AETR emberi nyelven

AETR emberi nyelven – az első teljes, alapos és "emberi" értelmezés az AETR témakörében!
  • AETR főoldal
  • AETR könyvek
  • Oktatás
  • AETR konferencia 2021 január
  • Nem kereskedelmi…
  • Referenciák
  • Kapcsolat
  • Impresszum

Védett: A 2004. évi XXXIV. törvény 12/A. §-ának értelmezése

 Add comments
aug 142013
 

Ez a tartalom jelszóval védett, megtekintéséhez alul meg kell adni a jelszót:

This post is password protected. Enter the password to view comments.

  Horror: mellékutakon nem közlekedhetsz egy új jogszabály szerint! Ki kap felmentést az útdíj alól?

Jogszabályi háttér (miért kötelező az AETR-oktatás?)

AETR oktatás

Akár tetszik, akár nem: az AETR-oktatás bizony kötelező. A hatóság évente minimum egy ilyen kötelező fejtágítást "vár el", ugyanakkor a köztes időben is szükséges és célszerű az esetlegesen hibázó munkavállalót oktatni (valamint az új munkavállalókat). A 2001. évi IX. törvény 11. Cikke értelmében tehát a munkáltató rendszeresen köteles figyelemmel kísérni a vezetési, pihenő, és egyéb munkaidőt, ezek megszegését, és erről dokumentációt kell vezetnie.

A 2001. évi IX. Tv. értelmében:

“Ellenőrzés a munkáltató részéről
1. A munkáltató köteles a közúti fuvarozást oly módon megszervezni, hogy a személyzet tagjai a jelen Megállapodás rendelkezéseit betarthassák.
2. A munkáltató köteles a rendelkezésére álló valamennyi dokumentum, mint az egyéni ellenőrző könyvek felhasználása alapján a vezetési időt, az egyéb, munkában eltöltött időt és a pihenőidőket rendszeresen ellenőrizni. Ha megállapítja a jelen Megállapodás megszegését, azonnal köteles intézkedni e jogsértés megszüntetése és megismétlődésének megakadályozása érdekében, például a munkaidő és az útvonalak megváltoztatásával.
3. Tilosak a munkabérben részesülő gépjárművezetők részére még prémium vagy bérkiegészítés formájában is azok a plusz kifizetések, amelyek a megtett távolsággal és/vagy a szállított áruk értékösszegével függnek össze, kivéve, ha e kifizetések jellegüknél fogva nem veszélyeztetik a közlekedés biztonságát.”

A törvény (továbbá, az 561/2006/EK rendelet 10. Cikke) értelmében egy úgynevezett kiértékelési jegyzőkönyvet kell készíteni, mely a vezetői kártya és/vagy a tachográfkorongok feldolgozásával, elemzésével készül. Az itt feltárt hibákkal kapcsolatban ezt követően elvileg oktatni kell a gépkocsivezetőt újra és újra, hogy a hibák lehetőség szerint ne ismétlődjenek. (Már csak azért se ismétlődjenek, mert egy idő után nem elegendő a puszta jegyzőkönyv, hiszen  ha újra és újra megismétlődnek a hibák, akkor a hatóság nem fogja elhinni, hogy megfelelően oktattuk a járművezetőt, és kiszabja a bírságot. Tehát, tulajdonképpen a vállalkozás és a sofőr jól felfogott érdeke is, hogy biztosítsák a megfelelő oktatást, mivel a puszta jegyzőkönyv nem elegendő.)

De magáról a tachográf használatáról is oktatni kell a gépkocsivezetőt, mivel a 124/2005. (XII. 29.) GKM rendelet 6.§ (2) szerint az üzemben tartó azt is köteles biztosítani, hogy az analóg és digitális tachográffal ellátott járművet olyan személy vezesse, aki rendelkezik a tachográf szabályos működtetéséhez szükséges ismeretekkel. Ugyanakkor ezen jogszabályi pont azt is kiemeli, hogy (3) A gépjárművezető a tachográffal ellátott járművel való munkavégzés során köteles a tachográfot, valamint az adatrögzítő lapot, illetőleg a tachográf kártyáját az 561/2006/EK európai parlamenti és tanácsi rendeletben, valamint a 3821/85/EGK tanácsi rendeletben meghatározott módon használni. Vagyis, ez is előírja az AETR-oktatás kötelezettségét.

Természetesen a fentieken kívül számos egyéb oktatást is napirenden kell tartani rendszeres időközönként (munkavédelem, ADR stb.). Ez ugyan kényelmetlen lehet, de nem feltétlenül haszontalan. Célszerű ezeket NEM egy fárasztó nap után megtartani...


Egy eset tanulsága…


Pár napja hívott egy vállalkozás, hogy lehetne-e tenni valamit a 600 ezres bírsággal, amit kiszabtak rájuk, mert érthető okokból nem szerették volna befizetni. Röviden elmondta nekem a telefonban, hogy mi történt.

A sofőrjük tartott egy 33 órás heti pihenőidőt (szombat vasárnap), utána elkezdte a munkát. A következő héten, kedden a napi 9 órás pihenőjéhez csatolva visszapótolta ezt, de úgy, hogy így összesen több, mint 45 órás pihenőt tartott (kb. 48 órát).

Aztán pénteken megint egy rövidet tartott (24 órát).

Úgy gondolta, minden rendben van.

A vállalkozás kapott az NKH-tól egy levelet, amiben volt pár fontos dolog, ami elkerülte a figyelmüket. Pl., hogy 15 napon belül be kellene mutatniuk, hogy milyen formában ellenőrizték ezt a játékvezetőt és milyen szankciókkal éltek vele szemben.

Ez olyannyira elkerülte a figyelmüket, hogy a hölgynek először ez nem is jutott eszébe, hogy bármi ilyet kaptak volna, csak amikor pár percet beszéltünk telefonon. Pedig ez egy nagyon fontos részlet volt!

Ezt követően érkezett meg a határozat, amelyben 600 ezer forintos bírságot szabtak ki a vállalkozásra. Indoklás: a rendelkezésre álló adatokból úgy találták, hogy a vállalkozás nem tesz eleget jogszabályban leírt kötelezettségének.

Az egyetlen javaslat, amit tenni tudtam nekik ezután, hogy kérvényezzék a bírság részletfizetését.

Tanulság: ha nem tudod sofőrként, hogyan kell pótolni a csökkentett heti pihenőidő, valamint, hogy a pótlás NEM számít bele a hosszú pihenőbe, akkor bajba kerülsz. Sajnos, a bírság jogos volt, mert tényleg szabálytalan volt.

Tanulság 2: vállalkozásként tudnod kell, mi a kötelességed, mit tegyél, különben szintén bajba kerülhetsz. (Most hagyjuk a rosszindulatú ellenőröket!)


Ami a lényeg:

  • Vannak rosszindulatú ellenőrök. Ezt nem tudod kivédeni, de még itt is több esélyed van, ha felkészült vagy.

  • A legtöbb ellenőr mindezek ellenőre nem ebbe a kategóriába tartozik, hanem végzi a munkáját. Így, ha megfelelően felkészült vagy, akkor igen jók az esélyeid, amik akár nulla forintos bírságban is mérhetőek.

  • SOKKAL nehezebb és költségesebb utólag kezelni mindezeket. Sok száz ügyfél tapasztalatából mondom ezt. Nekem mindegy, de NEKED egyáltalán nem!

  • Ha pedig nem tudod, hogy helyesen csinálod-e a dolgokat, ha felkészületlen vagy, ha hiányosak az ismereteid vagy épp "tele van a fejed a parkolói oktatás masszív hülyeségeivel", akkor tényleg minden csak a vakszerencsén múlik.



Legutóbbi blogbejegyzések

  • Elromlott a kártya, nem tud dolgozni a teherautó-sofőr! Mi van az új kártyákkal? 2019. augusztus 12. hétfő
  • Vis maior esetek, váratlan helyzetek – és ahogy ezt elcseszheted! 2019. július 24. szerda
  • Jelenléti ív vagy munkaidő nyilvántartó? Súlyos kérdések! 2019. június 27. csütörtök
  • Ezek valószínűleg gondot okozhatnak neked… 2019. június 14. péntek
  • Figyelem!!! Jogszabály változások jönnek! 2019. április 30. kedd
  • Szakértői válaszok – de mik a KÉRDÉSEK? 2019. április 10. szerda
  • Itt a 2019-es konferencia munkaügyi és egyéb DVD-i! 2019. március 18. hétfő
  • Adatütközés – SÚLYOS probléma lehet belőle!!! 2019. február 17. vasárnap
  • Hogyan felelj meg a telephelyi ellenőrzéseken? 2019. február 12. kedd
  • Videó a 2019-es konferenciáról: munkaügyi problémák és megoldások (részlet) 2019. február 1. péntek

Olvasói vélemények az AETR könyvről (néhány)…


* Alapvető meghatározások, jogszabályi részek értelmezése. Gépjárművezetőként számomra természetesen ez az egyik legfontosabb rész. Mivel jó ideje vagyok a "tanítványod", már régi ismerősként köszöntek vissza a jogszabályok, mégis nagyszerű dolog egy minden tudást magában rejtő könyvet a kézben és a fülkében tartani. :-))) - Bodó Gyula, sofőr



* Leginkább a tevékenység igazoló lap használata, a 2 sofőrös vezetés és a pihenőidők igazolása volt legfontosabb számomra. A könyvben megtaláltam minden egyéb apróbb információkat, amelyeket jó tudni, mivel azokért is jelentős összegű bírságokat fizethetünk! Mindenkinek csak ajánlani tudom! - Bakó Tamás, vállalkozó és sofőr



* Nem emelnék ki külön fejezeteket. Minden hasznos és fontos információ egybegyűjtve végre!!!! Különösen fontos jogszabályváltozások frissítve. Mindenkinek csak ajánlani tudom, hasznos és sokat segítő olvasmány!!! Üdvözlettel Zsolt. - Tarján Zsolt, sofőr



* Egész nyugodtan mondhatom, hogy a könyv elejétől a végéig tökéletes és minden része hasznos! Egyébként tiszta szívből, csak gratulálni tudok hozzá!!! - Semperger József, vállalkozó



* Elsőtől az utolsó fejezetig hasznos a könyv. De most leginkább a IV. fejezet volt tanulságos. Ez a könyv hasznosan kiegészíti a GKI alapképzést. Állandó társ lesz munka közben. Remélem, Kuzma Úr, fogjuk még látni a Szegedi Kamionos Country Fesztiválon is többször. Köszönöm!  - Simai Ferenc, sofőr



* Amikor felmerül egy probléma, akkor fellapozom a vonatkozó részt. Idő hiányában eddig folyamatosan nem volt alkalmam átolvasni, de eddig minden kérdésünkre megtaláltuk a megfelelő választ!  - Busz-Túra Kft., Pépp Gábor ügyvezető



* Nekem főleg a munkaidő elszámolás, és a tachográf használat volt hasznos. De rengeteg érdekes dologra rávilágított a könyv. Amit utólagosan is köszönök!  - Kádár János, sofőr



* Az átlagnál kicsit jobban érdekel a könyv témája, és azt hiszem, hogy az átlagnál kicsit jártasabb is vagyok a témában, köszönhetően a bp-i szemináriumnak, és az átiratnak. Talán az EB iránymutatásokat emelném ki, amelyekkel így még máshol nem találkoztam. Szerintem minden fuvarozással foglalkozó vállalkozásnál kellene lennie egy példánynak, és a gépkocsivezető kollégáknak csak oda lenne szabad elszegődni, ahol a könyvben leírtak szerint kell dolgozni!!  - Kis András sofőr, Pécs



* Az egész könyv a benne lévő fejezetek egymásra épülnek, szinte lehetetlen külön választani. Nagy segítség mindenki számára ez a szaktudás ahogy ez a könyv elkészült. Minden nap, mikor dolgozom a fejezetek különböző részein gondolkodom. És így hasznosítom a leírtakat. Köszönettel a könyvet. - Kis Ferenc, sofőr




AZ OLDAL TULAJDONOSA, SZERZŐI JOGOK

© Copyright 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017
Kuzma Ferenc egyéni vállalkozó.
Az oldalon található valamennyi anyag Kuzma Ferenc tulajdonát képezi. Sokszorosításuk vagy engedély nélküli felhasználásuk TILOS, melynek megszegése jogi következményekkel járhat!

AETR oktatás

AETR vezetési és pihenőidők, tachográf, tachográf oktatás, digitális tachográf, AETR könyv, AETR szeminárium, AETR sofőroktatás cégeknél, AETR jogszabályok értelmezése, magyarázata, AETR jogszabályok a hétköznapi ember nyelvére fordítva

Ez az oldal a nemzetközi és belföldi áruszállítás és személyszállítás, bérfuvarozás, árufuvarozás, valamint a saját számlás szállítás bármely területén tevékenykedő és/vagy mentességet élvező vállalkozások és azok járművezetői részére készült. Az itt található és megvásárolható anyagok sok éves tapasztalatra épülnek az AETR témakörét illetően, mely több ezer fuvarozót érint.

Együttműködő partnereinket, szakértő társainkat a Kapcsolat oldalon tekintheted meg. Ugyanitt olvashatod el részletesebb céginformációnkat és elérhetőségeinket.

OLVASD EL AZ ALÁBBI CIKKEKET IS!!!

  • AETR és munkaügy a gyakorlatban fuvarozóknak és szállítóknak könyv – már több, mint 4000 példány elkelt!!!
  • Miért KELL rendelkezned ezzel a könyvvel? - Olvasók írták a könyvről, akik már HASZNÁLJÁK.
  • Kihelyezett AETR-sofőroktatás a cégedben
  • Végem van!!! Pont most kaptam büntetést!
  • A GKI-igazolvány - mi igaz a pletykákból?
  • Akár 30%-os élelmiszer ár növekedés is várható 2013. július 1-től az új E-útdíj miatt? Videó Karmos Gáborral, az MKFE főtitkárával.
  • ÚJ Kormányrendelet: 2011. december 8-tól hatályos!
  • Vezetési idő - “halálos” félreértés
  • Hülyeségből jeles, avagy 4 napért 4200 eurós bírság
  • “Parkolói oktatás” – avagy tanulságok, tények, hülyeségek.
  • Mit tehetünk, ha büntet a rendőr?
  • Az ellenőrzések megítélése – az igazságügyi szakértő véleményével
  • Euro Controle Route panasz oldala
  • Őrület! Miért értelmezik ennyire félre a korongon lévő jeleket és mibe kerül ez NEKED?
  • INGYENES, 16 részes tanulmány sorozat - kisfuvarozók bajai és a 30 napos fizetési határidő
  • Tevékenységigazoló lap és mentességi nyilatkozat letöltése (a tev. ig.lap - "szabispapír" - magyarul és 21 nyelven)
  • Referenciák, vásárlók, ügyfelek
  • Kapcsolat

Tachografguru


Suffusion theme by Sayontan Sinha
A weboldalon cookie-kat használunk, amik segítenek minket a lehető legjobb szolgáltatások nyújtásában. Weboldalunk további használatával jóváhagyja, hogy cookie-kat használjunk. Bővebb információ