Egy héten 6-szor kezdhetsz műszakot!(?) És 1 nap alatt?

 

Hányszor kezdheted el egy héten a napi tevékenységedet?

Hogyan kapcsolódik ez a heti pihenőidő megkezdéséhez?

 

Hány “műszakkezdés” megengedett egy héten? 6? Vagy mennyi?

 

Hány “műszakkezdés” megengedett egy héten?

Hány “műszakkezdés” megengedett egy héten?

Bár nagyon sokszor említettem már, tulajdonképpen MINDEN oktatáson előjön kérdésként és ezen kívül is jó páran kérdezik telefonon keresztül, hogy hányszor kezdhetik meg a munkát egy héten?

Ehhez kiegészítésként hozzájön az is, hogy “ha csak négykezesben megyünk, akkor hányszor kezdhetünk”?

Te találkoztál már ezzel a kérdéssel, vagy a kérdés valamilyen egyéb variációjával?

Rendben, akkor nézzük meg ezt egy kicsit!

Először is, hadd kezdjem azzal, hogy mit is mond a jogszabály a napi pihenőidővel kapcsolatban? Nézzük: „Az előző napi pihenőidő vagy heti pihenőidő vége után minden 24 órás időszakon belül a járművezetőnek újabb napi pihenőidőt kell tartania.” Eddig a jogszabály.

Innentől idézet az új, 4.0-ás AETR könyvből:

  • A 24 órás koronghasználat maximumot jelent, vagyis azt az időtartamot, ameddig egy adott korongot használhatsz. Időnként ezt minimumként értelmezik, vagyis, azt mondják, hogy „ki kell várnod a 24 órát, mire új korongot tehetsz be”, vagy ami még rosszabb: „ha elkezdted a munkát, és aztán befejezted, akkor a 24 órás korong lejárta előtt nem kezdhetsz új munkát”. Sajnos, ez egy óriási félreértés, és sokaknak csak akkor esik le, amikor elmagyarázom, hogy ez mit is jelent a gyakorlatban.
  • Ugyanis, ha minimumként értelmeznénk, ahogy sokan ezt teszik, akkor ez azt jelentené, hogy pl. elkezdesz egy munkát reggel 6:00-kor, dolgozol, mondjuk össz-vissz 4 órát, és aztán kész, befejezted aznapra (10:00 van ekkor). Tartasz egy pihenőt, mondjuk 9 órás rövidet. Azonban, ezt követően NEM kezdhetnél el újra dolgozni, pedig még csak este 7:00 van, hanem várnod kellene másnap reggel 6:00-ig, és akkor tehetnél be egy új korongot és kezdhetnéd az új munkát, mivel „akkor jár le a 24 órás koronghasználat”! Elvesztegettél 11 órát!!!
  • Ez őrültség lenne, igaz? Mégis, sokan ezt így értelmezik, sőt, egyes oktatók így is oktatják (ami szerintem főbenjáró BŰN!!!), amiért több vállalkozás is jóval kevesebbet dolgozott, mint amennyit dolgozhatott (mert kivárta a 24 óra időtartam elteltét). Mennyi pénzt veszítettek csak ezzel az egy hamis információval?
  • Hogy lenne a fenti példa helyesen?
  • A példa szerint, ha délelőtt 10:00-kor befejezted az aznapi rövid munkádat, és tartasz egy 9 órás rövid pihenőt, akkor utána újból kezdhetsz egy vezetési ciklust!
  • (… még folytatódik a könyvben.)

Magyarán szólva: NEM várod ki a 24 óra elteltét másnap reggel 6:00-ig!!! NEM őrültél meg, igaz? A jogszabály SEMMI ilyesmit nem állít. Ez azt jelenti, hogy egy nap akár többször is kezdhetsz munkát, mivel utazó munkavállalóként osztott munkaidőben dolgozol (más előírások vonatkoznak rád sofőrként).

És ha egy nap többször is kezdhetsz munkát, akkor vajon ez igaz egy hétre is?

Hát persze! Logikus, nem? Akár 7-szer, 8-szor, vagy még többször is kezdhetsz “műszakot” (ahogy sokan mondják), amennyiben a napi pihenőidők szabályos megtartása mellett ez belefér, és amennyiben időben megkezded a heti pihenőidődet!

 

“Kedves Kuzma Ferenc!
Felbecsülhetetlen kincs a könyv, amit a kezemben tartok, köszönöm szépen!!! Csak pár oldalt olvastam és már látom, SEMMIT NEM JÓL CSINÁLTAM, mint fuvarozó, sofőr és munkáltató!!! Sok kérdésem volt és van, de addig nem merek kérdezni, amíg végig nem tanulmányoztam a könyvet… Azt sem tudom, visszamenőleg hány évet próbáljak javítani, újracsinálni… De a lényeg, szuper a könyv, VÉGRE érthetem én is a jogszabályokat, és hogy mit hogyan kell csinálnom a törvény szerint!!! Régóta kutattam, de mindenki mást mondott, vagy senki nem tudta a kérdésemre a válaszokat!!! Ez a könyv pont azt fejti ki ami engem érdekel és érint!!! Még egyszer, köszönöm munkáját!!!! Szép napot! Éva”

– (Kovács Istvánné EV, Tiszakécske, Tavasz u., 2014. szeptember 5.)

Szeptember 29-ig tart még az akció
a 4.0-ás AETR könyvre (az új EU-s jogszabállyal)!

Több helyen átírtuk az új normaszövegnek megfelelően és új jogszabályi hivatkozásokat tettünk bele, továbbá új fejezettel is bővült!

Ha már megvan, 50%-os áron beszerezheted ezt is, ha nincs meg, akkor 30% kedvezményt kapsz rá, korlátozott ideig!

 

Kérem az AETR könyvet!

 

 

És hogy néz ki mindez a “négykezes” járatoknál?

 

A négykezes járatok alapszabálya (többek között), hogy nem 24, hanem 30 órás időintervallumon BELÜL értelmezzük a napi pihenőidő kivételének kötelezettségét. És bár jogszabályi előírás szerint elegendő csak 9 órát kivenni, ettől ez még a “négykezes” járatok esetében NEM csökkentett napi pihenőidőnek számít, hanem rendszeresnek! Ebbe most jobban nem mennék bele.

Természetesen az AETR könyven írtunk erről is, mivel ez meglehetősen gyakori kérdés volt.

Részlet az új, 4.0-ás AETR könyvből (a többit a könyvben olvashatod):

Hogy néz ki mindez a “négykezes” járatoknál?

Hogy néz ki mindez a “négykezes” járatoknál?

  1. Egy ügyfelünk a következő kérdést tette fel. „Normál esetben a sofőrnek a heti pihenőt 6×24 órán belül kell megkezdenie. De mi a helyzet a négykezes járattal, ha kizárólag minden nap ilyen formában vezetünk? Ebben az esetben 6×30 óra után kell csak megkezdeni a heti pihenőt?”
  2. Ezt a kérdést többen is feltették már nekünk, ezért a 2014. januári szemináriumon meg is válaszoltuk. A lényeg a következő: attól, hogy valaki „négykezesben” megy, még NEM változik meg a szabály! Vagyis, továbbra is igaz, hogy az előző heti pihenőidő végétől számított 6×24 órán BELÜL meg kell kezdeni a heti pihenőidő kivételét. Ez más szavakkal azt jelenti, hogy 144 órán belül… Nincs olyan, hogy 6×30 óra szabály, vagy ilyesmi!
  3. Vagyis az, hogy „négykezesben” teljesítünk kvázi folyamatos szolgálatot, még NEM jogosít fel arra, hogy ennél a maximum 144 óránál később kezdjük meg a heti pihenőidőt. Tehát ebbe már neccesen fér csak bele teljes egészében 5 db „négykezes járat”, de azért még épphogy belefér. Viszont 6 db SEMMIKÉPP! (Számold ki, hogy ha az ötödik ilyen járat maximális ideje 21 óra lenne, ami 10-10 órás vezetésekkel megvalósítható, akkor összesen 141 órát tenne ki az 5 periódus, ha hozzávesszük az előző 4 db, 30 órás intervallumot. De ez is csak akkor, ha a 9 órás napi pihenőknél nem nagyon tartunk többet, legfeljebb fél-fél órákkal lépjük túl. Az ötödik járat azért fér még pont bele, mivel a munkaidő végét követően a jogszabály értelmében NEM kell napi pihenőt tartanunk (ez tehát nem növeli meg az időtartamot), hanem a munkaidők végén egyből megkezdhetjük a heti pihenőidőt. (Erről a könyv napi- és heti pihenőidők értelmezésével foglalkozó fejezetnél olvashatsz részletesen). Ezt tehát így kell értelmezni.

 

“Kedves Ferenc!
Cikáznak a kérdések a fejemben… folyamatosan értékelem, értelmezem a könyvet… KÖSZÖNÖM még egyszer!!! (Remélem nem terhelem levelemmel!) Szép napot! Éva”

– (Kovács Istvánné EV, Tiszakécske, Tavasz u., 2014. szeptember 5.)

Szerezd be az új, 4.0-ás AETR könyvet
sok-sok információval, az új EU-s jogszabállyal!

 

Most 50% vagy 30% kedvezménnyel!!!

 

Csak szeptember 29-ig ennyi az ára! Ne várj vele!

 

Kérem az AETR könyvet!

 

  2 hozzászólás to “Egy héten 6-szor kezdhetsz műszakot!(?) És 1 nap alatt?”

  1. Tisztelt Ferenc
    4kezesben 30 órán belül a min 9 órás folyamatos pihenőnek meg kell lennie (tehát legkésőbb a 21. órában a napi pihenőt meg kell kezdeni)
    a heti pihenőidőt az előző heti pihenő végét követő 6*24 óra végéig meg kell kezdeni..
    mi van akkor ha pl
    előző heti pihenő vége hétfő 02.00 (köv heti pihenő legkésöbbi kezdete: vasárnap 02.00) (6*24óra)
    a 30 órás műszak kezdete: péntek 22.00 /lejár: vasárnap 04.00
    a kérdésem:
    meg kell állni legkésöbb szombat 19.00kor? (hogy vasárnap 04.00ig meg legyen a foly 9 óra) vagy mivel heti pihenőt kezdünk mehetnénk e? vas 04.00ig? (természetesen a napi vezetési időt betartva)

    forgatom a könyvét jó ideje, de nem találtam semmit az ilyen szituációkról
    válaszát előre is köszönöm

    • Üdv!
      A szabály ugyanaz, ahogy a könyvben is le van írva: az előző heti pihenő végétől számított 144 órán BELÜL meg kell kezdeni.
      Vagyis, az utolsó 4-kezest úgy kell tervezni, hogy az is beleférjen ebbe.
      Ahogy a szövegben is írtam (a könyvből): mivel az utolsónál HETI pihenőt kezdünk meg, így az utolsónál NEM kell a napit is kivenni (a 9 órát). Ezt a jogszabály egyértelműen leírja (ha hetit pihenőt kezdünk, akkor előtte NEM kell a napi pihenő).
      Üdv
      Ferenc

 Leave a Reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

(kötelező)

(kötelező, de nem látszik)

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .