette be a kártyáját 4 napig. Csupán csak arról, hogy – már elnézést, de – a mai viszonyok mellett, amikor erre nagyon keményen harapnak, ez egyszerűen butaság, mert így semmi, de tényleg semmi esélye sincs annak, hogy utólag ezt a bírságot mérsékeltesse vagy eltöröltesse.
      Az én véleményem az, akár vezettem kamiont, akár nem, hogy ha tudni lehet, hogy még akkor is kötözködnek az emberrel, ha igyekszik mindent jól csinálni, akkor józan ésszel nézve ilyen nyilvánvaló, látványos jogsértést nem csinál az ember. Gondolom, Ön nem tenne ilyet… Mint ahogy direkt nem megyek át a piroson sem. De ez az én véleményem, és nem kell egyetérteni vele.
      Nincs több hozzáfűzni valóm.
      Üdvözlettel:
      Kuzma Ferenc

  3. udv.ehhez csak annyihozzafuznivalom lenne,hogy lemernem fogadni a sofor utasitasra tette.
    mert ha nem akkor tenylegesen egy idiotoa.bar ugyanakkor szerencses is.de nagyon

 Leave a Reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

(kötelező)

(kötelező, de nem látszik)

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .