A rosszul alkalmazott napi pihenő – 270 ezres bírság!

 

Hogyan kell értelmezni a napi pihenőt VALÓJÁBAN?

Egy korábbi eset újbóli feldolgozása.

(Megjegyzés: Ezzel kapcsolatban korábban már egyszer írtam egy cikket, 1 évvel ezelőtt, de mivel azóta többször is belefutottam és látom, hogy sokan még mindig rosszul értelmezik, úgy gondoltam, egy konkrét eseten keresztül újra megírom.)

 

Vezetési és pihenőidők nyilvántartása

 

Vezetési és pihenőidők nyilvántartása

Vezetési és pihenőidők nyilvántartása

A legfontosabb dolog, hogy tudd, mennyi vezetési és pihenőidőd van egy-egy napon és héten.

Természetesen, utólag ezt lehet elemezni, magyarázni, értelmezni, de az sem hátrány, ha napközben is azért – legalább úgy-ahogy – képben vagy ezzel. Különben a dolgok rosszra fordulhatnak.

Sokan kérdezik tőlem, hogy menet közben hogyan tarthatnák nyilván, hogy pontosan mennyi a vezetési és pihenőidejük azon a napon?

Válasz 1: szinte sehogy, vagy legalábbis, ehhez egy nagyon gyors és kiváló GPS-rendszer szükséges. Ennek számos egyéb haszna is van/lesz, amint az „okos tachográfok” működésbe lépnek.

Válasz 2: javaslom, hogy SEMMIKÉPP ne centizd ki se a vezetést, se a szünetet, pihenőt, és ha ez megoldható, inkább jóval előbb állj meg szünetet tartani, mint indokolt lenne, mert „lehet, hogy a következő parkoló már tele lesz”, és kifutsz az időből. Ha tehát 3 óra 40 perc vezetés után van egy kvázi üres parkoló, akkor mindenképpen vedd ki inkább a szünetet. És nehogy 45 percet vegyél ki! Legalább 48-at vagy inkább 50-et! Hátha siet az órád!

Válasz 3: mellékeltem egy kis segédletet, amin vezetheted nagyjából, hogy hol tartasz a vezetésben, szünetben, sőt, ezt egész hónapban is megőrizheted. Javaslom, legyen nálad egy stopperóra vagy valami, amivel méred az időt (nem kicentizve!), és ezeket vezesd fel ide. Vagy, ennek mintájára te is készíthetsz valami hasonlót. Kattints ide ehhez, hogy letölthesd!

 

“Kedves Kuzma Ferenc!
Felbecsülhetetlen kincs a könyv, amit a kezemben tartok, köszönöm szépen!!! Csak pár oldalt olvastam és már látom, SEMMIT NEM JÓL CSINÁLTAM, mint fuvarozó, sofőr és munkáltató!!! Sok kérdésem volt és van, de addig nem merek kérdezni, amíg végig nem tanulmányoztam a könyvet… Azt sem tudom, visszamenőleg hány évet próbáljak javítani, újracsinálni… De a lényeg, szuper a könyv, VÉGRE érthetem én is a jogszabályokat, és hogy mit hogyan kell csinálnom a törvény szerint!!! Régóta kutattam, de mindenki mást mondott, vagy senki nem tudta a kérdésemre a válaszokat!!! Ez a könyv pont azt fejti ki ami engem érdekel és érint!!! Még egyszer, köszönöm munkáját!!!! Szép napot! Éva”

– (Kovács Istvánné EV, Tiszakécske, Tavasz u., 2014. szeptember 5.)

Szeptember 29-ig tart még az akció
a 4.0-ás AETR könyvre (az új EU-s jogszabállyal)!

Több helyen átírtuk az új normaszövegnek megfelelően és új jogszabályi hivatkozásokat tettünk bele, továbbá új fejezettel is bővült!

Már 245 darab elfogyott az új kiadásból!!!

Ha már megvan, 50%-os áron beszerezheted ezt is, ha nincs meg, akkor 30% kedvezményt kapsz rá, korlátozott ideig!

 

Kérem az AETR könyvet!

 

 

De hogyan kell értelmezni a pihenőidőt VALÓJÁBAN?

 

Hogy értsd, pontosan mire is gondolok, egy kedves, nagyon régi ügyfelünk kérdését hadd idézzem, akinél az egyik járművezetőt bírságolta meg az NKH. A kérdése az volt, hogy jogos volt-e ez a bírság!

De hogyan kell értelmezni a pihenőidőt VALÓJÁBAN?

De hogyan kell értelmezni a pihenőidőt VALÓJÁBAN?

Szia Feri!

Egyik sofőrünk 270 000-es büntetést kapott. Szeretném, ha vélelmeznéd, esetleg van javaslatod a büntetés csökkentésére, vagy csak marad a részletfizetési kérelem?

A 15.-16.-a heti pihenő, 17. szabadság. Azt nem értem a 18.-i koronggal kapcsolatban, hogy 22:40 -től 19.-e 10:20-ig miért nincs meg a pihenő idő? Sőt a rendelkezésre állási idő sem kevés… – ezt esetleg én értelmezem rosszul? A többivel nem igen lehet mit kezdeni… Nem szeretnék kiszúrni a sofőrrel, jól kijövünk, igyekszünk megbecsülni egymást… ezért kérem a tanácsodat… (természetesen továbbra is tudom, hogy az időd pénz, ezért utalom a szükséges díjat.)

Mielőtt hozzánk jött, 2012. 12. hó végezte el a GKI-t. A biztonság kedvéért Tőled vásárolt könyvet, cd-t adtam neki. Bár a tapasztalatom, hogy elég ritkán tanulmányozzák a fiúk, annak ellenére, hogy felhívjuk a figyelmüket a szabályok betartására. Köszönöm!

Üdvözlettel: Erzsébet

A szükséges korongokat megkaptam, és átnéztem. Ide kattintva láthatod őket, persze, névtelenül.

De ami itt a lényeg, hogy ránézésre (és a sofőr elmondása alapján is) elsőre úgy tűnt, hogy a pihenőidők (napi pihenőkről van szó), rendben vannak. De a gyakorlott szem, mint amilyen az enyém – öndicséret – kis vizsgálódás után gyorsan kiszúrta a hibát. Pár másodperc után egyből láttam, mi volt a gond, és meg is írtam Erzsébetnek, hogy sajnos, bizony mind a három korongra jogos volt a bírság.

Aztán megállapodtunk abban, hogy szakértői véleményt is adok az illetőnek (egy állásfoglalást), amiből kiderül, mi volt a hiba, a félre értés, a helytelen értelmezés. Ezt egy másfél oldalas írásban foglaltam össze, részletesen kifejtve a témát. Most megnézheted ezt az állásfoglalást (név nélkül, természetesen), hogy tanulhass belőle. Szintén a fenti linkre kattintva találod meg, mint Állásfoglalás 01.

 

“Kedves Ferenc!
Cikáznak a kérdések a fejemben… folyamatosan értékelem, értelmezem a könyvet… KÖSZÖNÖM még egyszer!!! (Remélem nem terhelem levelemmel!) Szép napot! Éva”

– (Kovács Istvánné EV, Tiszakécske, Tavasz u., 2014. szeptember 5.)

Szerezd be az új, 4.0-ás AETR könyvet
sok-sok információval, az új EU-s jogszabállyal!

 

Most 50% vagy 30% kedvezménnyel!!!

Már 205 darab elfogyott az új kiadásból!!!

 

Csak szeptember 29-ig ennyi az ára! Ne várj vele!

 

Kérem az AETR könyvet!

 

 Leave a Reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

(kötelező)

(kötelező, de nem látszik)

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .