nov 022018
 

Korábban írtam már erről, de még most is RENDSZERESEN(!!!) előfordul sajnos, ezért muszáj ismét írnom róla. Mert FONTOS! Mert többekkel előfordult azóta is.

De előtte pár dolog nagyon röviden…

 

 

… Ha még nem tetted meg, REGISZTRÁLJ a 2019. január 12.-i NAAAAGY AETR konferenciánkra, amit ezúttal is a Gastlandban tartunk! Számold el éves kötelező oktatásként. Már sok hely elkelt!!! ==>> KATTINTS IDE!

 

… 2019. január 26.: Ha nem tudsz eljönni a Gastlandba, vagy egyszerűbb számodra Nyíregyházán részt venni a konferencián, akkor a tavalyihoz hasonlóan most is meg fogjuk tartani a Lugas Wellness Hotelben a gastlandi konferencia kicsit rövidebb változatát. ==>> EHHEZ KATTINTS IDE!

 

Két dologról szeretnék írni…

Az egyik, hogy a 28 nap elszámolása mennyire fontos. Kiszámoltad már, hogy 28 nap hány perc? Igen, PONTOSAN 40.320 perc! Igen, neked ezzel MIND el kell tudnod SZÁMOLNI! Teljes egészében.

Most nem akarok igazán arról beszélni, hogy ezt HOGYAN kell megtenni. Erről elég sokat írtam már a könyvekben, illetve, a konferencián is részletesen átbeszéljük majd. A lényeg, hogy MINDEN PERC legyen meg:

  • magával a tachográffal,
  • korong vagy üres szalag hátulján megrajzolva,
  • visszaírva a kártyára, vagy
  • pl. tevékenység igazoló lappal.

 

A visszaírással időnként gond lehet.

Még most is sajnos, nem ritkán előfordul az a tachográf hiba, hogy amikor visszaírunk egy pihenőidőt a tachográfba, akkor az NEM LÁTSZIK. Úgy tűnik, hogy visszaírtuk, és minden rendben (és TÉNYLEG vissza is írtuk), de a valóságban SEMMI sem látszik. Nem történik meg a visszaírás.

Ez bizony KOMOLY problémákat eredményezhet. Főleg akkor, ha az történik, amit egy ismerősöm mesélt a minap. Visszaírta a pihenőidőt, és amikor a hatóság ellenőrizte, akkor derült ki, hogy a tachográf NEM regisztrálta azt! Jelenleg másodfokon tart az ügy a bíróságon. Először felmentették az illetőt, de aztán a hatóság megfellebbezte az ítéletet, és másodfokon úgy néz ki, 400 ezerre akarják bírságolni. (A dolog pikantériája azonban az, hogy nem is emiatt akarják megbüntetni, de ezt nemsokára elmesélem.)

Ahogy azt a problémát felvető ügyfélnek is írtam, sajnálatos módon az alábbi dolog játszhatott közre ebben az esetben:

Rossz lehet a tachográf?

Rossz lehet a tachográf?

Az egyik, hogy lehetséges, valamilyen probléma lehetett a tachográffal. Korábban előfordult más ügyfelünkkel is, és adott esetben itt is az lehet a probléma, hogy egyes régebbi típusú Siemens VDO tachográfok hibás szériák voltak. Emiatt, amikor visszaírta az illető a pihenő adatokat, akkor, bár úgy tűnt, hogy sikeres volt a visszaírás, a valóságban azonban ezt a tachográf NEM rögzítette! Javasoltam az illetőnek ebben az esetben, hogy ha készít egy nyomtatást azokra az időszakokra a kártyáról, akkor nézze meg, hogy ott vagy pihenőidő van rögzítve (ez esetben minden rendben kéne, hogy legyen ezzel), vagy egy “?” lesz látható a nyomaton. Na, ez utóbbi probléma, valóban! Sajnos ugyanis, ez ebben az esetben tachográf hiba. Sajnálatos módon viszont ezt nem fogod tudni “ráverni” a gyártóra. Egy dolgot tehetsz: büntetőjogi felelősséggel nyilatkozol, akár közjegyző előtt, hogy te valóban elvégezted a visszaírásokat. Ha esetleg más járművet is vezettél, és OTT megfelelően látszanak a visszaírásaid (mert újabb típusú a tachográf), akkor ezzel valamennyire alá tudod támasztani az igazadat.

A dolog pikantériája

A fenti eset rávilágít tehát arra, hogy még mindig lehetnek problémás tachográfok, amik miatt bizony, bajba kerülhetünk. Ha tehát kinyomtatod akár csak egyszer is a napi tevékenységeidet, akkor ez gyorsan orvosolható.

A fenti 400 ezres lehetséges bírság pikantériája viszont az, hogy igazából NEM ezért akarják megbüntetni 400 ezer forintra. A hatóság is elismerte, hogy jogos volt a tachográf hiba (hiszen ez könnyen ellenőrizhető utólag is). Viszont állítólag kértek tőle egyéb információkat is, amely kérést az illető NEM kapott meg. Az illető sofőr ezt megelőzően maga személyesen is többször írt a hatóságnak, hogy mi a végleges helyzet az ügyével kapcsolatban (kissé zavaros számomra az ügy), és állítása szerint bizonyíthatóan semmilyen választ sem kapott a hatóságtól.

Aztán pár hónap után már azzal keresték meg, hogy 400 ezer forintra bírságolják, mert NEM VÁLASZOLT A HATÓSÁG MEGKERESÉSÉRE a megadott határidőn belül – noha SEMMILYEN értesítőt sem kapott tőlük. Tehát, a bírság elvileg azért jár neki, mert elmulasztott időben válaszolni.

Amellett, hogy azért ez meglehetősen érdekes – egy ügyvéd biztosan tudja, hogy jogos-e a dolog vagy sem -, az az érthetetlen az ügyben, hogy egyáltalán miért akarja a hatóság minden áron bírságolni a sofőrt? Mert nem válaszolt időben egy olyan megkeresésre, amit az ő állítása során (bizonyíthatóan) meg sem kapott? Ha az információ bekérést nem kapta meg, akkor magát a bírságról szóló ítéletet miért kapta?

Egy jó ügyvéd minden bizonnyal megtalálná a hézagokat…

 


 

Két fontos dolog végül…

Az egyik, miszerint a probléma része, hogy HOGYAN LEHETSZ 100%-IG BIZTOS ABBAN, hogy valóban minden pihenőidő rögzítve van? Honnan tudhatod ezt?

Leginkább onnan, hogy amikor kiértékeled a felvitt adatokat, mindent berögzítesz a rendszerben, akkor LEKÉRSZ EGY HIÁNY listát, ami megmutatja, hogy mely pihenőidők NEM kereültek rögzítésre. Ezután nincs más dolgod, mint visszaellenőrződ a saját feljegyzéseidben, hogy MINDEN TEV IG LAP, korng hátulján a pihenő, nyomaton a pihenő, stb., MEG VAN-E ÍRVA. Mert a lista ezt megmutatja neked!

A TachografGURU-ban sok új fejlesztést végeztünk a visszajelzések alapján. Többek között ezt is és még számos más nagyon fontos funkciót. Legalább 8-10-féle listát el tudsz készíteni, amik igen komoly védelmet jelentenek a vállalkozások részére.
KATTINTS IDE VAGY A KÉPRE, hogy megnézd ezeket az új fejlesztéseket, mert lehet, hogy pont ezen múlik egy több százezres bírságod!
Új fejlesztések a TachografGURU-ban, amiket látnod KELL!
A TachografGURU-val és az új fejlesztésekkel kapcsolatban hívd ezen számok valamelyikét: +36 (70) 413-9623 vagy (30) 951-9856 (Nozdroviczky Sándor)
Weboldal címe: onlinetachograf.eu

 


 

A másik dolog, hogy el KELL jönnöd a konferenciára. NINCS mese!

  • Minden évben TELT HÁZAS.
  • Mindig RENGETEG KÉRDÉS hangzik ott el, amiket megválaszolunk.
  • MINDEN kérdésből és válaszból önmagában sokat tanulhatsz.
  • Mindig átveszünk pár megtörtént esetet is, hogy mit KELLETT volna helyesen csinálni – ebből szintén sokat tanulhatsz.
  • Buszosok, kamionosok, egyéb szállítók, darusok, belföld, külföld, saját számlás szállítók – mind vegyesen vannak képviseltetve.
  • Lehet, hogy ÉVEK ÓTA megválaszolatlan kérdésed kerül megválaszolásra. Előfordult már nem egyszer.
AETR konferencia - Kuzma Ferenc, előadó

AETR konferencia – Kuzma Ferenc, előadó

Regisztrálj MOST! Jelenleg 40 főnél tartunk, de most kezd majd beindulni. Foglald le mielőbb a helyedet!

A konferencia napja és helye:

2019. január 12., 9:00 – 17:00
Gastland M0 Hotel, Étterem és Konferenciaközpont

M0-ás autóút 19-es km (Szigetszentmiklós),
GPS koordináták: N 47,38056 E 19,05450

Regisztrálj MOST!

Kattints ide és regisztrálj MOST!

Üdvözlettel,

Ferenc

 

  One Response to “Erre figyelj oda, ha tachográfot használsz!”

  1. Köszönöm. Sajnos nem tudok megjelenni, résztvenni a mighirdetett időpontokon.

    De az elöző konferenciárol megjelent könyvet megszereztem. Szerintem nagyon

    hasznos és tartalmas. Ugygondolom nem elég csak olvasni.

    Továbbra is szívese várom erre az email cimre a hírleveleket értesítéseket.

    Köszönöm Csaba.

 Leave a Reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

(kötelező)

(kötelező, de nem látszik)

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..