Júl 082014
 

Miről szól ez a cikk?

  1. Mit jelent a „kereskedelmi áruszállítás” kifejezés az 561-es rendeletben?

  2. Mi az a „20 perces szabály”?

Mi az a „kereskedelmi áruszállítás”?

Kereskedelmi áruszállítás – fuvarozás vagy szállítás?

 

Mi az a „kereskedelmi áruszállítás”?

Ha olvasod az 561-es rendeletet, akkor mindjárt a 3. cikkben belebotolhatsz a „kereskedelmi áruszállítás” kifejezésbe – már amennyiben van olyan járműved, aminek össztömege nem haladja meg a 7,5 tonnát.

Több ügyfelünknél bizony előjön ez a probléma, mármint az, hogy amennyiben 7,5 tonnánál kissebb járművel végez szállítást, akkor az a tevékenység vajon ezen pont alapján szállításnak avagy fuvarozásnak minősül-e?

A kérdés NEM alaptalan, mivel nemrégiben egy kedves ügyfelünk pont ebbe a problémába ütközött bele. Saját maguk gyártotta termékeket szállítanak a megrendelőknek, 7.490 kg össztömegű járművel. A példa kedvéért (nem ezzel foglalkozik, csak a példa kedvéért) bútorokat gyártanak a saját telephelyükön és ezeket a saját járműveikkel ki is szállítják a megrendelőknek, vásárlóknak, 7,5 tonnánál kissebb járművel (7.490 kg). Ők szerzik be az alapanyagokat, és szerelik össze az üzemben, majd kiszállítják a vevőknek, a szogáltatás részeként, ha ezt kérik. Nem mindegy, hogy kell-e használni a tachográfot vagy sem, ileltve, kell-e fuvarozási engedély ehhez vagy sem!

Nézzük meg előbb a jogszabályi részt, hogy értsük, miről van szó! Utána megnézzük, hogy ez alapján minek minősül a tevékenység.

„h) olyan járművek vagy járművek kombinációja, melyek megengedett legnagyobb össztömege nem haladja meg a 7,5 tonnát és nem kereskedelmi áruszállítást végeznek;”

Nos, ez alapján vajon miről lehet szó? Szállítás vagy fuvarozás? Kell használni a tachográfot vagy sem?

Az illető felhívta a Közlekedési Hatóságot, és elmondta nekik, hogy ők ezt a fajta tevékenységet végzik, ezért szerintük mentesek a tachográf használata alól. Az NKH illetékese viszont azt mondta neki, hogy nem lehet mentes, használni kell a tachográfot, hiszen ők KERESKEDNEK a bútorokkal, ezért kimerítik a „kereskedelmi áruszállítás” fogalmát.

Na, hogy is van ez? Tényleg így lenne? Hívjuk segítségül az AETR könyvet, ahol már írtunk erről! (Rövid részlet a teljes témakörből, amit a könyv taglal.)

AETR könyv 3.0-ás verzió

AETR könyv 3.0-ás verzió

(…)

Amit nagyon fontos még megérteni, az az, hogy abban az esetben, ha valaki 7,5 tonna össztömeget meghaladó járművel vagy járműszerelvénnyel végez saját számlás szállítást – tehát például a saját maga által megtermelt krumplit a 12 tonnás járműjével viszi el –, abban az esetben a tachográf használata alól nincs mentessége!!!

A saját számlás szállítás ebben az esetben kizárólag azt teszi lehetővé, hogy a gépkocsivezető részére szaktanfolyami végzettség nem szükséges, nem kell fuvarozói engedély, és fuvarlevél helyett elegendő a menetlevél használata.

(…)

A nem kereskedelmi áruszállítás jelentése tehát: olyan szállítás, melynek célja nem mások árujának célba juttatása, azaz nem fuvarozási tevékenység; ez a saját termékeink, árucikkeink elszállítását jelenti saját járművünkkel. E tekintetben teljesen mindegy, hogy az árut magunknak visszük a „pincébe”, vagy eladjuk a piacon. Ettől ez még nem kereskedelmi áruszállítás, mivel a pénzt nem a fuvarozásért kapjuk.

(…)

Egy példa…

Egy vállalkozás kiszállítja a megrendelt bútort vagy mirelit árut a megrendelőnek. Amennyiben SEMMILYEN formában, sehol nem kerül feltüntetésre és számlázásra, hogy a kiszállításnak külön díja van, hanem ez a díj az eladási ár részét képezi (a termék megrendelő felé való kiszállítása része a szolgáltatásnak), akkor saját számlás szállítás valósul meg. Ha külön feltüntetésre kerül, vagy fuvarszámlát állítottunk ki, hogy mennyiért szállítottuk ki, akkor az már fuvarozási tevékenység.

FONTOS! Még egyszer felhívom a figyelmet, hogy a tachográf használati kötelezettség a mentesség tekintetében NEM attól függ, hogy saját számlás szállítást vagy fuvarozási tevékenységet végzünk-e, hanem a jármű megengedett legnagyobb össztömegétől. Ettől csak a Mentesség részben ismertetett kivételek esetén lehet eltérni, de csakis az ott leírtak szerint!

Eddig az idézet az AETR könyvből. A gyakorlati megvalósításáról és még SOKKAL több adatról ezzel kapcsolatban az AETR könyvben olvashatsz, amit most AKCIÓS ÁRON szerezhetsz be! Kattints ide ehhez!!!

 


 

Mi az a 20 perces szabály?

Mi az a „20 perces szabály”?

 

Mi az a „20 perces szabály”?

Ma volt nálam egy sofőr, aki azért vette meg az AETR könyvet, hogy egy következő ellenőrzés során az ellenőr orra alá dughassa a megfelelő részt, megelőzve ezzela bírságot.

Ugyanis az történt, hogy „Spanyolban” megállította őt egy ellenőr, már a határ felé, hogy megnézze a korrongjait. Az illetőnek volt egy korongja, amin 20 percnyi vezetés után megállt pihenni, és kivett egy kb 17 perces szünetet, majd folytatta az útját, és 3 óra után kivette a maradék 30 percet is.

Azért csinálta így, mert még a határ előtt gondolta, hogy megreggelizik gyorsan.

Az ellenőrnek nem tetszett, hogy 20 perc vezetést követően már kivette a szünetet és megbírságolta 200 euróra.

Milyen alapon? Jogos volt ez?

Bár erről is írtunk az AETR könyvben, most nem ebből idéznék. Ha megnézed az 561-es rendeletben a szünet meghatározását, akkor ott lényegében ezt találod megkötésként (leegyszerűsítve):

  1. legfeljebb 4,5 órányi vezetést követően kell kivenni (a 4,5 óra vagy egybefüggő vagy szakaszos, megállásokkal együtt, amikor is a 4,5 órát nyilván 5-6 vagy még több óra alatt vezeted le, pl.terítőjárat);
  2. a szünet hossza egybefüggően LEGALÁBB 45 perc (a gyakorlatban inkább 46-48 a minimum);
  3. két szakszra is oszthatod a szünetet: legalább 15 perces, majd ezt követően egy legalább 30 perces szakaszra;
  4. a két szakaszra osztott szünet sorrendjét NEM cserélheted fel!

Ezt “mindenki tudja”, igaz?

A „20 perces szabály”.

A „20 perces szabály”.

Azonban, azt már jóval kevesebben ismerik fel (emiatt bizonytalanodnak el), hogy NINCS más megkötés a szünetre vonatkozólag! Nincs olyan kitétel például, hogy “legalább 1 órát vezetned kell ahhoz, hogy a szünet első szakaszát kivehesd…”, vagy egyéb baromság. NINCS ilyen!

Nincs tehát olyan, hogy 20 percnyi vezetés után ne vehetnéd ki akár a teljes, 45 perces szünetet is. Mi tiltja ezt? Semmi.

Ezt nevezhetnénk – a sajnálatos példából adódóan – a „20 perces szabálynak”, amit úgy fordítanék, mint „önkényesen hozott, jogszabállyal nem alátámasztott, pusztán tekintélyen alapuló akaratrákányszerítés, ami jogosulatlan bírságot von maga után”. Kb. ennyi értelme van és ennyire él vissza vele az ellenőr, ha E SZERINT jár el! Mutasd meg neki a könyvben a megfelelő részt ebből. A legtöbben ott fognak hagyni…

 

Irány az AETR könyv, ha még nincs meg!!!

 


 

AETR anyagok, nyári akció!!!

AETR anyagok, nyári akció!!!

 

Szerezd be az AETR 3.0 könyvet magadnak, vagy barátodnak, amíg van belőle, most akciós áron!

 

Nyári akcióként a készlet erejéig ideiglenesen 30% kedvezményt biztosítunk rá, hogy minél többen hozzájussanak. Továbbá 50% kedvezményt a legújabb szemináriumi DVD-re.

Már csak 50 db (!) kapható az AETR 3.0 könyvből!

AETR könyv 3.0 és egyéb anyagok.

 

Ez most MINDENKINEK elérhető akció, AMÍG VAN BELŐLE, ezért szólj másoknak is erről, de gyorsan, mert nem sok idő van rá!

 

Sietned kell! Ha elfogy, akkor ERRŐL LEMARADTÁL.

 

Nincs sok időd, ha ki szeretnéd használni ezt a kedvezményt. Ha nincs itthon most az ismerősöd, vedd meg neki TE és majd utólag rendezed vele. NEHOGY KÉSŐ LEGYEN!!!!

 

Ilyen lehetőség csak NAGYON RITKÁN adódik!

 

Kérem az AETR könyvet MOST!
Megrendelem MOST!

Üdvözlettel,

Ferenc

 

 Leave a Reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

(kötelező)

(kötelező, de nem látszik)

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .