nov 092017
 

Mi van akkor, ha beleszaladsz a fenti problémába?

Egy ügyfelünk a napokban a következőbe botlott bele. Részletesen leírta, mi történt, amit bemásolok ide, hogy aztán elemezzük egy kicsit.

De előtte hadd hívjam fel a figyelmedet a…

 

… 2018. január 20.-i NAAAAGY AETR konferenciánkra, amit ezúttal is a Gastlandban tartunk! KATTINTS IDE!

 

Csak azért, mert ott is – többek között – fogunk hasonló helyzeteket elemezni, mivel én magam is gyakran találkozom azzal, hogy valamiért a 28 nap igazolásával gondok vannak. Még akkor is, ha ez NEM SZÁNDÉKOS!!!

AETR konferencia 2018. január 20. – Fuvarozók és szállítók éves konferenciája!

AETR konferencia csak azoknak, akiket érdekel a jövőjük…

 

Mi a helyzet tehát, ha nincs meg az igazolásod, miközben te azt hiszed megvan – és egy ellenőrzésen derül ki?!


Nézzük akkor először a konkrét esetet!

Kedves Kuzma Ferenc!
Szeretném megosztani veled egy közúti ellenőrzés tapasztalatát. Remélem, az itt leírtak tanulság lesz mindenki számára. Szeretném, ha véleményeznéd az itt leírtakat.
Elöljáróban csak annyit, hogy álmomban sem gondoltam volna, hogy ha a tanultak alapján, és szabályszerűen járok el, akkor is ott lebeg a fejem felett egy elég komoly bírság.
És akkor az esemény.
Történetesen közúti ellenőrzés alá vont az NKH. Megállít, majd a szokásos protokoll, adjam át irataimat, forgalmi, jogsi, GKI, egyebek. Majd megkér, foglaljak helyet a másik oldalon, mármint a jobb egyben.
Kérdi tőlem, hogy mikor volt utoljára közúti ellenőrzés. Mondtam, pár hónapja. Behelyezte az ellenőrkártyát, és csinált egy kinyomatot. Majd kivette a sofőr kártyám, és elment, pár perc és jön vissza. Kérdi tőlem, hogy van-e tevékenységigazoló lapom. Én mondtam, hogy természetesen van, és előkerestem. Kézbe vette, hosszasan nézte, majd megkérdezte: -Nincs több? Én mondtam, hogy ebben az időszakban csak ez van, hisz 28 napról van szó, és hát tényleg csak ez az egy készült. Majd kihajtogat egy papírt, és felsorolja, mely dátumokra kellene még hogy legyen. Tudod, ott hirtelen levert a víz, elkezdtem gondolkozni, hogy vajon miért kér még több tev. lapot. Aztán kezdtek eszembe jutni, hogy azon időszakokban talán nem volt bent a kártyám.
Elmondtam neki,hogy egy napra, vagy éjszakára nem töltök ki tev. lapot, ezen időszakokra kézi adatbevitelt csinálok a menetíró készüléken. Azt mondta, ez lehet, de nem talál ezen időszakokra adatot a kártyán. Kérdeztem, ez meg hogy lehet. Szerinte nem írtam vissza. Én mondtam hogy de igen. /Lehet, ezt nehéz lesz majd bizonyítani/. Aztán hosszasan nézte a kezébe adott tev. lapot, majd közölte, hogy ez sem jó. Kérdeztem, mi a baj vele. Azt mondta, hogy a kiállítás dátuma október 8. Kérdeztem, ez miért baj. Ő elmondta, hogy október 9-én indultam, és nem lehet előtte egy nappal kiállítani a tev. lapot. Én meg mondtam, hogy ismereteim szerint lehet. Aztán közölte, hogy ezekről jegyzőkönyvet készít. Hát bizony, meg is tette.
Egyébként volt ezen időszak alatt egy több napos intervallum,amikor szintén nem volt bent a kártyám, de ezen időszakra készítettem a tev. lapot, természetesen erre az időre szándékosan nem végeztem el az adat bevitelt.
Most ott tart az ügy, hogy nyilatkozat tételre hívtak fel bennünket, mármint engem, és a főnököm. Ugyanazt tudtam leírni nekik, amit neked is. Majd meglátjuk, mi lesz az állásfoglalásuk.
Tudod Ferenc, én elég sokat tanultam tőled, voltam oktatáson is. Megjegyzem, januárban is megyünk hozzátok. Ezért is írtam, hogy boncolgassuk a tev. lapokat, és adatokat, a kártyán, a konferencián. Ezen kívül még könyvet is vettem, és időnként átböngészem, hogy a szabályokat betartva dolgozzam.
És most azon tűnődöm, hogy milyen hibát követtem el, amikor a kártyámat kivettem, majd másnap reggel visszatettem a készülékbe. Hisz tényleg elvégzem az adatbevitelt.
Számomra a tanulság a következő: lehetek bármennyire körültekintő, és szabály szerint eljáró járművezető, akkor is ki vagyunk szolgáltatva a hatóságnak,és egyéb körülményeknek.
Engedelmeddel csatoltam a jegyzőkönyvet, valamint a végzésben kapott dokumentum egy lapját. Valamint a kérdéses tev. lapot, melyet az intézkedő ellenőr nem fogadott el.
Tisztelettel várom véleményed.

 

Az én nézőpontom…

Ahogy azt a problémát felvető ügyfélnek is írtam, sajnálatos módon KÉT dolog játszhatott közre ebben az esetben:

    Rossz lehet a tachográf?

    Rossz lehet a tachográf?

  1. Az egyik, hogy lehetséges, valamilyen probléma lehetett a tachográffal. Korábban előfordult más ügyfelünkkel is, és adott esetben itt is az lehet a probléma, hogy egyes régebbi típusú Siemens VDO tachográfok hibás szériák voltak. Emiatt, amikor visszaírta az illető a pihenő adatokat, akkor, bár úgy tűnt, hogy sikeres volt a visszaírás, a valóságban azonban ezt a tachográf NEM rögzítette! Javasoltam az illetőnek ebben az esetben, hogy ha készít egy nyomtatást azokra az időszakokra a kártyáról, akkor nézze meg, hogy ott vagy pihenőidő van rögzítve (ez esetben minden rendben kéne, hogy legyen ezzel), vagy egy “?” lesz látható a nyomaton. Na, ez utóbbi probléma, valóban! Sajnos ugyanis, ez ebben az esetben tachográf hiba. Sajnálatos módon viszont ezt nem fogod tudni “ráverni” a gyártóra. Egy dolgot tehetsz: büntetőjogi felelősséggel nyilatkozol, akár közjegyző előtt, hogy te valóban elvégezted a visszaírásokat. Ha esetleg más járművet is vezettél, és OTT megfelelően látszanak a visszaírásaid (mert újabb típusú a tachográf), akkor ezzel valamennyire alá tudod támasztani az igazadat.
  2. A másik probléma a szabadságról szóló tevékenység igazoló lap kiállításának dátuma. Ez abból a szempontból valóban problémás, hogy a tev ig lap kiállítása és ALÁÍRÁSA mindig munkaidőben történik, hiszen az aláíráskor bent vagy a munkahelyeden (vagy a járműben, ami szintén a munkahelyed). Tehát, ha a járművezető szabadságon volt, akkor előtte való nap NEM írhatja alá, nem lehet a tev ig lapot kiállítani, hiszen akkor megszakad a szabadsága. Ezt vagy a szabadság megkezdése ELŐTT kell megtenni, vagy MIUTÁN visszajött a szabadságról.

Azt is kértem, hogy ha van rá mód, küldje el a kérdéses időszakokra vonatkozó járművezetői kártya és járműegység letöltéseket. A ddd fájlokat. Megnézem a mi rendszerünkben, hogy mi a helyzet, valóban nem történt-e meg a visszaírás.

Amint ezt megnézzük, talán többre jutunk.

 


 

Két fontos dolog végül…

Az egyik, miszerint a probléma része, hogy HOGYAN LEHETSZ 100%-IG BIZTOS ABBAN, hogy valóban minden pihenőidő rögzítve van? Honnan tudhatod ezt?

Leginkább onnan, hogy amikor kiértékeled a felvitt adatokat, mindent berögzítesz a rendszerben, akkor LEKÉRSZ EGY HIÁNY listát, ami megmutatja, hogy mely pihenőidők NEM kereültek rögzítésre. Ezután nincs más dolgod, mint visszaellenőrződ a saját feljegyzéseidben, hogy MINDEN TEV IG LAP, korng hátulján a pihenő, nyomaton a pihenő, stb., MEG VAN-E ÍRVA. Mert a lista ezt megmutatja neked!

A TachografGURU-ban sok új fejlesztést végeztünk a visszajelzések alapján. Többek között ezt is és még számos más nagyon fontos funkciót. Legalább 8-10-féle listát el tudsz készíteni, amik igen komoly védelmet jelentenek a vállalkozások részére.
KATTINTS IDE VAGY A KÉPRE, hogy megnézd ezeket az új fejlesztéseket, mert lehet, hogy pont ezen múlik egy több százezres bírságod!
Új fejlesztések a TachografGURU-ban, amiket látnod KELL!
A TachografGURU-val és az új fejlesztésekkel kapcsolatban hívd ezen számok valamelyikét: +36 (70) 413-9623 vagy (30) 951-9856 (Nozdroviczky Sándor)
Weboldal címe: onlinetachograf.eu

 


 

A másik dolog, hogy el KELL jönnöd a konferenciára. NINCS mese!

  • Minden évben TELT HÁZAS.
  • Mindig RENGETEG KÉRDÉS hangzik ott el, amiket megválaszolunk.
  • MINDEN kérdésből és válaszból önmagában sokat tanulhatsz.
  • Mindig átveszünk pár megtörtént esetet is, hogy mit KELLETT volna helyesen csinálni – ebből szintén sokat tanulhatsz.
  • Buszosok, kamionosok, egyéb szállítók, darusok, belföld, külföld, saját számlás szállítók – mind vegyesen vannak képviseltetve.
  • Lehet, hogy ÉVEK ÓTA megválaszolatlan kérdésed kerül megválaszolásra. Előfordult már nem egyszer.
Regisztrálj MOST! Jelenleg 40 főnél tartunk, de most kezd majd beindulni. Foglald le mielőbb a helyedet!

A konferencia napja és helye:

2018. január 20., 9:00 – 17:00
Gastland M0 Hotel, Étterem és Konferenciaközpont

M0-ás autóút 19-es km (Szigetszentmiklós),
GPS koordináták: N 47,38056 E 19,05450

Regisztrálj MOST!

Kattints ide és regisztrálj MOST!

Üdvözlettel,

Ferenc

 

 Leave a Reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

(kötelező)

(kötelező, de nem látszik)

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..