Júl 222014
 

Miről szól ez a cikk?

  1. Egységesítette a kormány a fuvarozókra több szabályszegésért kiszabható bírságot

  2. Belgium után Franciaország is tiltja a kocsiban töltött 45 órás hosszú pihenőt

  3. A GKI-ra “kötelezettek” közel egynegyede még nem tette le a vizsgát!

 

Jelentkezés

De még a cikkek előtt: már csak 37 darab kapható az AETR 3.0 könyvből akciós áron!

 

Nyári akcióként a készlet erejéig ideiglenesen 30% kedvezményt biztosítunk rá, hogy minél többen hozzájussanak. Továbbá 50% kedvezményt a legújabb szemináriumi DVD-re.

Már csak 37 db (!) kapható az AETR 3.0 könyvből!

AETR könyv 3.0 és egyéb anyagok – MOST MÉG akciósan!

 

Ez most MINDENKINEK elérhető akció, AMÍG VAN BELŐLE, ezért szólj másoknak is erről, de gyorsan, mert nem sok idő van rá!

 

Sietned kell! Ha elfogy, akkor ERRŐL LEMARADTÁL.

 

Nincs sok időd, ha ki szeretnéd használni ezt a kedvezményt. Ha nincs itthon most az ismerősöd, vedd meg neki TE és majd utólag rendezed vele. NEHOGY KÉSŐ LEGYEN!!!!

 

Kérem az AETR könyvet MOST!

Megrendelem MOST!

 


 

NAV közúti ellenőrzés

A Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) pénzügyőrei egy kamion okmányait ellenőrzik az ártándi határátkelőhely belépési oldalán 2014. április 29-én. MTI Fotó: Czeglédi Zsolt
(a hungarocamion.hu oldaláról)

 

Egységesítette a kormány a fuvarozókra több szabályszegésért kiszabható bírságot

A hungarocamion.hu oldalán jelent meg az a cikk, mely arról szólt, hogy a kormány egységesítette a kiszabható bírságok összegét.

Az eredeti cikk teljes szövegét közreadjuk, de meg is tekinthetetd azt a hungarocamion.hu oldalán.

Ha a fuvarozás több szabályát is megszegi a fuvarozó, illetve a gépkocsivezető, akkor az előbbi legfeljebb 2,2 millió, míg a járművezető maximum 800 ezer forintra bírságolható – ez erről szóló kormányrendelet a pénteki Magyar Közlönyben jelent meg.

Az új szabályt az augusztus 19. után elkövetett szabályszegésekre kell alkalmazni.

A 2009-ben hozott eredeti rendelet felsorolja a közúti fuvarozás során elkövethető szabálysértéseket, ilyen például a fuvarozási engedély hiánya, a tachográf működésképtelensége, a pihenőidő be nem tartása. A rendelet melléklete a büntetési tarifákat is közli, jelezve egyben, hogy a fuvarozó cégnek, vagy pedig a járművezetőnek kell azt megfizetnie.

Miután előfordul, hogy ellenőrzéskor több szabálysértésre is fény derül, rendezni kellett az ilyenkor fizetendő összeget, amely nem azonos az egyes tételek összegével, hanem kevesebb annál. A hatályos szabály többféle szabályszegési csoportot állít fel, és azokhoz rendeli a maximális bírság-összeget.

A mostani módosítás megszünteti a különbségtételt, és a legsúlyosabban büntetendő szabálysértésért járó bírság háromszorosát, de legfeljebb 2,2 millió, illetve 800 ezer forintot határoz meg maximális bírságként.

Forrás: MTI  (ghg \ guz \ hgp)

Eredeti cikk a hungarocamion.hu oldalon: egységes bírságrendelet.

 


 

Belgium után Franciaország is tiltja a kocsiban töltött 45 órás hosszú pihenőt

Belgium után Franciaország is tiltja a kocsiban töltött 45 órás hosszú pihenőt

 

Belgium után Franciaország is tiltja a kocsiban töltött 45 órás hosszú pihenőt

A Fuvarlevél újság legújabb kiadványában jelent meg a következő cikk, “Belgium után Franciaország is tiltja a kocsiban töltött 45 órás hosszú pihenőt” címmel. Erről már mi is beszámoltunk korábban (szintén a Fuvarlevélben olvasható cikk alapján), hogy hamarosan a franciák is be fogják vezetni ezt.

Hát most megtörtént! De ennél undorítóbb, vérlázítóbb módot el sem tudnál képzelni!!!

Az eredeti cikk a Fuvarlevél weboldalán is minden további nélkül egy az egyben elolvasható, így annak teljes szövegét közreadjuk, de meg is tekinthetetd azt a fuvarlevel.hu oldalán.

Íme a cikk!

Franciaországban is megjelent az a törvény, ami súlyos pénzbírsággal bünteti, ha a sofőrök az autóban töltik a 45 órás hosszú pihenőjüket. A fenyegetés még nagyobb, mint Belgiumban, akár börtönbe is kerülhet a sofőr.

Belgium nemrég 8 ezer eurós büntetést helyezett kilátásba azoknak a sofőröknek, akik a hétvégi hosszú, 45 órás pihenőjüket az autóban töltik. Az intézkedés alapja az EU vezetési és pihenőidőkről szóló előírása. Ez megengedi, hogy a sofőr a kocsiban töltse a napi, vagy a rövid heti pihenőjét, de nem említi a 45 órás hosszú pihenőt.

Az EU egyes tagállamainak tiltása a különböző szociális jogok védelme érdekében született. Azt szeretnék megakadályozni, hogy a szegényebb tagországok dolgozói a gazdagabb országokba vándoroljanak. A bevándorlók legtöbbször rosszabb körülmények között, alacsonyabb bérért veszik  el a munkákat a gazdagabb ország dolgozói elől.

Belgium és Franciaország is azt várja el az országba érkező sofőröktől, hogy ha az országban kell tölteniük a 45 órás pihenőjüket, akkor ezt egy rendes szálláshelyen tegyék. Ezt a sofőrnek igazolnia is kell. Ezt az igazolást bármelyik ellenőrzés alkalmával kérhetik tőle visszamenőleg is, hiszen 28 napjáról el kell tudnia pontosan számolni. Az igazolás módja bármi lehet, ami bizonyítja, hogy a sofőr nem a kocsiban töltötte a pihenőjét. Szállodai vagy panziószámla, bejelentkezési nyomtatvány, vagy ha magánszálláson, ismerősnél alszik, akkor a szállásadó igazolása tanúk aláírásával is megfelelő lehet.

A legrosszabb az, ha az ellenőrzés az éppen pihenőjét töltő sofőrt tetten éri az autóban. Ilyenkor nem lehet megúszni a bírságot. A belgáknál ez május óta 8 ezer euróra emelkedett.

Franciaország azonban még egy ennél is sokkal szigorúbb rendszert vezetett be. Itt elsősorban nem a sofőrt, hanem az őt kiküldő vállalkozást büntetik, hatalmas összegre: 30 ezer euróra (majdnem 10 millió forint)! A sofőr sem ússza meg: ő nem pénzbírságot kap, hanem 1 éves börtönbüntetésre ítélhetik.

Az új törvényeket július elején fogadta el a francia kormány. Arról egyelőre nem tudni, hogy hatályba léptetni mikortól fogják. Az MKFE francia társszervétől kapta meg a jogszabály eredeti szövegét.

A francia intézkedés már a nemzetközi fuvarozó szervezeteknek is sok, s tiltakoznak is a párizsi lépések ellen. Teljesen egyértelműnek látszik, hogy a szociális dömpingre való hivatkozás csak egy jó hivatkozási alap. A végső cél egyszerűen a külföldi, főleg a keletről érkező munkavállalók kiszorítása az országból. Minderre persze a jog lehetőséget ad, így elég kérdéses, hogy lesz-e valakinek is olyan érdekérvényesítő ereje, hogy visszavonulásra tudja kényszeríteni a francia kormányt.

 Eredeti cikk a fuvarlevel.hu oldalon: francia oldalról elképesztő bírság.

 


 

Stratégiai együttműködő partnerünk - Szervíz Oktatási Központ

Stratégiai együttműködő partnerünk – Szervíz Oktatási Központ

 


 

A GKI-ra “kötelezettek” közel egynegyede még nem tette le a vizsgát!

Egy hivatalos kimutatás alapján az eddig GKI-ra “kötelezettek” közül mintegy háromnegyedük szerezte meg az új GKI-igazolványt.

Ez a kimutatás az NKH oldaláról hivatalosan is lekérhető, tehát nem titkos információ.

Miután vannak C+D összevont vizsgák is, így egészen pontosan nem lehet tudni, hogy hány tehergépkocsi vezető és autóbusz vezető főfoglalkozású személy van manapság Magyarországon, de több megbízható forrásból is úgy tudom, kb. 105-110.000 fő tehergépkocsi vezető és kb 25.000 fő autóbusz vezető van ( csak a GKI-ra kötelezettek!). Ez illik ahhoz az adathoz is, hogy a hivatalos magyar statisztika szerint a 3.5 tonna feletti tehergépkocsi állomány is kb 105.000 körül van.

Tovább folytatva a gondolatot, egy nagy nevű GKI oktató ismerősöm egyszer már küldött nekem egy életkori mintát is (amiből kiderül, hogy a GKI képzésben résztvett tehergépkocsi vezetők több mint 50%-a 50 év feletti!) és egy másik statisztikát is, amely a C kategóriájú vezetői vizsgát tett személyek számát mutatta 2009-től. Ebből azt lehet kikövetkeztetni, hogy a hivatásos tehergépkocsi vezető szakma a hiányszakmák felé tendál. Egy 60-62 éves tehergépkocsi vezető, ha teheti, a nyugdíjig már más munkakör felé törekszik, nem fog újabb GKI vizsgát tenni.

Újabb következtetések vonhatók le abból is, ha a nyugdíj feltételeket (betöltött életkor és a szolgálati idő ) vetjük össze a gépkocsivezetők életkor statisztikáival. De ebbe már nem is akarok annyira belemerülni, hiszen befolyásolni nem tudnánk.

Az itt mellékelt statisztikai adat az idei évet tükrözi, azaz, a 2014. január 1-től július 21-ig elvégzett GKI képzéseket. Fontos megjegyezni, hogy 2008-2009-től 2013. év végéig mintegy 70.000 fő már tett GKI vizsgát, tehát most kicsit több, mint 90.000 az összes, GKI-vizsgával rendelkező személy száma.

A hiányzó egynegyednek, amennyiben szeretne tachográfos járművet vezetni, szeptember 10-ig meg kell csinálnia a GKI-vizsgát. NEKIK ideje belehúzniuk!

Használd ki a partnerünknél igénybe vehető 10% kedvezményt a GKI-továbbképzésre, ha eddig még nem tetted meg! Kattints ide! >>>

 


 

Jelentkezés

Ne feledd! Már csak 37 darab kapható az AETR 3.0 könyvből akciós áron!

 

Nyári akcióként a készlet erejéig ideiglenesen 30% kedvezményt biztosítunk rá, hogy minél többen hozzájussanak. Továbbá 50% kedvezményt a legújabb szemináriumi DVD-re.

Már csak 37 db (!) kapható az AETR 3.0 könyvből!

AETR könyv 3.0 és egyéb anyagok – MOST MÉG akciósan!

 

Ez most MINDENKINEK elérhető akció, AMÍG VAN BELŐLE, ezért szólj másoknak is erről, de gyorsan, mert nem sok idő van rá!

 

Sietned kell! Ha elfogy, akkor ERRŐL LEMARADTÁL.

 

Nincs sok időd, ha ki szeretnéd használni ezt a kedvezményt. Ha nincs itthon most az ismerősöd, vedd meg neki TE és majd utólag rendezed vele. NEHOGY KÉSŐ LEGYEN!!!!

 

Kérem az AETR könyvet MOST!

Megrendelem MOST!

Üdvözlettel,

Ferenc

 

  One Response to “Egységes büntetési rendszer – és már a franciák is átvették a “belga szokásokat””

  1. Gratulálok, nagyon hasznos ez az oldal!

 Leave a Reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

(kötelező)

(kötelező, de nem látszik)

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .