jún 182014
 

Miről szól ez a cikk?

  1. Az előző cikk kiegészítése: most akkor melyik pihenő töltheő a járműben és melyik nem? Ezt még mindig sokan rosszul értelmezik.

  2. Az AETR könyv 3.0 legújabb kiadványából már csak (jelen cikk írásakor) 70 (!) db kapható! Ezért pár napig még érvényes rá a 30%-os akció, hogy a kollégád, barátod is hozzájusson.

Melyik pihenő tölthető a járműben?

Melyik pihenő tölthető a járműben?
Egy több hetes “uniózás” során ez nagyon nem mindegy!

 

Pihenőidők és a jogszabály

Az előző cikket úgy kezdtem, hogy “ha már régi olvasóm vagy, akkor ezen a kijelentésen tulajdonképpen nem kellene meglepődnöd”. Vagyis azon a kijelentésen, hogy melyik pihenő is tölthető a járműben (pontosabban: a 45 órás miért NEM).

Mégis, tucatnyi visszajelzést is kaptam, hogy mi a baj a 45 órás pihenő járműben való eltöltésével, amikor a jármű “mindenféle extrával van felszerelve”, vagy “ha sátrat verek a kamion mellett, az jó-e”, és “miért baj ez, hisz a kamion az otthonom”, stb. Így hát arra gondoltam, egyszer és mindenkorra tisztába teszem ezt, mivel, ahogy írtam, uniós szinten elkezdték komolyan ellenőrizni ezt. Így hát jobb, ha nem szúrod el!

Azzal is tisztában vagyok, hogy a sofőr és a vállalkozás érdeke sokszor nem ugyanaz, sőt, kifejezetten ellentétes. Sajnos, ez egy olyan probléma, amit oktatáskon úgy szoktam mondani, hogy “ezt a kérdést én most itt nem fogom tudni megoldani”. Ezt mindenkinek egyénileg kell kezelnie, bármilyen nehéz is.

 

Oké, tegyük hát ezt tisztába!

Először nézzük meg, pontosan mit is mond a jogszabály, hogy ezt a komoly kérdést letisztázzuk!

561/2006/EK rendelet, II. Fejezet, 8. cikk (8) pont: “Ha a járművezető ezt választja, a napi pihenőidők és a csökkentett heti pihenőidők, melyekre a telephelytől távol kerül sor, a járműben is tarthatók, amennyiben az megfelelő háló- vagy fekvőhellyel rendelkezik minden járművezető számára, és a jármű álló helyzetben van.”

Elméletileg ez egy egyszerű kérdésnek kéne lennie és eléggé egyértelmű is. De csak ELMÉLETILEG! A gyakorlatban viszont, ahogy jeleztem is, sokan helytelenül értelmezik ezt, ahogy az alábbi videón is láthatod majd azt a parázs vitát, ami kialakult ekörül.

 

Hadd idézzem az AETR könyv ide vonatkozó rövid részét!

AETR könyv 3.0-ás verzió

AETR könyv 3.0-ás verzió

Korábban, a „négykezes” járatok részletes leírásánál már írtam erről, bár akkor más nézőpontból. Ez a pont ugye az előző (7)-es pont folytatása, vagyis abból következik, ami arról szól, hogy a csökkentett heti pihenőidő kompenzációjaként tartott pihenőt egy másik, legalább 9 órás pihenőidőhöz kell kapcsolni. Tehát, ha valaki csökkentett heti pihenőidő vagy (bármilyen) napi pihenőidő mellett dönt (ezt választja), és ezt a járműben kell töltenie (pl. külföldön), akkor ezt megteheti, ha a jármű álló helyzetben van és van megfelelő fekvőhely a járműben valamennyi járművezető részére.

Álljunk meg itt! Ne rohanjunk el emellett ilyen gyorsan!

Egy jogszabályra nézve igaz az (és ekképp kell ránézni), hogy amit nem tilt, azt senki nem akadályozhatja meg, s amit el nem rendel, arra senkit kényszeríteni nem lehet.

Vagyis, ha a fenti jogszabályban azt rögzítette a jogalkotó, hogy a csökkentett heti pihenőidő a járműben is eltölthető, akkor értelemszerűen, nyilvánvalóan és határozottan ez azt jelenti, hogy csakis a csökkentett heti pihenőidő tölthető a járműben – a rendszeres NEM! Mégpedig azért nem, mert az nincs a jogszabályban.

Ha a jogalkotó azt akarta volna, hogy mindkét fajta heti pihenőidőre igaz legyen, akkor annyit írt volna, hogy a heti pihenőidők a járműben is eltölthetők. De NEM ezt írta. Külön kiemelte, hogy a csökkentett heti pihenőidők. Ez pedig azt jelenti, hogy CSAKIS erre vonatkozik a jogszabályi rész! Ez így értelmezhető.

Láthatod, hogy a napi pihenőidőre vonatkozólag nincs ilyen megkötés, tehát mind a csökkentett, mind a rendszeres napi pihenőidő eltölthető a járműben, amennyiben a jogszabályi pontban írt többi feltétel is teljesül (telephelytől távol kerül sor, megfelelő hálóhely és álló helyzetben lévő jármű).

Ha tehát külföldön vagy és a járműben kell töltened a heti pihenőidődet, akkor figyelj arra, hogy csak 45 óránál rövidebb időt tölts így el, azaz csökkentett heti pihenőidőt tarts! Ha viszont tartósan külföldön végzed a munkát, hiszen napjainkban gyakorta előfordul, hogy havonta, vagy hosszabb időközönként váltják a magyar gépjárművezetők egymást, ezzel megspórolva az utazási költségeket, akkor a szálláshelyeden, vagy motelban, esetleg egy ismerősnél, barátnál töltsd el a (legalább) 45 órát (aki aláírásával igazolja ezt) és ezzel teljesíteni tudod a jogszabályi előírást.

A lényeg: a hosszú (legalább 45 órás) heti pihenőidőket NEM töltheted a járműben!

 

Eddig az idézet az AETR könyvből. És még részletesebben megtekintheted ezt az alábbi videón.

Az alábbi részlet a 2014. január 11-én tartott szupermaratoni hosszúságú AETR Mesterkurzusból van. Amint azt majd látni fogod, tényleg szinte “ádáz” vita alakult ki erről a szemináriumon. Ebből is látható, hogy ez mennyire égető kérdés – főleg így, hogy egyre komolyabban ellenőrzik!

Remélem, ezek így segítenek kellően tisztába tenni ezt! (Hogy a sofőrök és a vállalkozások ezt hogyan meccselik le egymással, ebben sajnos nem tudok segíteni. Ez valószínűleg mindenkinél egyéni megoldást igényel.)

 

Komoly vita a heti pihenőidő eltöltéséről – szemináriumi DVD-részlet, ami ezt letisztázza (13:26 perc)

Get the Flash Player to see this content.

 

Kamion parkoló

Kamion parkoló – hol tölthető a 45 órás heti pihenőidő?

 


Már csak 70 db (!) kapható az AETR 3.0 könyvből!

Szólj a kollégáidnak, hogy amennyiben ők is szeretnének hozzájutni az AETR könyv legújabb kiadványához, akkor SIETNIÜK KELL, mivel…

 

…már csak 70 darab kapható belőle!

 

Ebből az alkalomból ideiglenesen 30% kedvezményt biztosítunk rá, hogy minél többen hozzájussanak. Továbbá 50% kedvezményt a legújabb szemináriumi DVD-re.

Már csak 80 db (!) kapható az AETR 3.0 könyvből!

AETR könyv 3.0 és egyéb anyagok.

 

Ez most MINDENKINEK elérhető akció, pár napig, ezért szólj másoknak is erről, de gyorsan, mert nem sok idő van rá!

 

Sietned kell!

 

Nincs sok időd, ha ki szeretnéd használni ezt a kedvezményt. Ha nincs itthon most az ismerősöd, vedd meg neki TE és majd utólag rendezed vele. NEHOGY KÉSŐ LEGYEN!!!!

 

Ilyen lehetőség csak NAGYON RITKÁN adódik!

 

Kérem az AETR könyvet MOST!
Megrendelem MOST!

Szeretettel,

Ferenc

 

  One Response to “Akkor most melyik pihenő is tölthető a járműben és melyik nem? Egy videó, ami tisztázza ezt.”

  1. Ez az egész AETR és az 561, egy logikátlanul és életszerűtlenül túlszabályzott sz@rság.Olyan emberek alkották, akik az életükben nem dolgoztak kamionosként egy percet sem.
    Egy kérdéssel meg tudom fogni az egészet.
    Tegyük fel, hogy lerakodok Brüsszelben kedden délelőtt.Még nem lenne aktuális a 45-ösöm, de nem kapok visszarakót.Ott állok, rakóra várva péntekig, úgy, hogy elvileg bármelyik pillanatban szólhatnak, hogy induljak. Akkor is hoteleznem kéne? Röhej!
    Ez is csak egy újabb indok arra, hogy levegyék a sofőrt, mint a Leninképet 89′-ben.
    Számos helyen a világon, csak a heti vezetési idő van szabályozva, és mégis működik a dolog.
    Szemétláda banda az egész!!!

 Leave a Reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

(kötelező)

(kötelező, de nem látszik)

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .