A GKI továbbképzés utáni vizsgakötelezettség megszüntetését követelik a fuvaros szervezetek

A GKI továbbképzés utáni vizsgakötelezettség megszüntetését követelik a fuvaros szervezetek

De előtte még egy fontos bejelentés!

…………………………………………………………………..

 

***** Teljes lett a tachográf szimulátor valamennyi funkciója!!! SPECIÁLIS AKCIÓ csak pár napig! *****

Szeretném bejelenteni, hogy a tachográfszimulátor mind a 3 funkciója TELJES!

Ez azt jelenti, hogy az eddigi Alapszimulációk és Kötetlen szimulációk mellett most már a VALÓS ÉLETHELYZET SZIMULÁCIÓK is KÉSZ van és használható!!! VÉGRE!!! Sikerült elkészülni vele! Most már teljes egészében használható!

Az alábbi képeken láthatod az ÚJ, Éles helyzetekre vonatkozó fő feladatokat, valamint azt is, hogy miként működik!

 

 

Használd ki MOST az 50%-os speciális kedvezményt február 10-ig!

 

Kinek ajánlom?
  • Kezdő sofőröknek, akik most tanulják a digitális tachográf kezelését.
  • Régi sofőröknek, akik bizonytalanok bizonyos élethelyzetek kezelésében.
  • VÁLLALKOZÁSOKNAK! Akiknek a 165/2014-es EK rendelet értelmében oktatniuk kell a sofőrjeiket a tachográf megfelelő kezelésére.
  • Olyan sofőröknek, akik vegyesen használnak korongos és digitális tachográfot.
  • Sofőröknek, akik többször kaptak bírságot a digitális tachográf helytelen használata miatt.
  • GKI ISKOLÁKNAK! Akik használhatják a tanulók oktatásához.
  • Mindenkinek, aki egyszerűen csak szeretne gyakorolni.

 

Speciális akció! Február 10-ig 50% kedvezmény BÁRKINEK!

Online tachográf szimulátor – élethelyzet szimulációs feladatok

Használd ki MOST az 50%-os speciális kedvezményt február 10-ig!

Az alábbiakban 3 rövid cikkrészletet olvashatsz. Az eredeti cikkek a trans.info oldalán jelentek meg. Olvasd el őket, amennyiben téged is érint valamelyik.

 

A GKI továbbképzés utáni vizsgakötelezettség megszüntetését követelik a fuvaros szervezetek.

Az MKFE, a NIT Hungary, a TESZ és a FUVOSZ a múlt héten küldött levelet Palkovics Lászlónak, az Innovációs és Technológiai miniszternek valamint Mosóczi László közlekedéspolitikáért felelős államtitkárnak, amelyben ismételten arra kérik a minisztériumot, hogy szüntesse meg a a GKI továbbképzés utáni vizsgakötelezettséget.

Nem az első ízben kérik ezt a fuvarozók – ahogy arról már tavaly októberben beszámoltunk, a nagy fuvaros szervezetek, mint az MKFE és a NIT Hungary is azon az állásponton vannak, hogy a GKI ismétlő vizsga hozzájárul ahhoz, hogy magas a pályaelhagyók száma a szakmában, és a már pályát elhagyott idősebb generáció is nehezen, vagy egyáltalán nem csábítható vissza.

A szervezetek jelen levelükben főként a sofőrhiányra hivatkozva kérik a minisztérium az ismétlő-vizsga eltörlésére.

„A közúti közlekedési szolgáltatási szektort egyre súlyosabban érinti a munkaerőhiány, a gépkocsivezetők száma folyamatosan csökken. Tovább rontja a helyzetet, hogy a magyar vállalkozásoknál foglalkoztatott aktív gépkocsivezetői állomány mintegy 40 százaléka (~30 ezer fő) az 50 év feletti korosztályból kerül ki, 12 százalékuk 60+-os. E korosztályból igen nagy számban nyilatkoznak úgy, hogy a lejáró GKI kártyájukat nem kívánják meghosszabbítani a Magyarországon jelenleg előírt vizsgakötelezettség miatt, s annak ellenére hagyják el a pályát, hogy valójában még évekig folytatnák e hivatást” – olvasható a levélben.

Folytatás a cikkben ==>>

*************************************************************************

 

Napokon belül indul a járművezetők kötelező regisztrációja a kiküldetésekre. Adatok százezrei futnak majd be egy nap alatt. Kibírja ezt a rendszer?

Február 2-án hatályba lépnek a Mobilitási Csomagnak többek között a járművezetők kiküldetésére vonatkozó előírásai. Ennek következtében a fuvarozók kötelesek lesznek bejelenteni a külföldön dolgozó személyeket az IMI (ang. Internal Market Information System) rendszeren kereszül. Hogy elkerüljék a problémákat, a vállalkozók már most jobb, ha elkezdenek ismerkedni az említett rendszer új funkcióival. Még akkor is, hogyha … a végleges változat lényegében az utolsó pillanatban fog kijönni.

Arról, hogy az IMI-t kiegészítik a járművezetők kiküldetéséhez használt modullal, az Európai Bizottság már régóta beszél. A végső verziót azonban állítólag csak ma adják ki – tudtuk meg a Transport Logistyka Polska szövetségtől.

Idén február 2-án az IMI-rendzer kötelezővé válik minden fuvarozónak, aki az EU-ban küld kiküldetésbe munkavállalót egy másik országba. Eddig csak a tesztváltozat volt elérhető, amelynek az volt a célja, hogy meg lehessen barátkozni a rendszerrel, és a járművezetők bejelentésének módjával. Különösen akkor, hogyha egy fuvarozónak több tíz, vagy akár több száz járművezetője van. De vajon a végső realitás hasonlóan fog kinézni? Ez az, amit nem lehet tudni.

Eljött a tesztek ideje

Ma csak annyi tudható, hogy a cég regisztrálásához, és a járművezetők kiküldetésbe küldéséhez szükséges bürokrácia elintézéséhez először is egy uniós bejelentkezési nevet kell szerezni az internetes oldalon. Bár jellemzően ez nem vesz igénybe sok időt, a Transport en Logistiek Nederland (TLN) szövetség azt ajánlja, hogy ez ne maradjon az utolsó percre.

Azt javasoljuk, hogy szánjanak rá néhány napot, különös tekintettel a rendszer várható leterheltségére” – olvashatjuk a szövetség honlapján.

Folytatás a cikkben ==>>

*************************************************************************

 

A kötelező határátlépés-nyilvántartásról szóló törvényt az első tervezett megállóra kell módosítani.

A sofőrök azon kötelezettsége, hogy a határon vagy a határ utáni első lehetséges megállóhelyen beírják az országkódot a tachográfba, káoszt okoz a határokon, növeli a szén-dioxid-kibocsátást és költségeket – figyelmeztet a TLN holland közlekedési szervezet. A TLN törvénymódosítást javasol, hogy a járművezetők az első tervezett megállóhelyen rögzíthessék a határátlépést.

Február 2-án lép életbe a járművezetők azon kötelezettsége, hogy minden határátlépést azonnal rögzítsenek a tachográfon, amint az átlépés megtörténik – vagy ha ez nem lehetséges, akkor a határhoz legközelebb eső megállóhelyen tegyék ezt meg. Ez az információ segít az ellenőrző hatóságoknak megérteni, hogy egy sofőr mennyi időt töltött külföldön, és hol – ez szükséges az új kabotázs- és kirendelési rendszerhez.

Mivel a gépkocsivezetőknek mindjárt az országba való belépéskor vagy a határhoz a lehető legközelebb eső megállóhelyen kell megadni az országkódot, ez káoszhoz és közlekedésbiztonsági zavarokhoz vezethet a határokon – figyelmeztet a TLN holland közlekedési szervezet.

Nincs elég hely a teherautóknak megállni

A Rijkswaterstaat, a holland Közmunkák és Vízgazdálkodási Főigazgatóság adatai alapján a TLN becslése szerint naponta körülbelül 96 000 nehéz tehergépjármű lépi át a holland határt.

Csak az A67-es úton, Venlo közelében, a határt átlépő teherautók száma körülbelül napi 14 000 teherautó. Ha ezeknek a járműveknek meg kell állniuk a határon vagy ugyanazon teherautó-parkolóban közvetlenül a határ után, akkor az a kevés parkolóhely pillanatok alatt megtelik.

A TLN arra is számít, hogy sok sofőr egy kicsit hosszabb időt is el fog ott tölteni, ha már egyszer meg kellett állni – például akár a kötelező szünetet is. Ilyenkor a kevés hely még gyorsabban megtelik.

Folytatás a cikkben ==>>

*************************************************************************

 

Használd ki MOST az 50%-os speciális kedvezményt február 10-ig a tachográfszimulátoron történő gyakorlásra!

Ha bármi kérdésed van, keress nyugodtan!


Üdvözlettel és jó munkát kívánva

Kuzma Ferenc
AETR szakértő, műszaki szakoktató
(diploma: Budapesti Műszaki Egyetem)
+36 (70) 391-2885, info@aetr.hu