AETR-“mankó” sofőröknek… |
Korong illesztése (használatba vétel előtt)
Korong kitöltése (sofőr kötelezettsége a napi indulás előtt és a végzéskor)
Módkapcsoló használata Az aktuális tevékenységnek megfelelően a gépkocsivezetőnek manuálisan kell beállítani a vezérlő gombok mindenkori állását. Nem használata, illetve téves használata szabálysértésnek minősül. Rakodásnál, okmányolásnál az egyéb munka jelére kell a kapcsolót beállítani.
|
Koronghasználat (előző napi korongok)
Mi legyen nálad MÉG?
Szankciókra okot adó hiányosságok
|
Hallgasd meg ezt a kb. 18 perces részletet egy céges oktatásból!
Az oktatást 2013. március 9-én tartottuk, és kb. 4 órásra sikeredett (a rengeteg kérdés miatt). Az oktatáson 32 fő vett részt, és rengeteg-rengeteg-rengeteg kérdést tettek fel, mert komolyan gondolták, hogy választ akarnak kapni a kérdéseikre.
Hadd tegyem hozzá gyorsan, hogy ők már korábban kaptak oktatást másoktól, de elmondásuk szerint ezen kérdéseik töredékére kaptak csak választ (hiszen pont ezért kérdeztek ennyit). Ha sofőr vagy, akkor azonnal hallgasd meg, ha vállalkozás, akkor pedig kb. rögtön!
Képzeld el azt, hogy ha egy 18 perces részletben ennyi kérdés volt, akkor mennyi volt 4 óra alatt?
Kattints ide, és hallgasd meg az anyagot! Maga az előadás részlet is azonnali segítségedre lesz, a kérdések miatt!
(Lehetséges, hogy egy pár másodpercet várnod kell, amíg az anyag letöltődik a szerverről, Internet kapcsolattól függően.)
(Szerezd be MOST az AETR könyvet és a Húsba vágó kérdések könyvet és/vagy kérj AZONNAL céges oktatást, ha úgy érzed, neked is vannak hasonló problémáid, kérdéseid!!! NE VÁRJ VELE, mert később SOKKAL többe kerülhet!)

Ma már egyszerűen NEM HIBÁZHATSZ!
Sajnálatos tény, hogy sok ellenőr…
- nem eléggé felkészült…
- mindenképpen “le akar húzni”…
- pár óra “képzés” után akar szakértői ellenőrzést folytatni…
- ki vagy szolgáltatva neki, és (majdnem) azt csinál, amit csak akar…
- külföldön még nehezebb dolgod van…
- 100-an legalább 40-féleképpen értelmezik a szabályokat, és NEKED kéne meggyőznöd őket…
- nagyon nehéz a jogorvoslattal élni.
Az AETR sötét rejtelmei és félelmei – FELFEDVE és MEGOLDVA!
Sok a zűrzavar a területen… |
Egy alkalommal telefonált egy kedves ügyfelünk, hogy megállította őket a “KPM” Tatabányánál. Sajnos, KÉT dolog miatt is megbírságolták, de most csak az egyiket írom le, mert jó, ha tudsz róla. Ugyanis könnyen beleszaladhatsz, mert félreérthető lehet a dolog.
Az eredmény: 400.000,- Ft-os bírság. Ezért nagyon nem jó ezt félreérteni!
Mi volt a “bűne”?
Saját számlás tevékenységet folytattak. (Figyelem! Az is saját számlás szállítás, ha hétvégén költözöl és a saját bútoraidat szállítod – akár saját járművel, akár a céged autójával!)
A jármű össztömege nem érte el a 7,5 tonnát.
A tachográf be volt szerelve a járműbe.
NEM használták a tachográfot, mivel ebben az esetben nem is kellett. (7,5 tonna alatt saját számlás szállítás esetén NINCS tachográf használati kötelezettség, függetlenül a távolságtól!)
Még az igazolások is rendben voltak.
Ami a problémát okozta: a tachográf nem volt illesztve, nem volt használható. Lejárt. És ezért bírságolták meg őket.
Miért kaphat ezért bírságot valaki?
Idéznék a 2012 februárban megjelent AETR és munkaügy a gyakorlatban fuvarozóknak könyvünkből (42. oldal):
A beépített tachográfra az esetleges mentességtől függetlenül vonatkozik a 6/1990. (IV. 12.) KÖHÉM rendelet 92. paragrafus (4) bekezdése, melynek értelmében – ha már egyszer beszerelték – a beszerelt tachográfnak jóváhagyottnak, illesztettnek, hitelesítettnek, aktiváltnak
kell lennie, és a berendezésen végre kell hajtani az előírt felülvizsgálatokat.
Tehát, abban az esetben, ha valaki saját számlás szállítást végez és emellett még mentességet is élvez a tachográf használata alól – 7,5 tonna össztömeget nem meghaladó járművel vagy járműszerelvénnyel végzi a szállítást –, de be van szerelve a tachográf a járműbe, akkor a fentiekre kell figyelni.
Az illető hölgy azzal próbált érvelni, hogy azt a járművet amúgy sem használhatják – felépítésénél fogva – másra, nem lehet vele fuvarozni. És ha egyszer nem kell használni a tachográfot, akkor miért kell annak működőképesnek lennie?
Az érvelés nagyon is logikus, de sajnos, ettől függetlenül jogos az elmarasztalás a fentiek miatt. Egyszerűen NINCS mérlegelési lehetősége a hatóságnak. Ha nem teljesült a fenti követelmény, akkor neki büntetnie KELL.
NEKED ezt feltétlenül el kell kerülnöd! És még ezernyi más dolgot is!
Ezért SZEREZD BE az AETR könyvet és a Húsba vágó kérdések könyvet magadnak! Mielőtt baj lesz! így is van elég…
Az AETR sötét rejtelmei és félelmei – FELFEDVE és MEGOLDVA!