dec 192011
 

Egy kedves olvasóm azzal a problémával fordult hozzám a minap, hogy ha ők kizárólag tachográf mentes tevékenységet végeznek, akkor miért mondták neki a hatóságnál, hogy minden napra használnia kell a korongot és a digitális  kártyát? Ugyanis emiatt külön kártyákat kellett csináltatnia minden sofőrnek. Az odáig rendben van, hogy ha be van szerelve a tachográf a készülékbe, akkor annak működőképesnek, megfelelően illesztettnek, stb. kell lennie. De miért mondták azt a vállalkozásnak, hogy minden napra be kell tenniük a korongot vagy a kártyát?

Sőt, most arra is választ adnak majd neki, hogy hány darab üzembentartói kártyát kell kiváltania a válallkozásnak!

És azt is kérdezte, hogy végül arra fogják kötelezni őt, hogy le kell töltenie a kártyákat és ki kell értékelnie a korongokat?

Most nagyon lerövidítettem a történetet, és csak a lényeget írtam le. Természetesen, amennyire  tudtam, megválaszoltam ezeket a kérdéseit.

De hát kérem szépen! A lényeg itt NEM ez sajnos! Hanem az, hogy:

  1. Bármily szomorú is, de az igazság az, hogy ha valaki nem felkészült, akkor szinte bármit mondhatnak neki, és ha ezt kellő tekintéllyel mondják (egy "hatóság"), akkor ezt el is hiszi - függetlenül attól, hogy igaz-e; hozzá kell tennem, hogy ez olyannyira hülyeség volt, hogy már a hölgynek is feltűnt, hiszen ő helyesen úgy gondolta, hogy ez nem stimmelhet, ha egyszer mentességet élveznek, ezért kérdezte meg, mi az igazság. Jól tette, hiszen tényleg érthetetlen volt az, amit tanácsoltak neki, akárki mondta is.

  2. SEMMI, ismétlem, SEMMI nem helyettesíti a megfelelő oktatást, képzést.

  3. tekintélynek, annak, akire felnéznek vagy legalábbis odafigyelnek, hallgatnak rá, óriási felelőssége van, jó és rossz értelemben egyaránt. Akire odafigyelnek, annak nagyon vigyáznia kell arra, hogy mit mond vagy tesz, pláne, hogy mit oktat. Ami mellett soha nem tudok és nem is fogok elmenni az az, hogy ha valaki ROSSZ, HELYTELEN dolgokat oktat vagy mond valakinek. Ez katasztrofális eredményeket okozhat, mint ahogy számtalan esetben ez be is bizonyosodott! Ha ugyanis valaki csak saját maga ellensége és nem okul semmiből vagy nem akar tanulni, és ezért megbüntetik, az az ő dolga. De ha valaki adott esetben sok száz embernek mond hülyeséget, az már egészen más tészta! Ennél veszélyesebb dolog nincs. Mert így terjed a hülyeség. És ebbe az is bele tartozik, ha te pl. a parkolóban tanulod meg az AETR-t, vagy épp a havertól, kollégától (akit lehet, hogy épp most büntettek meg).

  4. Miért mond néha sületlenséget egy olyan személy is, akinek épp az lenne a dolga, hogy segítsen, illetve betartassa a szabályokat? Több esetben hallottam oktatásokon, hogy a sofőrök azt mondják, a "rendőr vagy a KPM-es ezt mondta, akkor ez most nem igaz?". A lényeg az, hogy az igaz, ami le van írva a jogszabályban, nem pedig az, hogy "ki mondta". Pont. MINDIG meg szoktam követelni és nagyon erősen szoktam tanácsolni mindenkinek a következőt: ha a rendőr vagy az ellenőr azt állítja neked, hogy ________, és te ebben bizonytalan vagy, vagy éppen nem hiszed el, hogy így van, akkor követeld meg tőle, hogy mutassa meg erre a létező jogszabályt, kormány rendeletet, hivatalos állásfgolalást, stb. Ha nem tud ilyet mutatni, vagy amit mutat, az nem arra vonatkozik, amit állít, akkor vedd úgy, hogy ez az ő kitalációja. Nagyon veszélyes lenne e szerint működnöd!!!

Szóval, akkor mit tegyél? Mi lenne a helyes?

Ügyfeleim nyilván a fejüket fogják a fentiek miatt, hiszen ők pontosan tudják, mi a helyzet a mentességet illetően.

 


 

A megoldás a fenti problémákra, és még száz másikra a

TELJES AETR FEGYVERARZENÁL


Mit jelent ez?

Az alábbi kép megmutatja ezt. A képre kattintva láthatod kinagyítva az egészet, de természetesen részletekben is láthattad már ezeket (részletes leírást is olvashatsz róluk).

Teljes AETR fegyverarzenál - egy preciziós védelmi rendszer

 


 

Mit gondolok én ezekről az anyagokról?

Azt, hogy teljesen mindegy, hogy ezeket ki csinálta (persze, mi hoztuk össze ezeket), sok száz esetben, sok-sok tucatnyi visszajelzés alapján kiválóan működnek és kiváló vértezetet adnak neked az ellenőrzésekkel szemben.

  • Az NEM elég, ha tudsz valamit a dologról!
  • Az NEM jó, ha már akkor fordulsz hozzám, amikor megkaptad a 400 ezres vagy nagyobb csekkedet, vagy várható, hogy megkapod!
  • Az többé már NEM elfogadható, ha a parkolóban, vagy a kollégától tanulsz, mert sajnos bebizonyosodott, hogy ez SOKKAL veszélyesebb és sokkal nagyobb kárt okoz, mint amennyi hasznot. Ennyi tapasztalattal a hátunk mögött teljes határozottsággal kijelenthetjük ezt.


Egy dolgot tudnod kell: nem segíthetünk mindenkinek. nyilván, aki el sem olvassa ezt a levelet, azon a legkevésbé. De még akkor sem mindig, ha megkeresel minket.

Hadd idézzek egy sort Carl von Clausewitztől, aki a XIX. század , és talán az egész történelem egyi legkiválóbb hadi stratégája volt, aki a napóleoni háborús tapasztalatait és megfigyeléseit A Háborúról című, méltán világhírű könyvében írta le.

"Mi a védelem? Az ellenünk intézett lökés elhárítása! Mi a védelem célja? Megtartani azt, ami van! Valamit megtartani könnyebb, mint valamit elnyerni; következésképpen a védelem, ha egyenlő eszközöket feltételezünk, könnyebb, mint a támadás."

Rengeteg hasznos dolgot lehet tanulni ebből a könyvből. De most itt a lényeg a fenti idézet, amiből két dolgot emelnék ki.

  1. Könnyebb védekezni valami ellen, kevesebb energiát igényel, mint ha meg akarnánk támadni valamit. Vagyis, akár hiszed, akár nem, elég könnyű kivédeni az AETR bírságokat, ha....
  2. ... és itt jön a második pont, kellően felkészültél rá! Az "egyenlő eszközöket" itt az jelenti, hogy mivel egyik oldalról ott van a hatóság, akivel nyilván e tekintetben te nem vagy egyenlő fél; ugyanakkor, ha az anyagainkkal kellően felkészülsz és felvértezed agad, és betartod a szabályokat, amik az anyagaink elmagyaráznak, értelmeznek neked, akkor egyenlő eszközök állnak a rendelekzesésedre. Ezt csak azért merem ilyen határozottan kijelenteni, mert sok száz esetben nyert ez már bizonyítást. Ügyfeleink nagyon jól tudják ezt, főleg azok, akik már kaptak ellenőrzést és simán vagy nem simán, de "átmentek" ezen.


Még egy dolog.

A legjobb megoldásnak az bizonyult, ha valki megszerzi magának az átiratot és a szemináriumi DVD-t, amihez bónuszok is járnak. Ha ehhez még beszerzi a Dankó Lászlóval és Kecskés Imrével készített interjú DVD-ket is, akkor az már szinte a tökéletes védelemmel ér fel.

Ennél többet igazán nem tehetünk érted. A megoldások és válaszok itt vannak az orrod előtt. Most ráadásul még csak 25% az áfa rajtuk. Mi ennél többet nem tudunk segíteni. Ha másnak nem, higgyél von Clausewitz-nek!


Az ellenőrök csak azokat tudják megbüntetni, akik felkészületlenek, figyelmetlenek és nem tanulnak. NEKIK fellebbezniük sem érdemes. TE más vagy.

 

2012-re bebiztosítom magam az AETR-el kapcsolatban!Ma már egyszerűen NEM teheted meg, hogy nem tanulsz. Nem teheted meg, hogy nem vagy képzett. Új szelek fújnak. Komoly változásra van szükséged az AETR megértésében, vállalkozásként és sofőrként egyaránt - különben a 2012-es éved sokkal keményebb lehet! Eddig elvoltál így, de most valami teljesen újra van szükség! Még akkor sincs egyszerű dolgod, ha mindent tudsz és igyekszel betartani, hát még, ha bizonytalan, felkészületlen vagy!

Mottó: Csak az oroszlánnak van jó esélyre a hosszú távú túlélésre, de még neki is kemény dolga van!

Ezért hát nézd meg, mit hoztunk neked össze! EZEK azok a dolgok, amik alapvető változást jelentenek céged és sofőrjeid AETR képzésében és ismeretében. Figyelem! Az alábbiak NEM játékok! Rengeteget dolgoztunk vele, hogy igazán a hasznodra legyenek.


Interjú Dankó László és Kecskés Imre egykori NKH-ellenőrökkel

Dankó László és Kecskés Imre interjú

Ez a DVD közel 5 órányi videóra vett interjút taralmaz, amit Dankó Lászlóval és Kecskés Imrével készítettem. Részletekért kattints ide!

Ezt a DVD-t önmagában eddig nem lehetett megvásárolni! Ez az egyetlen lehetőség, hogy megszerezd magadnak - az év végi akció keretében. 

Ára: 2.300,- Ft + Áfa (+ postaköltség vagy utánvételi díj)




AETR-vizsga (csak a 6,5 órás szemináriumi DVD-vel együtt rendelhető)

Oktatás Minősített sofőr vizsgaigazolvány

Ha megvetted a 6,5 órás szemináriumi DVD-t, akkor egy 60 kérdéses vizsgatesztet irhatsz, illetve irathatsz minden sofőröddel (kb. 30-45 perc), melyet Dankó László, volt NKH-s ellenőrrel állítottunk össze (ő lektorálta). 80%-os "vizsga" esetén (48 helyes válasz) az adott személynek kiállítjuk a minősítési tanúsító kártyát, mely igazolja, hogy nem csak oktatásban részesült, de sikeresen vizsgázott is az AETR-előírásokból, amit az ellenőrzéseken megmutathat az ellenőrnek! Ha emellett még tényleg be is tartja a dolgokat - ami már csak rajta múlik -, akkor ez igazán ékes bizonyítéka annak, hogy ő aztán TÉNYLEG odafigyel a dolgokra és komolyan gondolja a szabályok betartását! Az esetek többségében ez nagyon jó pont az ellenőrök szemében.

Ára: 1.500,- Ft + Áfa/fő




280 kérdéses Teszt CD (NEM vizsga teszt)

Nagy AETR Tesztgyűjtemény

280 kérdés - 280 válasz az AETR-rel kapcsolatban. Tavaly szeptemberben állítottuk össze Dankó Lászlóval ezt a tesztgyűjteményt. Két részből áll: egy 177 kérdéses részből, melyet pdf-ben nyomtathatsz ki, és belépve a netre megnézheted a válaszokat, valamint egy 103 kérdéses részből (Dankó László vizsgakérdései), melyeket Power Pointos formában válaszolhatsz meg (a válaszokat egyből látod).  Részletekért kattints ide!

Ne keverd össze a vizsgával! Ezeknek a kérdéseknek a kényege az, hogy begyakoroltassa a dolgokat. 

Ára: 2.200,- Ft + Áfa (+ postaköltség vagy utánvételi díj)




A Válaszok DVD

A Válaszok

Egy 210 kérdéses DVD, mely megválaszol RENGETEG felmerülő kérdést. Ez egy olyan DVD, melyeknél a kérdések felét ezelőtt egy évvel még nem igazán tudtuk volna megválaszolni. Ezeket a kérdéseket ti tettétek fel. Én konzultáltam szakértőtársaimmal és ennek révén megválaszoltam ezeket. Szinte önálló oktatóanyaggá vált ezáltal. Részletekért kattints ide!

Ára: 2.700,- Ft + Áfa (+ postaköltség vagy utánvételi díj)





A tatabányai előadás CD-n!

A tatabányai előadás

Felvettük a 2011. márciusi, tatabányai szeminárium első 4 óráját – ami minden fontos információt tartalmaz a járművezetők részére – és megjelentettük egy CD-n. Ebben az összes ott elhangzott kérdés és válasz benne van. Részletekért kattints ide!

Ára: 1.900,- Ft + Áfa (+ postaköltség vagy utánvételi díj)





A teljes előadás átirata színes, nyomtatott, spirálozott formában + szegedi szeminárium előadás CD (Kecskés Imre)!

Ha megvan a Szemináriumi DVD-d vagy a Professzionális Oktatócsomagod, vagy voltál szemináriumon vagy céges oktatáson, akkor MINDENKÉPP szerezd meg! Ha ezek egyike sincs meg neked, akkor az átirattal együtt ezek valamelyikét is meg kell rendelned.

AETR szeminárium átirat

A korábban megtartott szemináriumokon rendszeres "probléma" volt, illetve a résztvevők gyakran kérdezték, hogy "lehet-e kapni valami átiratot, jegyzetet a tanultakhoz?" Mivel sajnos, akkor még nem állt rendelkezésünkre ilyen anyag, ezért utólag pótoltuk, elkészítettük ezt, és... a régi résztvevők és Szemináriumi DVD-vásárlók rengeteget vettek belőle. CSAK azok vásárolhatják meg, akik céges oktatást vagy szemináriumi DVD-t és/vagy Professzionális Oktatócsomagot vettek vagy szemináriumon voltak! Ha ezek valamelyikével NEM rendelkezel, akkor az átirat NEM rendelhető!

(Tipp: csak ajánlani tudom egyébként a megvásárlását, mert egy írott anyag mindig kéznél van és jól jön, plusz megkapod hozzá az ajándék CD-t.) Részletekért kattints ide!

Ára: 3.900,- Ft + Áfa (+ postaköltség vagy utánvételi díj)





AETR alapok Oktatócsomag

AETR alapok Oktatócsomag

Ez egy 8 részes, komplett, közel 3 órás oktatófilm 1 DVD-n, melyben a járművezető oktatást ÉN végzem el helyetted: te csak levetíted a filmből rájuk vonatkozó, közel 2 órás részt a sofőröknek, és a film megtanítja nekik azokat a dolgokat - méghozzá egyszerűen és könnyen érthetően -, amit ismerniük kell ahhoz, hogy MEGFELELJENEK az 561/2006-os EK rendeleteknek, és ezzel elkerülhessék a büntetéseket. Így megismerik azt, hogy mit jelenenek mindezek a való életben. Részletekért kattints ide!

Az eredeti oktatócsomag rengeteg bónusszal!

Ára: 9.500,- Ft + Áfa (+ postaköltség vagy utánvételi díj)





AETR Mesterkurzus - szemináriumi 6,5 órás DVD sorozat 4 DVD-n!

AETR Mesterkurzus DVD sorozat

Az AETR Mesterkurzus szeminárium 2011. január 15-én volt. A teljes szemináriumot kamerára vettük, az összes hozzászólással, kérdéssel, válasszal, megjegyzéssel, észrevétellel együtt, és több, mint három hétig dolgoztunk rajta, mire összehoztuk ezt a 6,5 órás "mesterművet", hogy pontosan olyan legyen, mint amilyenre Neked is szükséged van. Ez az egyetlen videóra rögzített előadásunk. A saját számlás szállításról és a mentességről itt beszélünk részletesen. Kapsz hozzá bónuszként egy sok rövid videóból álló DVD-t is, ami pl. a terítő járatosoknak (de NEM csak nekik!) szolgál nagyon hasznos információkkal a munkaidőt illetően. Ezt ajánljuk! Részletekért kattints ide!

Ára: 10.700,- Ft + Áfa (+ postaköltség vagy utánvételi díj)




Teljes AETR csomag (az AETR alap Oktatócsomag nélkül)

Abban az esetben, ha még nem rendelkezel az anyagokkal, vagy csak nagyon kevés van meg belőlük, és még több pénzt szeretnél megtakarítani, akkor rendeld meg egyben a teljes csomagot. Azonban szeretném felhívni a figyelmedet, hogy a Teljes csomag nem tartalmazza az AETR alapok Oktatócsomagot, de ezen kívül MINDEN MÁST (Szemináriumi DVD-ket és az összes többi, fent felsorolt anyagot, DVD-t, CD-t, videót, + az átiratot, interjúkat, stb.).

A teljes csomag ára: 21.200,- Ft + Áfa (+ postaköltség vagy utánvételi díj)

Teljes AETR csomag az AETR alap Oktatócsomag nélkül




2012-ben ÚJ IDŐSZÁMÍTÁS kezdődik, mert bebiztosítod magad az AETR-rel kapcsolatban! Hagyj fel a régi szokásokkal, a toldozgatással, foldozgatással, és helyezd teljesen más alapokra a cégedet az AETR témakörében! Az ellenőrök csak azokat tudják megbüntetni, akik felkészületlenek, figyelmetlenek és nem tanulnak.





"Engem NEM fognak megbüntetni, mert felkészült leszek..."

Az alábbiakban látod a fenti termékek megrendelőjét. Egyszerűen csak pipáld be azt, amelyikre szükséged van! Több tételt is bepipálhatsz, és egy-egy tételből több darabot is rendelhetsz.

Kérlek, hogy a megrendelésedet csak akkor add le, ha komolyan is gondolod a vásárlást! Az utánvétes termékeknél, de a sima postaköltségnél is sokba kerül az a postadíj, amit nekem kell fizetnem esetleg feleslegesen. Remélem, ezt megérted!

(A megrendelésnél nem tudjuk megmondani, mennyi lesz a postaköltség vagy az utánvételi díj, mert ez érthetően attól függ, mit és milyen összegben rendeltél + a súlytól.)

Az árak forintban értendők.

Az alábbi megrendelő űrlap csak a termékek megrendelésére szolgál. A céges oktatás, a szeminárium vagy a tachográf kiértékelések megrendelése email-en keresztül történik. Tégy meg mindent azért, hogy amennyire csak lehet, legyél teljesen biztonságban! Ezekkel az több száz esetben bizonyított termékekkel igyekszünk segíteni neked ebben. És maradj velünk jövőre is, mert nagyon sok hasznos dologban lesz részed!

Indulj tiszta lappal jövőre!

 


"Engem NEM fognak megbüntetni, mert felkészült leszek..." megrendelő űrlap

 

Ügyintéző adatai:
Neve:
E-mail címe:
Telefonszáma:

Postázási cím:
Vevő neve:
Irányítószám:
Város:
Utca/házszám:
Teljes AETR fegyverarzenál - egy preciziós védelmi rendszer
Számlázási cím:
ugyanaz, mint a postázási cím
Neve:
Irányítószám:
Város:
Utca/házszám:

Fizetés módja:

 

Kérem Termék neve Ára Áfa Darab Bruttó ár
  2 300 Ft 27%
0
  2 200 Ft 27%
0
  1 500 Ft 27%
0
  2 700 Ft 27%
0
  1 900 Ft 27%
0
  3 900 Ft 27%
0
  9 500 Ft 27%
0
  10 700 Ft 27%
0
  21 200 Ft 27%
0
 
 Összesen:
0

 

 

Üdvözlettel:

Kuzma Ferenc AETR szakértő
info@aetr.hu
+36-70/391-2885

 


 

Szólj hozzá Te is a témához! Figyelem! Hozzászólásod akkor jelenik meg, amikor azt az adminisztrátor elfogadta! A hozzászóláshoz NEM szükséges regisztráció. Kattints ide a hozzászóláshoz!

Házi szabályok a blog működéséhez:
Ez a blog egy mikro közösség a fuvarozók részére, ahol más szabályok érvényesek, mint a blogok többségén. Itt valós emberek folytatnak értelmes beszélgetést, egymást tiszteletben tartva. Ha ezt te is értékeled, akkor örülök, hogy itt vagy! Ha ezt nem értékeled, akkor menj a blog.hu-ra.
  1. Itt csak teljes, valós névvel szólhatsz hozzá.
  2. Légy kedves és segítőkész.
  3. Ha vitába szállsz, kérlek, hogy a témát támadd, ne az embert, aki a hozzászólást vagy a bejegyzést írta!
Elfogadom a szabályokat, hozzászólok a témához

  6 hozzászólás to “Teljes AETR fegyverarzenál – preciziós védelmi rendszer”

  1. Tisztelt Ferenc!
    Lehet nem tartozik szorosan ehhez a témához a kérdésem,de szeretném mégis tisztázni az igazságot.
    A kérdésem a következő: a heti pihenő csökkentésénél figyelembe kell-e venni a tartózkodási helyet? Ugynis több helyen találtam írásos formában a következőket:

    a.
    heti phenőidő 36 órára csökkenthető ha a vezető a jármű telephelyén vagy lakóhelyén tölti el. (pótolni kell a következő harmadik hét vége előtt)

    b.
    24 órára csökkenthető, ha máshol tölti el (pótolni kell a következő harmadik hét vége előtt)

    Mindebből azt olvasom ki,hogy az otthonomban eltöltött heti pihenőmet max.36 órára csökkenthetem,gondolván arra a törvényalkotó,hogy megfelelően ki legyek pihenve.

    A 24 órára csökkentett heti pihenőt pedig minden bizonnyal azért engedélyezi idegen helyeken,hogy a fuvarfeladatot minél hamarabb befejezhessem.

    Vagyis él-e ez a jogszabály ebben a formában,vagy esetleg változott úgy,hogy nem kell figyelembe venni a pihenő helyét és egységesen,minden esetben 24 órára csökkenthető?

    Köszönöm válaszát!

    Sándor

    • Kedves Sándor!
      Amit írsz, az az AETR egyezményben szerepel, ami az Unióra NEM vonatkozik!!! Te nagy valószínűséggel az 561-es rendeletet használod, hacsak, nem jársz olyan országokban is, ahol az AETR érvényes. Ebben az esetben valóban ezt kell figyelembe venni (ezt a 2001. évi IX. Tv. tartalmazza, az AETR kihirdetéséről, aminek 8. cikk 3. pontja szerint: “Minden héten az 1. és 2. pontban megnevezett pihenőidők egyikét heti pihenőidőként, összesen negyvenöt egybefüggő órára meg kell hosszabbítani. E pihenőidőt legalább harminchat egybefüggő órára lehet csökkenteni, ha azt a gépjárművezető a jármű rendes telephelyén vagy saját lakóhelyén tölti el, vagy legalább huszonnégy egybefüggő órára rövidíthető, ha azt máshol tölti el. Minden csökkentést az illető hetet követő harmadik hét vége előtt egybefüggően elöltött, azzal egyenértékű pihenőidővel kell kiegyenlíteni.”
      Még egyszer hangsúlyozom azonban, hogy ez csak akkor érdekes, ha valamiért az AETR-t kell használni és nem az 561-es rendeletet!
      Ha rád – nagy valószínűséggel – az 561-es rendelet érvényes, akkor az abban foglaltak szerint kell eljárnod! Ebben nincs ez a 36 órás megszorítási kötelezettség, csak annyi szerepel, hogy “legalább 24 órára csökkenthető”, amit természetesen ugyanúgy vissza kell pótolni.
      Szóval, a 36 órát felejtsd el unión belül.
      Remélem, tudtam segíteni.
      Üdv
      Feri

  2. Úgy nézne ki a dolog,hogy én egy 7.5 autóval gyüjteném be gumisoktól a használt abroncsokat.Ezt szállítanám el újrahasznosításra,vagy erőműbe égetésre.Tehát nem más megbízásából másnak,hanem saját begyűjtés és leadásról szólna a dolog.Ez nem saját számlás?
    Köszi a válaszodat.Üdv;Gyula.

    • Szia!
      Igen, ez nagyon saját számlásnak tűnik. A lényeg 3 dolog:
      1. A jármű, amivel szállítasz, a te tulajdonodban van vagy bérled
      2. A gumi, amit szállítasz a TE tulajdonodban van, azaz, megveszed.
      3. Maga a kiszállítás másodlagos szempont a fő tevékenységhez képest, mivel ebben az esetben a fő tevékenység a gumik értékesítése.
      Ha ezek fennállnak, akkor jó eséllyel saját számlás szállítás.
      Tehát, megveszed (a te tulajdonodba kerül), eladod, és a saját autóddal kiszállítod. Ez saját számlás.
      Ha 7,5 tonna alattival teszed, akkor ráadásul mentes is, csak a saját számlás jelleget kell igazolnod (számla, szállító, nyilatkozat, menetlevél).
      Üdv
      Feri

  3. Azt szeretném megkérdezni,hogy hulladék gumiabroncsok begyüjtésére,tárolására,szállítására milyen szabályok vonatkoznak.Vállalkozóra,sofőrre,autóra,milyen engedélyek,nyomtatványok szükségesek.
    Köszönöm válaszát.

    • Kedves Gyula!
      Az a helyzet, hogy ez nem teljesen az AETR témakörébe tartozó kérdés. Én ennek a területnek vagyok a szakértője. Ami biztos, az az, hogy a szállításra vonatkozó szabályokat az 561-es rendelet szabályozza, már amennyiben fuvarozásról vagy saját számlás szállításról van szó.
      Tudni kéne azt is, hogy milyen célra történik a szállítás (fuvarozás vagy saját számlás jelleg), illetve mekkora járművel (tachográf használati kötelezettség).
      Ha fuvarozói tevékenységről van szó, ami 3,5 tonna feletti, akkor a szükséges engedélyek egy részét az új, 261/2011-es kormányrendelet tartalmazza.
      A személyzetre vonatkozó munkaügyi előírásokat az 1988-as évi Közl. Tv. tartalmazza, ami a 6,5 órás DVD-ben benne van (úgy tudom, ez megvan neked).
      Ha kicsit jobban konkretizálod a dolgot, akkor egy-két dolgot meg tudok kérdezni szakértő társaimtól is. Mert lehet, hogy esetleg speciális engedély is kell
      Üdv
      Feri

 Leave a Reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

(kötelező)

(kötelező, de nem látszik)

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .