aug 212017
 

Heti “kisokos”: az alábbi történet szintén nagyon tanulságos!

Mielőtt rátérnék erre a cikkre, bevezetőül elnézést szeretnék kérni, hogy ilyen sokáig nem jelentkeztem. Mentségemre legyen mondva, hogy…

 

… megjelent a LEGÚJABB KÖNYVEM, Hogy van ez a valóságban? címmel!

 

Az alábbi képen a jelenleg kapható, immár 4 különböző könyvvel láthatsz. A negyedik teljesen friss, ma hoztam el a nyomdából – ez a Hogy van ez a valóságban?

Mától 4 könyv a fuvarozók szolgálatában.

Mától 4 könyv a fuvarozók szolgálatában.

 

Mi van az új könyvben?

Az a legegyszerűbb, ha bemásolom ide röviden a könyv bevezetőjét:

Az elmúlt években nagyon sokan, nagyon sok kérdéssel kerestek meg, személyes nehézségekkel vagy azzal kapcsolatban, hogy vállalkozásként mit is tehetnének egy-egy adott esetben. Ezekből a tapasztalatokból született meg az AETR könyv és a szemináriumok, konferenciák. Ennek ellenére még mindig sok olyan kérdés maradt megválaszolatlan, amit ezeken a fórumokon vagy kiadványokban sem tudtunk maradéktalanul megválaszolni. Ugyanakkor ezek olyan, a mindennapok során felmerülő kérdések, amikre a válaszok nagyon is fontosak lehetnek – mert eleve valamilyen félreértést tisztáznak le, vagy ezek segítségével komoly szankcióktól mentesülhet a Kedves Olvasó!
Sok olyan kérdést kaptunk az idők folyamán, amiket bizony csak nagy tapasztalatunknak köszönhetően tudtunk megválaszolni – mert a jogszabályokból nagyon nehéz lett volna kihámozni, értelmezni, vagy egyszerűen csak sehogy máshogy nem tudtuk kezelni a helyzetet, mint úgy, hogy a valós életből vett tapasztalatokat osztottuk meg a kérdezővel. Ez a kiadvány ezekre a
kérdésekre fókuszál elsősorban. Olyan kérdések megválaszolására, amiket máshol még nem tettünk meg, vagy nem ilyen formán. Teljesen gyakorlatias módon, az életből vett szituációkat elemezve.
Fontosnak tartottam a „tachográf-rendelet” legfontosabb pontjainak elemzését, értelmezését is, mert korábban ezeket sem tettük meg ezen jogszabály részletekkel – így, a „tachográfos könyvvel” együtt már ez is teljes mértékben értelmezésre került.
Ebben a kiadványban ezen túl nem foglalkozunk különösebben a jogszabályok magyarázatával – kivéve, ahol ez feltétlenül szükséges volt a megértés szempontjából. Elsősorban azzal foglalkozunk, hogy válaszokat, megoldásokat adjunk, amiket kollégáinkkal az évek során a gyakorlatból merítettünk. Olyan kérdésekkel kapcsolatban adtunk gyakorlatias, azonnal felhasználható
tanácsokat, mint amiket az alábbi fejezetcímek sejtetni engednek (pár cím, ennél jóval többet olvashatsz a könyvben):
  • Hogyan lett 100 ezerből 600 ezer a bírság, avagy amikor NEM kellene kifogással élned!
  • Azt hitték, rendben van a pihenőidő, de tévedtek!
  • A legfőbb mumus: még mindig a 28 nap…
  • Tachográf hiba. Te tudod, hogyan kezelnéd? Íme!
  • Vajon jól vette ki így a heti pihenőidőket?
  • Figyelem! Változott a szünet 2 részletben kivehető időtartama!
  • Kell-e tartanunk 45 perces szünetet 4,5 órányi tényleges vezetést követően?
  • Lényeges különbség van az „561-es” szerinti szünet és a munkaközi szünet között! Nem árt tisztában lenned ezzel.
  • Döntött az EU Bírósága: az utazási idő is a MUNKAIDŐ része!
  • Hogyan értelmezzük az éjszakai munkavégzést?
  • Mennyit vezethetsz 28 naptári nap alatt?
  • Mi a különbség a „napi vezetési idő” és aközött, hogy „egy nap mennyit vezethetsz”?
  • Nemrég ment el tőlem az a sofőr, akinek ki kell fizetnie a 400 ezer forintot…
  • Lehet-e a 12 napos szabály alkalmazása során úgy kezdeni a 12 napot, hogy előtte egy csökkentett heti pihenőidőt veszek ki?
  • Van egy főállásom, másodállásban EV-ként akarok fuvarozni. Mit tegyek?
Esettanulmányok, rövid, megtörtént esetek, helyzetek – amikből te is nagyon sokat profitálhatsz, ha elolvasod őket. Szóval, irány a könyv!
Ne feledd, létezik a Life Long Learning (LLL), azaz, az „egész életen át való tanulás” fogalma, eszmeisége, elve, ami tőled is hasonló hozzáállást követel meg – már ha lépést kívánsz tartani a világgal. E tekintetben teljesen mindegy, hány éves vagy…
Sok sikert hozzá! Használd fel ezeket a tapasztalatokat a munkád, tevékenységed során!
Egy személyes megjegyzés: a könyvet elsősorban NEM szakmai oktató kiadványnak szántam, hanem egyfajta „mankónak”, ami gyors segítséget adhat, ha épp úgy alakulna a dolog. Kezeld ekként!
Baráti üdvözlettel:
Kuzma Ferenc

 

Hogy van ez a valóságban? - A legújabb könyvünk a fuvarozók szolgálatában.

Hogy van ez a valóságban? – A legújabb könyvünk a fuvarozók szolgálatában.

 


 

Egy történet, ami nehezen érthető…

Az alábbiakban egy kedves olvasóm által beküldött történetet osztanék meg veled.

Igazából nem nagyon akarom kommentálni. Sajnálom, hogy kimaradt az új könyvből, mert már későn érkezett, amikor már nyomdában volt a könyv, így nem tudtam már beletenni.

De röviden azért reflektálok majd rá. De hasonló példákat találhatsz a könyvben.

Nézzük először az írást!

Először is engedje meg, hogy gratuláljak a munkásságához, és megköszönjem sofőr társaim és jómagam nevében, hogy a számunkra nehezen érthető és sokszor nem egyértelmű szabályozásokat, jogszabályokat emberi nyelven a számunkra is érthető módon lefordította, és elérhetővé tette. De sajnos még mindig akad olyan gépkocsivezető, aki elég sajátosan értelmezi a rá vonatkozó szabályokat, és ez által nagy kockázatot vállal. Engedje meg, hogy megosszak Önnel egy történetet, és arra kérem véleményezze.

A következő dolog történt velem.

Úgy alakult, hogy egy idősebb (nyugdíjas) kollégával kellet négykezes járatban, busszal csoportot szállítanunk. Reggel 5 órakor én kezdtem a vezetést. Ez egy analóg tachográffal szerelt jármű volt.

A korongok behelyezését követően mind a két módkapcsolót egyéb munkára (kalapácsra) raktam, amíg elvégeztük a reggeli műszakkezdés előtti ellenőrzést, a menetlevél kitöltését, ill., amíg bepakoltunk. Eddig nem volt semmi probléma.

Az indulást követően a kettes módkapcsolót készenlétre állítottam, amikor az idősebb kolléga rám szólt, hogy a ne oda, hanem szünetre kapcsoljam a kettest. Nem akartam vele vitatkozni, gondoltam, biztos jobban tudja.

Megérkeztünk a kiállás helyszínére, kb. 6 óra körül, hogy felvegyük a csoportot. Ekkor a kettes módkapcsolót ismét egyéb munkára kapcsoltam (az egyes már ott volt), hiszen fel kell vennünk a csoportot, és a csomagokat bepakolni. Indulás után ismét a kettest készenlétre raktam automatikusan. A kolléga nem vette észre, ezért nem szólt.

Úgy 9 óra körül megálltunk fél órára egy parkolóban, hogy a csoport elintézze a dolgát, ill., hogy mi is cseréljünk. Ekkor megpróbáltam a kollegával tisztázni, hogy énszerintem hogyan kellene csinálnunk. De őt nem érdekelte, és azt mondta, hogy ők mindig így csinálták, és soha nem volt belőle problémájuk. Mondtam neki, hogy a digitális tachográf is készenlétre kapcsol automatikusan a kettes vezetőnél. Őt az nem érdekli, ez nem digitális.

Ekkor észrevette korongcsere közben, hogy idáig készenlétet rajzolt neki a készülék. Majdnem felrobbant, megmondta nekem, hogy pihenőre kapcsoljam az övét. Még egyszer meg ne próbáljak hozzányúlni az ő kapcsolójához, mert mehetek egyedül tovább, ő kiszáll. Nem akartam tovább szítani a tüzet, ráhagytam. Mentünk tovább, és mindenki a saját módkapcsolóját oda kapcsolta, ahová szerette volna, ebben egyeztünk meg. Nem is volt ebből további probléma.

A í-re az tette fel a pontot, amikor az út utolsó szakaszához értünk, amelyen én vezettem, és közölte velem, hogy milyen finom pálinkája van XY nevű utasnak. Én kérdeztem, hogy mesélt neki róla? Nem, épp az előbb kóstolta, mert ő úgy is a pihenőidejét tölti, és ha megállítanának, akkor is csak engem szondáztatnának, hiszen én vezetek, volt a válasz. Én erre már nem is válaszoltam. Alig vártam, hogy hazaérkezzünk.

A főnöknek jeleztem, hogy többet nem kívánok vele menni. Nem árultam el, csak annyit mondtam, hogy rossz a természete. A főnök annyit mondott, hogy tudja, de sajnos, nincs ember. Hála istennek, azóta nem kellet vele együtt dolgoznom.

Hát, ez volt az én kis történetem. Arra kérném, hogy segítsen nekem megválaszolni a következő kérdésekre. Kérdésem a következő volna:

  • Én tudtam jól a módkapcsoló használatára vonatkozó szabályokat?
  • Illetve, hogy a helytelen módkapcsoló használata miatt, egy kontroll esetén engem is megbüntetnek?
  • És nem fogyaszthatok alkoholt, amíg le nem zártuk a napot, és akkor sem ha már nem vezet.

Válaszát előre is köszönöm!

 

Rövid reflektálás a történetre.

Nyilván mindenkinek megvan a véleménye, gondolata a történettel kapcsolatban.

Sokan már eléggé képzettek ahhoz, hogy tudják, mik az alapvető buktatók ebben a helyzetben.

A jogszabály értelmében talán mindenkinek világos az, miszerint a szünet, amit a nyugdíjas kolléga említ váltósofőrként, csakis álló járművön vehető ki. Ha megállnak, és pihennek, nem kell segíteni az utasoknak, akkor az lehet szünet. De menet közben ez SEMMIKÉPPEN sem lehet az! Csakis készenlét, amit a kérdező helyesen mondott és próbált kierőltetni.

Mindenki a SAJÁT idejéért felelős! Vagyis, ha TE jól csinálod és a TE időid rendben vannak, akkor miért lehetne bajod abból, ha a kollégád a feje tetejére állítja a szabályokat? Az az Ő problémája lesz!

Az is teljesen nyilvánvaló kell, hogy legyen, miszerint négykezes járatban a TELJES ÚT SORÁN – elejétől a végéig – MINDKETTEN járművezetőnek minősülnek, még akkor is, ha épp NEM ő vezeti a járművet, mivel a munkája része ebben az esetben, hogy majd át fogja venni (vagy akármiért is ezt bármikor meg kell tennie).

Szóval, ez egy érdekes helyzet, valóban, és nagyon nincs is mit mondanom a váltósofőr kolléga hozzáállására vonatkozólag.

 


 

Rövid kisokosomba ennyi fért most bele. Most pedig nézd meg az ÚJ KÖNYVET, ahol hasonló esetekkel találkozhatsz!

 


 

Jelentkezés

Megjelent a LEGÚJABB könyvünk, a TE szolgálatodra!

Ez a kiadás azért készült, hogy az általatok megírt eseteket elemezze és ezen keresztül magyarázzon el dolgokat. Ez NEM egy szabálygyűjtemény és elsődlegesen NEM szakmai oktatásra szánt kiadvány, hanem amolyan “mankónak”, “gyorstapasznak” használhatod, mivel közvetlen eseteket mutat be.

Kérem az AETR könyvet MOST!

Megrendelem MOST!

 


 

Üdvözlettel,

Ferenc

 

 Leave a Reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

(kötelező)

(kötelező, de nem látszik)