Három fontos kérdést érdemes boncolgatni, illetve megválaszolni:
|
Cáfolj meg, vess rám követ vagy ítélj el, ha ezt mondom, de tutira biztos vagyok benne, hogy mindhárom dolog komolyan és mélyen érdekel téged.
Menjünk sorban!
Elkerülhető-e egyáltalán az AETR-el kapcsolatos bírság?
A válasz annyiban nem egyszerű, hogy ez egy több tényezős dolog (matematikai nyelven szólva többváltozós függvény vagy több ismeretlenes egyenlet).
Mitől függ ez?
-
Egyrészt attól, mi van leírva a jogszabályokban az ellenőrzésekkel és bírságokkal kapcsolatban. Ugyanis, fontos tudni, hogy a hatóságnak abban az esetben, ha (jogos) szabálytalanságot talál (pl. egy 12 perces túlvezetés vagy 8 perccel kevesebb pihenőidő vagy akármi), a büntetéskor nincs mérlegelési jogköre! Tetszik neked
vagy sem, ha “elkap”, és ez jogos (vagyis, tényleg szabályt szegtél), akkor neki pontosan le van írva egy táblázatba, hogy ezért mennyi bírságot KELL kiszabnia. NINCS apelláta, nincs “enyhítő körülmény”: ha elkövetted a szabálysértést, akkor neki ki kell szabnia a közigazgatási bírságot (ami adók módjára behajtható). Ha tehát jogos a szankció, akkor a bírság nem kerülhető el és még az is kérdéses, hogy utólagosan mérsékelhető-e! Sofőrbírság esetén, ahogy azt korábbi cikkemben is írtam, ebben az esetben csak a részletfizetés kérvényezése marad.S -
Ennek egy másik lehetséges verziója, ha a büntetés jogtalan. Ekkor egy másik helyzet áll elő, amikor is neked egyéb lehetőségeid vannak arra, hogy a büntetés kiszabását megakadályozd vagy legalábbis olyan helyzetet teremts (szabályosan!), ami később a büntetés eltörléséhez vezethet. Erről az oktatóanyagainkban tanulhatsz. Tehát, jogtalan bírság esetén van lehetőség a szankció utólagos eltörlésére. Erre volt példa az, amikor egy járművezetőt 5,5 órás folyamatos vezetésért bírságoltak meg, és utólag könnyen bizonyítható volt, hogy ez teljesen jogtalan, mert valójában a tényleges vezetési ideje 3 óra 32 perc volt. Ehhez azonban a sofőrnek is felkészültnek kell előzetesen lennie!
-
Egy fontos tényező, és talán ez előző 2 pontból ez kiderülhet, hogy a sofőr és a vállalkozás felkészültsége és előrelátása kiemelkedő fontosságú! Sosem lehet elégszer elmondani, hogy a megelőzés és felkészültség MINDIG jóval kifizetődőbb, mint az, ha egy “vészhelyzetet” utólag kell kezelni. A legtöbb vészhelyzet bármivel kapcsolatban kellő előrelátással, felkészültséggel megelőzhető. Ez jóval gazdaságosabb, mint az utólagos kezelés (egy “hülye” példa: ha kihúzod a vasalót és emiatt nem ég le a lakás az jóval kifizetődőbb, mint bedugva hagyni a vaslót és elmenni otthonról; vagy karácsonykor gyakori a gyertyák okozta tűzeset, de rengeteg példát lehetne említeni). A lényeg, hogy a bírságok elkerülésének bizonyítottan, határozottan és minden kétséget kizáróan leghatékonyabb módja a járművezetők és a vállalkozás felkészültsége (oktatás) és odafigyelése. Erre több száz példát tudnék mondani már pályafutásom alatt. Erre az oktatóanyagaink kiválóak és bizonyítottan hatékonyak. (Csak egyetlen hozzászólást hadd idézzek valakitől, aki épp a napokban vásárolta meg a teljes csomagot –
a nevét nem említem, mert nem hatalmazott fel rá előzetesen: Tisztelt Kuzma úr! A mai nap megkaptam a csomagot, amit rendeltem öntől ( AETR könyv + oktató DVD). Rögtön bele is olvastam a könyvbe és belenéztem egy-két cd-be is. Nagyon érdekes és tanulságos dolgokat hallottam, és olvastam. Nem bántam meg, hogy hallgattam az ön email-jére, és megrendeltem. Nagyon hálás vagyok érte, és természetesen jövőre is szeretném, ha az akadémiával kapcsolatba, és vele együtt önnel is lehetnék. Köszönöm eddig is a sok hasznos információt, amit küldött, és hálás vagyok érte.
Még egyszer köszönök mindent, sok erőt, jó egészséget, és sok sikert kívánok a jövőbeni munkáihoz. Maradok tisztelettel: F. Csaba, **** kft.)
Tehát, az elkerülhetőség
kismértékben függ a szerncsétől, sokkal inkább a kellő felkészültségtől
és az erre alapozott megelőzéstől. Ha egy kiszabott bírság jogos, akkor
már nem sok mindent lehet tenni (főleg a sofőrök esetében). Marad a
részletfizetés. A jogtalan bírság esetén is megkövetelt a felkészültség
a helyzet kezeléséhez, de ez jóval könnyebben megelőzhető. (Megjegyzem,
hogy a bírság elkerülésének az a módja, miszerint lefizetjük az
ellenőrt, hogy elengedjen nem csak, hogy törvényellenes,
amit mi SENKINEK NEM tanácsolunk, és ha kiderül, akkor sokkal
keményebbé válik a helyzet, hanem egy esetleg bekövetkező baleset
miatt, amit az elalvás okozott, amit az ellenőr elengedett, hogyan
számolsz el a lelkiismereteddel? Ezt NEM lehet pénzzel mérni…)
Még egy gondolat. Van ennek egy olyan oldala is, amit kevésbé
szoktak érteni vagy kevésbé szoktak egyáltalán tudni, hogy erre figyelni
kellene. Ilyen például a gépkocsivezetők egyszerűsített
foglalkoztatásának módja, valamint a munkaidőkeret helyes
alkalmazása a fuvarozó vállalkozások esetében. De ide tartozik a
tachográf adatok szerepe a bérszámfejtésben, a “jelenléti ívek”
(helyesebben: munkaidő-nyilvántartások) vezetése, elkészítése, és az
ezekre vonatkozó megőrzési kötelezettség. Ha valami újat mondtam most,
akkor tudod, miről beszélek. Az oktatóanyagaink erre is kiváló
megoldást adnak.
Mindenképpen ki kell-e fizetned a bírságot?
A rövid válasz
az, hogy ha jogos, akkor igen, ha jogtalan, akkor nagy valószínűséggel
nem, mert meg lehet fellebbezni és érdemes is végigcsinálni ezt.
Fentebb már kifejtettem, hogy mit jelent a jogos bírság: ha
bizonyíthatóan megszegted az előírásokat, akkor a bírság nagy
valószínűséggel jogos,
és az érvényes, az adott államban létező jogszabályban rögzített bírság
kiszabását és behajtását nem kerülheted el. (A külföldi bírságokkal
kapcsolatban, azok behajthatóságáról, stb. Kecskés Imre a 3,5 órás
DVD-n beszél, ami azért fontos lehet neked.)
Most persze lehetne vitatkozni arról, hogy a te nézőpontodból
vett “másik oldal” hozzáállása milyen. Vagyis, hogy mi múlik az ellenőrön,
aki ellenőriz, az ő hozzáállásán. Korábban írtam már arról, hogy egyre
jobban odafigyelnek arra, hogy megfelelően képezzék őket és leginkább
olyan bírságokat szabnak ki, ami úgymond “egyértelmű”. És az utóbbi
időben, amikor megkeresett valaki azzal kapcsolatban, hogy megbüntették
és jogos volt-e, minden estben azt kellett mondanom, hogy a
bírság jogos volt. DE az
is igaz, hogy minden esetben ez a bírság kellő felkészültséggel
elkerülhető lett volna – lásd a múltkori 400 ezres példát!
Ez is azt bizonyítja, hogy az ellenőrök egyre felkészültebbek
és neked egyre inkább csak az a – amúgy jogszabály által előírt –
lehetőséged marad, hogy te is maximálisan felkészülsz és betartod a
szabályokat.
Az is igaz, hogy az emberi gonoszságot,
rosszindulatot nem lehet kihagyni a számításból, és mondhatnád azt,
hogy “ha akar, akkor úgyis megbüntet”. Ez lehet, hogy így van, lehet,
hogy nem, de azért KÉT dolog még itt is igaz:
- nem mindegy, hogy mennyire büntetnek, és
- nem biztos, hogy jogos a bírság.
Ezt a dolgot NE hagyd ki a számításból! Ha az ellenőr
rosszindulatú és “csak azért is” megbüntet, akkor ezzel ott a
helyszínen nem tudsz mit tenni (vagyis tudsz, erről az oktatóanyagokban
olvashatsz, nézhetsz, hallgathatsz). Végül is nem verheted meg vagy
ilyesmi. De nagyon is valószínű az, hogy ha te kellően felkészült vagy
és igyekeztél mindent betartani, akkor vagy csak valami kisebb dologba
tud belekötni, és mondjuk kapsz egy 10-30 ezer forintos bírságot, ami
persze nem jó, de mégsem egy “tuti 400 ezres”, vagy jogtalanul büntet
meg egy nagyobb összegre, amit utólag kezelhetsz. A rosszindulat- az
rosszindulat, de még ezen is enyhíthetsz kellő felkészültséggel és
előrelátással, ha már volt olyan peched, hogy egy ilyen ellenőrt fogj
ki.
KINEK kell fizetnie a bírságot?
Nagyon leegyszerűsítve annak, akit a Határozatban
megjelölnek.
Ha a járművezetőt bírságolják meg, akkor a Határozatban nagy
valószínűséggel az fog szerepelni, hogy “Gipsz Jakab, a bírság mértéke
400.000,- forint” (persze nem szó szerint). Ha a vállalkozást
ellenőrzik és bírságolják meg, akkor az esetek 99%-ában a vállalkozás
kapja a bírságot.
Egy eljárás során a vállalkozásra kiszabható bírságok összege
800.000,- forint lehet, halmazati bírságként. Vállalkozás estében ez az
összeg 2.2 millió forint.
Lehetséges olyan is, hogy ha a hatóság azt állapítja meg,
hogy a vállalkozás is vétkes abban, hogy a sofőr szabálysértést követ
el, akkor jogszabály lehetővé teszi a bírság megosztását. Tehát, ha a
sofőrnél azt találják, hogy megszegte a vezetési időre vonatkozó
előírást és emiatt 400.000,- forintos bírság vár rá, akkor a
vállalkozás ellenőrzése során mondhatják azt, hogy mivel a vállalkozás
nem ellenőrizte és szankcionálta kellő rendszerességgel a járművezetőt,
valamint nem gondoskodott a megfelelő oktatásáról, ezért egyrészt
megosztják ezt a bírságot (pl. 50-50% arányban) a sofőr és a
vállalkozás között, másrészt – az ellenőrzés során találtak
függvényében – további szankciókkal is sújtható a vállalkozás. Erre
például az 561/2006/EK rendelet ad lehetőséget, hiszen ennek a III.
Fejezet 10. cikk (3) pontja szerint: A szállítási vállalkozás felelős
a vállalkozás járművezetői által elkövetett szabálysértésekért, akkor
is, ha a szabálysértést egy másik tagállam vagy harmadik ország
területén követték el. A tagállamok azon jogának sérelme nélkül, hogy a
szállítási vállalkozásokat teljes mértékben felelősnek tartsák, a
tagállamok ezt a felelősséget attól tehetik függővé, hogy a szállítási
vállalkozás az (1) és a (2) bekezdésben foglaltakat megsértette-e. A
tagállamok figyelembe vehetnek bármely bizonyítékot arra vonatkozóan,
hogy a szállítási vállalkozást ésszerűen nem lehet az elkövetett
jogsértésért felelősnek tekinteni.
Ezek a bizonyítékok nagyon lényegesek. Az AETR könyv és hozzá a CD-k ezekre is teljes megoldást adnak.
Az ellenőrök csak azokat tudják megbüntetni, akik felkészületlenek, figyelmetlenek és nem tanulnak. NEKIK fellebbezniük sem érdemes.
Az AETR könyv egész egyszerűen az az alapkönyv, amire minden más épülhet. Ezt nem én mondom, hanem azok, akik eddig már megvásárolták, elolvasták és használják. Már közel 600-an vannak február óta!
Egy életből vett tapasztalat: aki felkészült, “ismeri a dörgést”, “képben van” és képes is használni a tanultakat, sokkal kevésbé érik meglepetések, bírságok, nehézségek.
Ezért hát HASZNÁLD FEL a könyv és a CD-k nyújtotta kiemelkedő tudást!
DE mit kapsz még GRÁTISZBA a könyv mellé?
Az a célunk, hogy a lehető legtöbbet hozzuk ki BELŐLED! A lehető legtöbbet adjuk egy minimális befektetésért cserébe. És a tapasztalat az, hogy ebben NAGYON is sikeresek vagyunk és jó példával járunk elől mások számára is. Ezért még BÓNUSZOKAT is kapsz a könyv mellé, hogy az ár/érték arány még kézzelfoghatóbb legyen számodra!
- felteheted a 3 legégetőbb kérdésedet, ami a leginkább foglalkoztatja a vállalkozásodat, amire a leginkább szeretnél választ kapni, ami már régóta olyan kérdésként él benned, amit senki nem tudott számodra érdemi módon megválaszolni: mi ezeket megválaszoljuk;
- beküldheted 3 “leggázosabb” korongodat, amiről úgy gondolod, “ezzel nagyon nem tudok mit kezdeni”, és szeretnéd, ha elmondanánk róla a véleményünket; szeretnéd, hogy megtudd, mik voltak a hibák ezeken a korongokon, de nem igazán tudod: mi megválaszoljuk ezt is;
- a már létező AETR “fegyverarzenált”, amiből sok százat vásároltatok az elmúlt hónapban, ÓRIÁSI kedvezménnyel vásárolhatod meg a könyv mellé, így, ha lemaradtál valamiről, akkor ezáltal módodban áll kiegészítened a könyvtáradat; (egyszerűen olyan átfogó ez a témakör, hogy noha vannak átfedések az egyes anyagok között, mégis, mindegyik anyag egy kicsit más szemszögből világítja meg a dolgokat); nem csak most teheted ezt meg, hanem bármikor a jövőben, ha úgy döntesz, hogy ezeket szeretnéd birtokolni;
- Egy 5 órás videót, ami a Dankó Lászlóval és Kecskés Imrével, két egykori Közlekedési Felügyeleti ellenőrrel, a könyv lektoraival készült videóra vett interjút tartalmazza! Évek óta együtt dolgozunk, és mivel mindketten a Közlekedési Felügyeletnél dolgoztak ellenőrként, így tapasztalataik révén a velük készített kb. 5 órányi tömény információ felbecsülhetetlenül értékes kiegészítő a könyv mellé. Ezt INGYEN, GRÁTISZBA kapod, amennyiben megrendeled a könyvet!
Az 5 órányi videó értéke: 5.500,- Ft. ÉS EZ GRÁTISZ!

2 CD a könyv mellé – ERŐSEN AJÁNLOTT!!!
A könyv mellé KÉT CD-t is kiadtunk, amik nagyon hasznosak, mivel még teljesebbé teszik a könyv megértését, használatát.
Az egyik CD-n a könyv még könnyebb megértésével kapcsolatban hallhatsz hasznos információkat. Kiegészíti a könyvet, példákon keresztül adva még nagyobb megértést és további magyarázatokkal szolgál az egyes fejezetekhez, kiemelve a leglénygesebb pontokat, amikre okvetlenül figyelned kell, többek között az alábbi témákban:
- Saját számlás szállítás buktatói: mi az, mi nem az (pl. egy tüzép KÉTFÉLE tevékenységgel bírhat: szállítás és fuvarozás is).
- Mit tegyél, ha a pihenőidődet töltöd, és ellenőriznek? Mi a helyzet ekkor? Mi a teendő?
- Elvihet-e az ellenőr ellenőrzés céljából?
- Ellenőrizhetnek-e újra azért, amiért már egyszer ellenőriztek? Bírságolhatnak-e azért, amiért egyszer már szankcionáltak?
- Mit jelent ténylegesen a MEGFELELŐ korongkitöltés és használat, beleértve a korong elejét és hátulját is?
- Mi a menete a másik járműbe történő átszállás esetén? A korong cserék és váratlan helyzetek esete?
- Járművezetői kötelességek – fontos információk!
- Nehézségek, problémák, mizériák a pihenőidők megfelelő igazolásával kapcsolatban. A helytelen igazolás veszélyei.
- Négykezes járatok: ellentmondások, félreértések, rossz értelmezések
- A jogszabályok a MEGRENDELŐKRE, UTAZÁSSZERVEZŐKRE is vonatkoznak!
- A mentesség megfelelő értelmezése, használata, buktatói – mire figyelj oda? Mi az az ALAPVETŐ dolog, amit mindenképpen tudnod kell?
- Az utazó munkavállalók munkaideje – speciális törvényi vonatkozások értelmezése. Miért nem elég a Munka Törvénykönyve?
- A lehetetlent eltöröltük! Megfelelhetsz az ellenőrzéseken!
Szemináriumi CD a könyv alapján, a nagyságrendekkel megnövelt tudás érdekében!
A könyv alapján 2012 április 7-én megtartott AETR szeminárium TELJES felvétele CD-n!
Az EGYETLEN CD, ami a teljes szemináriumot tartalmazza, Dankó László hozzászólásaival, magyarázataival, 32 résztvevő kérdéseivel.
A CD önmagában NEM vásárolható meg és CSAK a könyvvel együtt rendelhető (később sem lehet megrendelni). Ezért, ha MOST nem rendeled meg, akkor örökre lemaradsz erről a rendkívül fontos előadásról.
A CD hossza 5 óra 44 perc, és a könyv mellett bármikor meghallgatható.
A remekül felépített, részletes előadás mellett több tucat kérdést is meghallgathatsz, amik önmagukban komoly oktató erővel bírnak. De ezt CSAK a könyvvel együtt rendelheted.
Mit hagysz ki, ha NEM érdekel a könyv és a CD-k? Miről volt szó a szemináriumon?
- Bevezető, szeminárium indítása
- Nincs mentséged!
- AETR vagy 561-es rendelet?
- Fuvarozás vagy saját számlás szállítás?
- Birságolással kapcsolatos információk
- Menetlevél, fuvarlevél, hibás tachográf vagy korong
- Ellenőrzések, információk, és a 261-es rendeletről röviden
- Mit ellenőriznek – analóg tachográfok
- Mit ellenőriznek – digitális tachográfok
- További adatok az ellenőrzésekről – mit tehetsz?
- Súlyos megszegések
- E-jel kompatibilitás és a V-max értelmezése
- Korong eleje és hátulja – hatályon kívüli tevékenységek kezelése
- Koronghasználat járműváltás esetén
- Korongrajzolatok
- Digitális tachográf, UTC-idő, a telephelyen belüli mozgás ideje
- Járművezetői teendők, a módkapcsoló és a lerakónál töltött idő
- Négykezes
- Munka, szünet, napi és heti pihenőidők
- Napi és heti vezetési idők
- Kompon, vonaton történő szállítás
- Mentesség, kivételek, ezek igazolása
- Tevékenységigazoló lap
- Eltérések a vezetési és pihenőidőtől a gyakorlatban
- További kérdések
- Tesztkérdések megválaszolása, további információk
- Telephelyi ellenőrzések és a vállalkozás kötelezettségei – 1. rész
- Telephelyi ellenőrzések és a vállalkozás kötelezettségei – 2. rész
- Utazó munkavállalók munkaideje – 1. rész
- Utazó munkavállalók munkaideje – 2. rész
- Utazó munkavállalók munkaideje – 3. rész
1. Kattints ide és hallgas meg egy részt a szemináriumból! Kérdések
megválaszolása.
A fenti 2 részlet kb. 20 perc az 5 és 3/4 órás szemináriumi CD-ből. Mégis, már ezekből is tanulhatsz! A teljes CD pedig új alapokra helyezi az AETR-tudásodat. A könyvvel együtt valódi kincs a fuvarozóknak és saját számlás szállítóknak.
![]() |
Az út mellett már CSAK magadra számíthatsz. MINDEN azon múlik, mennyire vagy felkészült!Kattints ide gyorsan, hogy beleolvass az eddigi könyvolvasók véleményébe! Ők mit csináltak ebben a helyzetben? |
Mennyibe kerül a könyv? Az átlag bírság, amit egy sofőrre kiszabnak, 230 ezer forint. A könyv ennek közel 1/26-od részébe kerül csak! NEM KÉRDÉS, melyiket választod.
|
AETR és munkaügy a gyakorlatban fuvarozóknak könyv mindössze 8.500,- ft + 5% Áfa áron megrendelő űrlap, valamint kiegészítő megrendelő az egyéb AETR anyagokra! (A bírság ennek TÖBBSZÖRÖSE.)
Február 16-i kiadása óta már több, mint 500 db elfogyott belőle! Kattints ide, hogy lásd, mennyi van még belőle!
Add le rendelésed MOST! Rengeteg gondtól óvod meg magad.
Ez egy rendkívül értékes befektetés, mellyel a biztonságodat, és a bírságra költendő pénzedet válthatod meg!
Figyelem! Ha bármikor elakadsz a rendelés során, vagy valamit nem értesz, nehézségbe ütközik az űrlap kitöltése, akkor hívd a 06-70/379-4957-es telefonszámot! Kolléganőnk eligazít. Figyelem! Internet Explorer használata esetén előfordulhat, hogy nem működik az űrlap! Ha a magrendelést követően nem látod 4-5 másodpercen belül a “Gratulálunk” ablakot, akkor a rendelés nem sikerült. Ebben az esetben vagy hívj vagy használj Firefox-ot, Chrome-ot vagy Opera-t (böngészők).