Ingyenes 16 részes tanulmánysorozat

 
Get the Flash Player to see this content.
Minden nappal el kell tudnod számolni...

 

Kedves Kuzma Ferenc Úr! Köszönetemet szeretném kifejezni a levelekért, melyeket kaptam Öntől! Nagyon sok hasznos információt találtam, és sok dolog felkeltette az érdeklődésemet. Örülök, hogy rátaláltam Önre, mint szakemberre. Más munkaterülettel foglalkozom, de ezek a dolgok is nagyon érdekelnek. Időt szánok arra, hogy újra áttanulmányozzam az információkat.

Tisztelettel üdvözlöm: Feketéné Jakab Katalin


Üdvözlöm! Örülök,hogy sikerült Önnel kapcsoltba kerülnöm (sokat vesztettem volna ha ez nem jön létre), igaz a véletlennek köszönhető.

Horváth János


Kedves Ferenc! Köszönöm szépen a leveleket. Igazán nagyon tanulságosak és valóban az életből valók. Sokszor magamra és a kollégáimra ismerek a történetekből. Jó magam ömlesztett áru szállítással foglalkozom egy nyerges szerelvénnyel. A saját tapasztalatom szerint az ilyen jellegű járműveket kiemelten ellenőrzik a hatóságok.

 

Éppen ezért próbálok a szabályoknak megfelelően dolgozni, közlekedni. DE sokszor rádöbbenek, hogy hiányosak vagy elavultak az ismereteim.

 

Sajnos egyelőre a szemináriumra nem tudok eljutni, de amint lesz rá módom és lehetőségem, az elsők között jelentkezek, addig a történetekből és videókból tanulok, illetve okulok. Néha bennem is felmerülnek kérdések, amiben csak a specialista tud segíteni (legalábbis olcsóbban mint a hatóságok). Ezért szívesen fogadom és olvasom a leveleit, videóit. További sok sikereket a munkájához és jó egészséget kívánok.

Tisztelettel: Pogácsás István


Tisztelt Ferenc! Egy pár hónappal ezelőtt találtam meg a honlapját és nagyon sok érdekes, tanulságos dolgot olvastam el rajta. Sőt fel is iratkoztam a hírlevelére és egyáltalán nem bántam meg, mert nem reklámokat és spam-eket kapok, hanem aktuális híreket. Szerintem óriási munkát fektet bele abba amit csinál és ez meglátszik a leveleiben is. Email-ben kapni új információkat nagyon kényelmes és számomra nagyon hasznos. Örülök, hogy Ön ezzel foglalkozik ilyen profi szinten és remélem, hogy még sok hasonló emailt fogok kapni Öntől. Köszönöm szépen!

Üdvözlettel: Bányász Tibor fuvarszervező, www.finance-trans.com


Kedves Ferenc! Nagyon jó az anyag amit kapok és minden egyes videó film részlet hasznos gondolatokat illetve információkat tartalmaz. Szép napot és további jó munkát kívánok!

Hódosi Lajos!


Üdvözlöm, Ferenc! Én személy szerint örülök az ön odaadó segítségének, mert legalább valaki foglalkozik a sofőrökkel, és nem csak lenézi őket vagyis minket, mint például a hatóság! Köszönöm az eddigi hírleveleit, továbbra is várom a többit és a fejleményeket! Üdv.:Zsolt

Csapó Zsolt


Üdvözlöm, Ferenc! Nagyon örülök, hogy rátaláltam az Ön, nagy hiányt pótló szolgáltatására. Nagyon kicsi vállalkozás vagyunk. Szerintem rövidesen kiderül, talpon maradunk vagy belebukunk. Mi becsülettel, munkából szeretnénk élni,- ha hagynának. Pillanatnyilag a könyvelőnek is kezdi meghaladni a képességét, hogy mi meg tudjunk felelni a lehetetlennek tűnő kritériumoknak. Szeretném majd megvásárolni a "komplett oktatócsomagot" is, hogy segíteni tudjam a párom munkáját. (Megjegyzés: azóta már megvásárolta.)

Üdvözlettel : Tribl Imréné Erzsébet

 

Get the Flash Player to see this content.
Dankó László, volt KF-ellenőr tanácsa a sofőröknek (részlet a 2010. december 7-én vele készített interjúból, 4:10 perc)

 

 

Get the Flash Player to see this content.
Kecskés Imre, volt KF-ellenőr tanácsa a sofőröknek (részlet a 2011. október 11-én vele készített interjúból, 2:48 perc)

 

 


Iratkozz fel 16 részes INGYENES AETR tanulmány-sorozatunkra! Szerezd meg az INGYENES videót is a Tevékenységigazoló lap megfelelő használatáról! Regisztrálj MOST, hogy AZONNAL hozzájuss ahhoz a tudáshoz, melyet eddig 2000 fuvarozó olvasott el!
 

tachográf oktatás, tachograf, analóg, aetr, aetr vezetési idő, korong, tahograf, tachográf, pihenőidő, vezetési idő, digitális tachográf, tachográf korong, tahográf, tachográf használata

 
INGYENES 16 részes tanulmány sorozat fuvarozóknak!
 
tachograf, analóg, aetr, aetr vezetési idő, korong, tahograf, tachográf, pihenőidő, vezetési idő, digitális tachográf, tachográf korong, tahográf, tachográf használataKüldd el nekem MOST az INGYENES AETR-KVÍZT, az INGYENES 16 részes tanulmányt, az alapvető meghatározásokat PLUSZ a Tevékenységigazoló lapról szóló cikket és INGYEN videókat is!!!
Vezetéknév*:
Keresztnév*:
E-mail cím*:
Város*:
Lakcím + irányítósz.*:
Mobil szám*:
tachograf, analóg, aetr, aetr vezetési idő, korong, tahograf, tachográf, pihenőidő, vezetési idő, digitális tachográf, tachográf korong, tahográf, tachográf használata
Csak az AETR-KVÍZT kérem, a 16 részes INGYENES tanulmányok, a 3 videó és az alapvető meghatározások NÉLKÜL!!!  
  Figyelem! Ha itt adod meg adataidat, NEM JÁR az ingyenes 16 részes tanulmány, a videó a Tevékenység igazoló lap használatáról és az alapvető meghatározások!
Keresztnév*:
E-mail cím*:
Város*:
 

 

(Az adataid biztonságban vannak! Adatbiztonsági és "zéró spam" filozófiánk alapján az itt megadott adatokat senkinek nem adjuk ki, és főleg nem értékesítjük. Mi sem szeretjük a spam-et! Levelezőlistánkról egy kattintással bármikor le lehet iratkozni. Az Adatvédelmi Nyilatkozatot ide kattintva megnézheted.)

 




Hogyan érinti a kisvállalkozásként működő fuvarozókat az AETR-ellenőrzések és büntetések?

A kisebb - családi vagy pár fős - fuvarozó vállalkozások esetén a legfőbb problémát az jelenti, hogy a munkaügyi megfelelés és a vezetési és pihenőidőkre vonatkozó megfelelés gyakorlatilag egyszerre jelentkezik és egymástól elválaszthatatlanok: általában valamelyik családtag vagy barát vezeti a járműve(ke)t, és az egész vállalkozást pár ember viszi csak.

Ha pedig a járművezetőt (testvér, sógor, barát, stb.) megbüntetik az úton, kiállítva a jegyzőkönyvet, az többnyire az egész vállalkozást - családot - komolyan (elsősorban pénzügyileg) megérinti. Nem is beszélve arról, hogy ezután szinte garantált még a vállalkozás helyszínén történő ellenőrzés is, amivel kapcsolatban igencsak kívánatos lenne, hogy ne tetézzük a bajt további bírságokkal.

Egy-egy ilyen incidens miatt akár az egész vállalkozást vissza lehet adni - sajnos, ez gyakoribb, mint gondolnánk -,  mert még szinte a bírság kifizetése is lehetetlenné válik. Legjobb esetben kérvényezni lehet részletfizetést, ami még mindig eléggé megterhelő.

Emiatt nagyon-nagyon fontossá válik, hogy ezek a kisvállalkozások, családi vállalkozások, pár járművel rendelkező vállalkozások könnyen megismerjék és egyszerűen használatba tehessenek néhány alapvető jogi előírást és tevékenységet az AETR-rel kapcsolatban, mely biztosítja számukra - sokszor még a büntetés után is!!! -, hogy a várható bírság mintegy 80-95%-ától legálisan megszabadujanak. És ez az egész az AETR-ben, illetve az 561/2006 EK rendeletben lefektetett vezetési idők, pihenőidők és a tachográf korong alapok megfelelő ismeretén múlik, valamint azon, hogy a vállalkozás mennyire képes azokat megérteni, átültetni a gyakorlatba és amennyire csak lehetséges, - miközben nyereségesen dolgoznak - eleget tenni jogi szempontból - járművezetőként és vállalkozásként egyaránt - az AETR illetve 561/2006 EK Rendeletnek és egyéb rendeleteknek.

EZ az igazi kihívás a kisebb vállalkozások számára!

tachográf oktatás, tachograf, analóg, aetr, aetr vezetési idő, korong, tahograf, tachográf, pihenőidő, vezetési idő, digitális tachográf, tachográf korong, tahográf, tachográf használata

Következésképp: amellett, hogy fuvarfeladatokat kell találnia, szerveznie és nyereségesen lebonyolítania, a kisvállalkozást, családi vállalkozást már a kisebb büntetések is tönkretehetik és a büntetés akár a vállalkozás visszaadására is kényszerítheti őket - amellett, hogy a bírságot így is ki kell fizetni - , és többnyire sajnos ezek a kisvállalkozások azok, akik a legkevésbé tájékozottak azzal kapcsolatban, hogy hogyan feleljenek meg az (elsősorban jogi) előírásoknak (leginkább az AETR illetve az 561-es Rendeleteknek). A vezetési idő és a pihenőidő helytelen alkalmazása, a munkaidők nem megfelelő használata, valamint a nem megfelelő tachográf korong ismeret és használat NAGYON sokba kerülhet.

És amikor bajba kerülnek, legtöbbször nincs kihez fordulniuk.

Mit tehet egy magánfuvarozó vagy kisfuvarozó, hogy SOKKAL nagyobb biztonságban legyen? Tehet valamit?

 

Igen, TEHET! Első körben elolvas néhány HASZNOS tanulmányt a témában. Iratkozz fel erre a 16 részes, INGYENES tanulmány sorozatra!

 

 
INGYENES 16 részes tanulmány sorozat fuvarozóknak!
 
tachograf, analóg, aetr, aetr vezetési idő, korong, tahograf, tachográf, pihenőidő, vezetési idő, digitális tachográf, tachográf korong, tahográf, tachográf használataKüldd el nekem MOST az INGYENES AETR-KVÍZT, az INGYENES 16 részes tanulmányt, az alapvető meghatározásokat PLUSZ a Tevékenységigazoló lapról szóló cikket és INGYEN videókat is!!!
Vezetéknév*:
Keresztnév*:
E-mail cím*:
Város*:
Lakcím + irányítósz.*:
Mobil szám*:
tachograf, analóg, aetr, aetr vezetési idő, korong, tahograf, tachográf, pihenőidő, vezetési idő, digitális tachográf, tachográf korong, tahográf, tachográf használata
Csak az AETR-KVÍZT kérem, a 16 részes INGYENES tanulmányok, a 3 videó és az alapvető meghatározások NÉLKÜL!!!  
  Figyelem! Ha itt adod meg adataidat, NEM JÁR az ingyenes 16 részes tanulmány, a videó a Tevékenység igazoló lap használatáról és az alapvető meghatározások!
Keresztnév*:
E-mail cím*:
Város*:
 

 

(Az adataid biztonságban vannak! Adatbiztonsági és "zéró spam" filozófiánk alapján az itt megadott adatokat senkinek nem adjuk ki, és főleg nem értékesítjük. Mi sem szeretjük a spam-et! Levelezőlistánkról egy kattintással bármikor le lehet iratkozni. Az Adatvédelmi Nyilatkozatot ide kattintva megnézheted.)

 



A 30 napos fizetési határidőről...

Egy aprónak tűnő eredményről szeretnék beszélni, egy olyan kis lépésről, mely - és ebben teljesen biztos vagyok - a jelenlegi gazdasági helyzetben jelentősen hozzájárul majd a fuvarozók, szállítmányozók pénzügyi helyzetének stabilizálódásához. Az igazság az, hogy ez a jogszabály már tavaly óta érvényben van, csak éppen kevesen ismerik és alkalmazzák, kevesen szereznek érvényt neki.

Ez pedig a 30 napos fizetési határidő bevezetéséről szól a fuvarozói szakmába, a megjelent kapcsolódó kormányrendeletről, és arról, hogy egységes fellépésével a fuvarozók miként tudnak érvényt szerezni egy jogszabálynak, valamint az ebből fakadó előnyöket miképp tudják kihasználni.

Rendőri ellenőrzés

Most tehát a fuvarozói szakmán a sor, hogy megmutassa ezeket, hiszen mint mondani szokás: minden jogszabály csak annyit ér, amennyit betartanak belőle.

A Kormány még 2009-ben elfogadta a 101/2009. (V.8.) Korm. rendeletet, mely a jövőben kötelezővé teszi, egyetlen kivételtől eltekintve, hogy legfeljebb 30 napos fizetési határidőt LEHET alkalmazni a fuvarozási és személyszállítási szerződések esetében (tehát ez a "plafon"). Egyébiránt az osztrákok ezt már tudják, ellentétben sok magyar fuvarozóval.

Így bármennyire is nem tetszik esetleg a megbízónak, a szállítási díjakat legfeljebb 30 napos fizetési határidővel kell kifizetnie, még akkor is, ha erről a fuvarozási, vagy személyszállítási szerződés, vagy megbízás kimondottan nem rendelkezik (és érvényes jogszabály esetén mostantól kezdve nem is kell rendelkeznie).

Tehát, a 30 napos fizetési határidő a fenti jogszabály alapján minden külön nyilatkozat vagy megállapodás nélkül a szerződés részévé válik; továbbá, az ettől eltérő szerződéses kikötés semmisnek minősül.

A szabálytól való eltérés kizárólag akkor engedélyezett, ha a fuvarozónak, személyszállítónak a hosszabb határidőt ellensúlyozandó, a szerződésben írásban rögzített egyéb más előnye származik.

Ezért a fuvarozó érdekképviseleti szervezetek kifejezetten azt kérik tagjaiktól, hogy saját és fuvarozó társaik helyzetét szem előtt tartva a fuvarmegbízásaik, személyszállítási feladatuk visszaigazolása, illetve szerződéskötésük során a fizetési határidő meghatározásakor hivatkozzanak a közúti áruszállítási szerződésekről szóló 2/1981 (I.31.) MT rendelet 5.§-ára, valamint a közúti személyszállítási szerződésekről szóló 20/1981. (VI.19.) MT rendelet 3.§ (3) bekezdésére, és ne hagyják, hogy adott esetben erőfölényben lévő megbízójuk a fuvardíj, személyszállítási díj megfizetése tekintetében egy hosszabb határidőt kényszerítsen rájuk.

Ha ugyanis mindenki ezt teszi, akkor az írott szabályból előbb utóbb szakmai szabály lesz, sőt a mindennapi élet természetes részévé válik. Ezáltal a tevékenység finanszírozása olcsóbb lesz s így alacsonyabb költségekkel versenyképesebbek lesznek a fuvarozók.

Az érdekképviseleti szervezetek továbbá felhívják tagjaik figyelmét arra, hogy a hivatkozott kormányrendelet módosítja a menetokmányok kötelező adattartalmát, így a fuvarlevél, menetlevél tekintetében rá kell vezetni az okmányra az árutulajdonos által kiállított szállítólevél számát, valamint az autóbusz-menetlevél, fuvarlevél, menetlevél esetében rá kell vezetni az okmányokra ezen kívül az üzemanyag vásárlása vagy vételezése esetén annak helyét, idejét, km óra állását és a vásárlást, vételezést igazoló számla, vagy egyéb okmány számát.

A rendelet 2009. május 8-án hatályba lépett.

Idézet a jogszabályból:

7. §

A közúti árutovábbítási szerződésekről szóló 2/1981. (I. 31.) MT rendelet 5. §-a helyébe a következő rendelkezés lép: "5. § A fuvardíjat, továbbá a fuvarozásra szükségesen és hasznosan fordított, a fuvarozó által megelőlegezett és a kiszolgáltatáskor meg nem térített költségeket az annak fizetésére kötelezett legkésőbb 30 napon belül köteles teljesíteni, kivéve, ha a 30 napnál hosszabb teljesítési határidő szerződésben való kikötését – ezzel arányban álló – más előnynek a fuvarozó javára írásbeli szerződésben történő vállalása ellensúlyozza. A felek ezzel ellentétes megállapodása semmis."

8. §

A közúti személyszállítási szerződésekről szóló 20/1981. (VI. 19.) MT rendelet 3. §-a a következő (3) bekezdéssel egészül ki: „(3) A személyszállítási szolgáltatás ellenértékét (díjat), továbbá a személyszállítási szolgáltatásra szükségesen és hasznosan fordított, a személyszállító által megelőlegezett és a kiszolgáltatáskor meg nem térített költségeket az annak fizetésére kötelezett legkésőbb 30 napon belül köteles teljesíteni, kivéve, ha a 30 napnál hosszabb teljesítési határidő szerződésben való kikötését – ezzel arányban álló – más előnynek a személyszállító javára írásbeli szerződésben történő vállalása ellensúlyozza. A felek ezzel ellentétes megállapodása semmis."

A teljes rendelet innen letölthető: 101-2009 Kormány Rendelet

 

16 részes AETR tanulmánysorozat fuvarozóknak 14.000,- forint értékben DÍJTALANUL!!! Enélkül SEHOVA!

 

 

tachograf, analóg, aetr, aetr vezetési idő, korong, tahograf, tachográf, pihenőidő, vezetési idő, digitális tachográf, tachográf korong, tahográf, tachográf használataKüldd el nekem MOST az INGYENES tanulmányokat PLUSZ a Tevékenységigazoló lapról szóló INGYEN videót is!!!

Vezetéknév*:
Keresztnév*:
E-mail cím*:
Város*:
Lakcím + irányítósz.*:
Mobil szám*:
Csak az INGYENES tanulmányokat kérem, a videó NÉLKÜL!!!

 

 

Keresztnév*:
E-mail cím*:
Város*: