Egy érdekes kérdés, amire még Rada Imre úr, az NKH Ellenőrzési Osztályának vezetője sem tudta a választ

 

Egy érdekes kérdés...

Még tavaly Novemberben egy olyan kérdéssel fordult hozzám egy fuvarozó, ami valószínűleg több fuvarozót érint (és még többet érinthet), de nem tudtunk kielégítő választ adni a kérdésre akkor, holott ez a dolog is NAGYON sokba kerülhet.

Kapcsolatomon, Dankó Lászlón keresztül – akivel együtt tartjuk az Akadémiákat – megkérdeztük Rada Imre urat, az NKH Ellenőrzési Osztályának vezetőjét is, de ő sem tudta a választ – ő is meglepődve kérdezett vissza, hogy “ez valóban így van?” 

Nos, valóban. Az igazság az, hogy azóta sem változott semmi ezzel kapcsolatban. Viszont azóta legalább tudunk rá egy olyan megoldást, amiért elvileg nem büntethetnek meg.

 


 

Mi volt a kérdés?

Azt kérdezte az illető fuvarozó, hogy mi a teendő abban az esetben, amikor olyan tachográf van beszerelve a járműbe, ami fordulatszám mérős? (Ezzel azóta sokkal gyakrabban találkoztunk, mint az indokolt és értelmesen elfogadható lenne.) Hogyan lehet ebbe megfelelő korongot beletenni? Hogyan lehet a hátulján kézzel rögzíteni az adatokat, amikor ez szükséges?

Hogy érzékeltessem, mi a probléma ezzel kapcsolatban, ehhez tisztában kell lenni az úgynevezett “e-szám” kompatibilitással. Ugyanis jogszabály szerint csakis olyan korongot tehetünk be a tachográf készülékbe, amely korongon megtalálható az a szám, ami a tachográfon szerepel. Ez gondolom, eddig érthető.

Ebben az esetben a készüléken szereplő szám az E1 62 volt. Magyarul, ez egy olyan tachográf, amibe csakis olyan korongot tehetünk, amit úgy neveznek, hogy fordulatszám mérős korong.

 


 

Mi itt a probléma? – kérdezhetnéd

Munka Törvénykönyve

Hát csak az, hogy próbálj meg használni SZABÁLYOSAN egy ilyen korongot! Ugyanis az ilyen korongnak a hátulján NEM TALÁLHATÓ a tevékenységek kézi igazolására szolgáló tevékenységi sáv, azaz “lázgörbe!”

Márpedig azt EU-s jogszabály írja elő, hogy csakis olyan korongokat szabad használni, melyek hátuljára bármikor mód és lehetőség van kézzel is rögzíteni az adatokat (vezetés, pihenés, egyéb munka, készenlét), vagy pihenőidők igazolása céljából, vagy ha elromlik a tachográf készülék. A fenti tachográf készülékben használható EGYETLEN típuskorong a fordulatszám mérős, melynek hátulján nem lehetséges a kézi adatrögzítés ilyetén formája.

Azaz, valójában ezzel az ember jogszabályt sért!!! Ha viszont nem fordulatszám mérős korongot használ, hanem “lázlaposat”, akkor szintén jogszabályt sért – mivel nem megfelelően illesztett korongot használ!

Jól hangzik? Nos, akkor melyikért kapjuk a büntetést?

(Egyébiránt az ilyen típusú korong gyártása is eleve szabálytalannak tűnik, hiszen egyértelmű a jogszabály, hogy biztosítani kell a járművezető számára a korong hátulján történő adatrögzítést. Eleve hogyan lehetett engedélyezni az ilyen korong gyártását? Ez egy jó kérdés…)

Erre a helyzetre jelenleg egy megoldást találtunk (hacsak ki nem cseréli valaki a tachográfot “normális” tachográfra.) Ez pedig a következő:

Használd a fordulatszám mérős korongot a tachográfban. Aztán, amikor befejezted a vezetést és kiveszed a korongot, akkor egy másik, immáron “lázlapos” korongot használj a kézi adatok rögzítésére (mert akkor ezt megfelelően kitöltve ezzel a koronggal igazolható lesz a pihenőidő). Noha ez egy kicsit a “jogszabály megerőszakolásának” tűnik (az is), azért ez mégsem jogszabály-ellenes, mivel azt a lázlapos korongot NEM teszed be a tachográfba! Ily módon nem sértesz jogszabályt, mert azt viszont semmilyen jogszabály nem mondja ki, hogy a kézzel hátul rajzolt korongot is egyeztetni kell a tachográffal.

Vagyis, amikor a napi pihenőidőt húzod a korongon, akkor a “lázlaposat” használd – szabályosan -, hiszen azt sem írja elő a jogszabály, hogy ugyanazon a korongon kell rajzolni a pihenőidőt hátul, amit a tachográfban használtunk (bár célszerű, de ebben az esetben ez kivitelezhetetlen). A készülékbe pedig mindig a megfelelően illesztett korongot (a fordulatszám mérőset) kell betenni.

Ily módon eleget tehetsz a jogszabálynak.

 


 

Mi lesz tehát ezzel?

Mivel, ahogy említettem, Rada Imre úr se nagyon hallott még ilyenről, ráadásul ezen fajta korong gyártása ily módon szabályellenes (ahogy a fentiekben leírtam), ezért Rada úr azt mondta, meg fogja érdeklődni az EU-nál, hogy mi a helyzet ezzel és mi lenne a helyzet megfelelő megoldása.

Addig is, marad a korongok felváltott használata, ahogy fentebb írtam. Jobbat nem tehetünk…

 


 

Ha továbbra is szeretnél hasonló blogbejegyzéseket, segítséget, jogszabály magyarázatokat, értelmezéseket és még sok minden extrát kapni a jövőben…

Ha továbbra is szeretnél hasonló blogbejegyzéseket, segítséget és még sok minden extrát kapni a jövőben...

…akkor regisztrálj valamelyik “előre tervezek” szolgáltatásra, ugyanis ezek a fontos írások, cikkek, videók, tanulmányok, jogszabály magyarázatok és értelmezések, stb., amik az INGYENES 16 részes tanulmány-sorozaton felül eddig olvashatóak, elérhetőek voltak, 2011. augusztus 1-től csak regisztrált ügyfeleink számára lesznek hozzáférhetők!

Ez azonban nagyon megéri neked, nagyon hasznos lesz és nagyon sokra fogod értékelni, mert némelyik regisztrációs csomag RENGETEG extra szolgáltatással jár, többek között 17 értékes videót tekinthetsz meg az AETR-rel kapcsolatban, összesen közel 3 órában!!! Ezek a videók NAGYON sok segítséget jelenthetnek Neked, akár járművezetőként, akár mint fuvarozó vállalkozás dolgozol.

De ez még közel sem minden! Még sok egyéb extra dolog vár rád, ha regisztrált ügyfél leszel. Ezzel kapcsolatban ide kattintva olvashatsz többet. Tedd meg ezt, mert Augusztus 1-től a további hasonló cikkek, írások, videók, tanulmányok, friss hírek, jogszabály értelmezések és magyarázatok, stb. már nem lesznek elérhetőek számodra – hacsak nem válsz regisztrált ügyféllé. Márpedig a 2 évre visszanyúló tapasztalatok azt mutatják, hogy a heti 1-2 alkalommal, rendszeresen, folyamatosan kapott újabb és újabb cikkek, tanulmányok, anyagok, videók (a 16 részes ingyenes sorozaton FELÜL) az évek alatt rendkívül hasznosnak bizonyultak a fuvarozók számára – így minden bizonnyal SZÁMODRA is azok lesznek a jövőben is – amennyiben regisztrált ügyfél leszel.

 


 

Már csak 13 hely kiadó a budapesti, Augusztus 6.-i AETR Akadémiára!

tachográf oktatás, tachograf, analóg, aetr, aetr vezetési idő, korong, tahograf, tachográf, pihenőidő, vezetési idő, digitális tachográf, tachográf korong, tahográf, tachográf használata

Ha eddig nem regisztráltál, akkor tedd meg most ezt!

Cím: Budapest, 1036 Budapest, Árpád fejedelem útja 79.

Oktatási időtartam: 8:30 – kb. 13:00-ig (sofőroktatás esetén); 8:30 – kb. 16:00-ig (a teljes Akadémiai képzés esetén).

Ha még nem kaptál bírságot, de “rezeg a léc”, akkor nagyon fontos, hogy ott legyél! Ha pedig már kaptál, akkor mindenképpen ott a helyed. A tréning végén beszélünk egy kicsit a várható munkaügyi változásokról is, és arról, hogy ezek miként érintik a fuvarozókat.

Regisztrálj MOST az augusztusi Akadémiára!

 

Üdvözlettel:

AETR szakértő

 

Tetszett? Oszd meg ismerőseiddel!

 


 

Szólj hozzá Te is a témához! Figyelem! Hozzászólásod akkor jelenik meg, amikor azt az adminisztrátor elfogadta! A hozzászóláshoz NEM szükséges regisztráció. Kattints ide a hozzászóláshoz!

Háziszabályok a blog működéséhez:
Ez a blog egy mikro közösség a fuvarozók részére, ahol más szabályok érvényesek, mint a blogok többségén. Itt valós emberek folytatnak értelmes beszélgetést, egymást tiszteletben tartva. Ha ezt te is értékeled, akkor örülök, hogy itt vagy! Ha ezt nem értékeled, akkor menj a blog.hu-ra.
  1. Itt csak teljes, valós névvel szólhatsz hozzá.
  2. Légy kedves és segítőkész.
  3. Ha vitába szállsz, kérlek, hogy a témát támadd, ne az embert, aki a hozzászólást vagy a bejegyzést írta!
Elfogadom a szabályokat,hozzászólok a témához

 Leave a Reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

(kötelező)

(kötelező, de nem látszik)

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .