feb 172019
 

A 28 nap problémájának nagyon is valós veszélye, ami a vállalkozást sújthatja.

Az előző blogbejegyzésben a 28 nap nem megfelelő elszámolásáról írtam, és arról, hogy ezzel kapcsolatban MI a vállalkozás felelőssége.

Megnéztük, hogy mi az, amire SZINTE SOHA NEM gondolnak a vállalkozások: a hiányzó időket NEM vizsgálják, ezért nem is tudják bizonyítani egy telephelyi hatósági ellenőrzés során azt, hogy az ezzel kapcsolatos hiányosságokat szankcionálták.

Megnéztük, hogy milyen nagyon is VALÓS veszélye lehet emiatt egy esetleges magas (milliós) bírságnak a vállalkozásra nézve.

Bemutattam, hogy MILYEN LÉPÉSEKET kell megtennie a vállalkozásnak azért, hogy ezt a problémát – amire még csak nem is gondol! – kezelje.

Ha nem olvastad, olvasd el azt a blogbejegyzést, erre a linkre kattintva, és nézd meg az alábbi videót is, ha még nem tetted meg!

 

A 28 nap (40 320 perc) elszámolásának hiánya –
nagy probléma lehet belőle!

 


 

“A 28 nap problémájának MÁSIK véglete…”

Most pedig boncolgassuk tovább ezt a témát egy kicsit, mert van ennek egy másik vonatkozása is, amivel TÖBBSZÖR találkoztam már, mint azt gondolnád. Legutóbb ÉPP MOST, egy bérkiértékelés során, amikor egy ügyfelünk korongjait/kártyáit értékeltem.

Figyelj most nagyon, mert tanulságos lesz!

Új fejlesztések a TachografGURU-ban, amiket látnod KELL!

A TachografGURU program fel van készítve EZEN probléma megoldására is!

 

ADATÜTKÖZÉS!!!

A nem is ritka probléma nem más, mint az adatütközés. Nézzük meg az alábbi példát (ez friss!!)! Megjegyzés: Ennek a sofőrnek csak november hónapban 11(!) olyan napja volt, amikor koronggal dolgozott, de VISSZAÍRTA UGYANAZOKAT A NAPOKAT PIHENŐKÉNT a kártyájára. Itt két napot látsz.

Előtte még egy fontos információ ezzel kapcsolatban.

Dr. Göndös Gábor

Dr. Göndös Gábor

Dr. Göndös Gábor ügyvéd szakértő kollégánkkal beszélgettem az adatütközésekkel kapcsolatban. Ő azt mondta, hogy noha a Büntető Törvénykönyvbe jelenleg még nincs betéve az a tétel, hogy ezt pontosan hogyan is kellene szankcionálni, ugyanakkor megjegyezte,:

  • hogy nagy valószínűséggel ez be fog kerülni, és akár börtönbüntetés is járhat érte majd, mivel egyre gyakrabban előforduló jelenségről van szó, és a hatóság kezd ráállni ezekre a tételekre is (a munkaügyi ellenőrzések gyakoriságának számát is megemelve),
  • jelenleg is igen súlyos bírság lehet az ára, mivel ez akár kimerítheti a magánokirat hamisítás tényét is,
  • akár elítélik érte súlyos szabályszegésért, akár nem, mindenképpen nagyon hosszadalmas, költséges és nem éppen kellemes, akár bírósági eljárásnak is nézhet elébe az elkövető.

Akárhogy is, NAGYON NEM JÓ EZZEL JÁTSZADOZNI, sem sofőrként, sem pedig vállalkozásként! Borotvaélen táncol, aki ezt csinálja, és az a vállalkozás is, amelyik ezt NEM fedi fel és nem szankcionálja kellően.

Digitális tachográfba kézzel visszaírt pihenőidő. Ezt a sofőr maga írta vissza.

Digitális tachográfba kézzel visszaírt pihenőidő. Ezt a sofőr maga írta vissza.

Ezzel egy időben itt láthatod az egyik, kártyára kézzel pihenőnapként visszaírt, VALÓDI munkaidőt, amit korongon regisztrált a gépkocsi vezető. Ez a VALÓS adat, ami TÉNYLEGESEN történt (korongos tachográfos járművet vezetett), a kártyára való visszaírás CSALÁSNAK számít a hatóság szemében! A két adat ütközik egymással.

Ezzel egy időben itt láthatod az egyik, kártyára kézzel pihenőnapként visszaírt, VALÓDI munkaidőt, amit korongon regisztrált a gépkocsi vezető. Ez a VALÓS adat, ami TÉNYLEGESEN történt (korongos tachográfos járművet vezetett). A két adat ütközik egymással. Melyik a valós, melyik az igaz esemény? Egyazon napon nem vezethetett egyszerre korongos járművet és tölthetett egy 24 órás pihenőt. A kártyára való visszaírás ebben az esetben CSALÁSNAK számít a hatóság szemében!

 

Itt egy másik példa, ugyanarról a hónapról:

A gépkocsivezető használta a kártyáját kb. 16 órától, de ELŐTTE visszaírt egész 00:00 óráig pihenőt a kártyára (és van egy kis üres terület is a kártyán, ahol SEMMILYEN adat sincs, ez a barna terület)

A gépkocsivezető használta a kártyáját kb. 16 órától, de ELŐTTE visszaírt egész 00:00 óráig pihenőt a kártyára (és van egy kis üres terület is a kártyán, ahol SEMMILYEN adat sincs, ez a barna terület)…


... Ugyanakkor a korongon azt látjuk, hogy 13:30 előtt is van munkaidő, amit a kártyán PIHENŐKÉNT regisztrált a sofőr! Ez is súlyos szabályszegés!

… Ugyanakkor a korongon azt látjuk, hogy 13:30 előtt is van munkaidő, amit a kártyán PIHENŐKÉNT regisztrált a sofőr! Ez is súlyos szabályszegés!


Új fejlesztések a TachografGURU-ban, amiket látnod KELL!

A TachografGURU program fel van készítve EZEN probléma megoldására is! Használd ki!

 

MEGOLDÁS!

A megoldást a TachografGURU program jelenti, ami biztosítja számodra, hogy MINDEN ADATÜTKÖZÉS feltárásra kerüljön (mint ahogy a HIÁNYOK IS).

A program úgy működik, hogy ha találkozik egy ilyen adatütközéssel, akkor:

  • egyrészt, mentéskor azonnal jelzi a PONTOS adatütközést, ahogy azt a képen látod,
  • másrészt, PIROSSAL láthatod azt a szöveget, hogy MI FOG TÖRTÉNNI mentéskor,
  • harmadrészt, feketével olvashatod, hogy a hibásan elvitt kártya adatot felül fogja írni,
  • negyedrészt, csak az általad koronggal lefedett területet írja felül, amit te megadsz, a többi, esetlegesen SZABÁLYOSAN felvitt kártya adat érintetlen marad,
  • végezetül pedig automatikusan jegyzőkönyvezi a szabálysértést, részletesen leírva, hogy HOL VOLT az eredeti (szabálytalan) kártyaadat, és MIVEL írtad (szabályosan) felül (a tényleges tevékenységgel).

Képeken így néz ki:

Adatütközés kezelése - a szabálytalan tevékenység bemutatása és felülírása helyes adatokkal

Adatütközés kezelése – a szabálytalan tevékenység bemutatása és felülírása helyes adatokkal


Adatütközéses szabálysértés automatikus jegyzőkönyvezése

Adatütközéses szabálysértés automatikus jegyzőkönyvezése

Figyelem! A helyes adatokkal való felülírás és a jegyzőkönyvezés NEM TÖRLI A SZABÁLYTALAN ADATOKAT, mivel azok nem törölhetők, pusztán a vállalkozás számára segít felfedni ezt a súlyos dolgot! Célja, hogy a szabálysértéstől függetlenül biztosítsa a HELYES ADATOKAT a munkaügyi és egyéb elszámolásokhoz, ugyanakkor részletesen feltárja a szabálysértést és automatikusan szankcionálja a gépkocsivezetőt. Ennek célja a vállalkozás lehetséges megvédése egy telephelyi ellenőrzés során.

 

És figyelj a következőkre:

Ha felváltva jársz korongos és kártyás járművel, akkor:

  1. NE legyenek dupla igazolások, visszaírások, pl. ne írj SEMMI olyat a kártyára, amit korongon rögzítettél;
  2. MINDIG legyen nálad mind a kártya, mind pedig valamennyi korong, akármelyik járművet is vezeted;
  3. Az adatütközés SÚLYOS probléma! Vállalkozásként ezt mindenképpen kezelned kel! Ha ehhez nincs meg az eszközöd, akkor bajban vagy!

 

KERESS MINKET, ÉS MI SEGÍTÜNK!
Tel: (70) 413-9623 (30) 951-9856 Nozdroviczky Sándor
email: tachografguru@gmail.com

 


 

Itt az új munkaügyi videó, és a konferencia képek, ha még nem nézted meg

Itt van a második munkaügyi videó részlet a konferenciáról, plusz az előző videó is, ha esetleg azt nem nézted meg. A videók beágyazott YouTube videók, amiket könnyen elindíthatsz.

A képgaléria megtekintéséhez pedig kattints a képre!

Konferencia képek (kattints a képre a galéria megnyitásához!)

 

Indítsd el a YouTube videót!
A videó témája: munkaközi szünet – egy újabb anomália.

 

Indítsd el a YouTube videót!
A videó témája: éjszakai pótlék vs. műszakpótlék.

Üdvözlettel,

Ferenc

 

 Leave a Reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

(kötelező)

(kötelező, de nem látszik)

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..