Amit a tachográfról feltétlenül tudni kell - könyv

Amit a tachográfról feltétlenül tudni kell - könyv

Rövid leírás a könyvről

  • Ezen szakmai kiadványunk a 165/2014/EU rendelet legfontosabb kérdéseire ad választ a tachográfokkal kapcsolatban, és gyakorlati útmutatót ad a tachográfok használatához, sok-sok képpel és magyarázattal.
  • Méltó párja és fontos kiegészítője a mostanra kibővített és "felturbózott" AETR könyvnek.
  • 200 oldalnyi információ, mely azokra a kérdésekre ad választ, amiket TI tettetek fel és kérdeztetek meg a tachográfok gyakorlati alkalmazásával kapcsolatban.
  • Részletes tájékoztató és bemutató mind a korongos, mind a digitális tachográfokról. Ez utóbbiak az Actia, Stoneridge és Siemens-VDO tachográfokra vonatkozik.
  • 1. Fejezet: A tachográffal kapcsolatos alapvető meghatározások - A 165/2014/EU rendelet alapvető meghatározásai a tachográffal kapcsolatban – ezek értelmezése
  • 2. Fejezet: Alapvető ismeretek az analóg (korongos) tachográfról és annak kezeléséről - Analóg (korongos) tachográf alapvető ismerete és kezelése
  • 3. Fejezet: Alapvető ismeretek a digitális (kártyás) tachográfról járművezetők részére - Alapvető ismeretek a járművezetői kártyáról; Piktogramok, országkódok, tevékenységek szimbólumai és tachográf kijelzői üzenetek; Alapvető ismeretek a digitális tachográffal kapcsolatban; A digitális tachográf kezelése, karbantartása; Veszélyes áruk kezelése a digitális tachográfon.
  • 4. Fejezet: Alapvető ismeretek a digitális (kártyás) tachográfról a vállalkozások részére - Alapvető információk a vállalati (üzembentartói) kártyáról; Letöltések: járműegység és járművezetői kártyák
  • Ezen szakmai könyvünk jelentős segítséget nyújt mind a vállalkozásoknak, mind pedig azok járművezetőinek.
  • MINDEN EGYES OKTATÁSON, ahol voltam, a járművezetők jelentős része olyan alapvető kérdésekkel sincs tisztában, hogy
    - egyáltalán MIKOR kell szalagot nyomtatni, miért és hány napot;
    - MIKOR és HOGYAN kell használni az OUT üzemmódot és mikor TILOS;
    - HOGYAN kell eljárni és elszámolni az időket a telephelyi mozgások esetén;
    - HOGYAN kell az ORSZÁGKÓDOKAT és a TARTOMÁNYKÓDOKAT (Spanyolország esetén) használni, mikor kell beírni és mikor NEM; mi van, ha átléped az országot, vagy mit tegyél négykezes esetén, amikor a kártyákat cserélitek - akkor is kell országkód?;
    - HOGYAN kell több, egymás utáni eseményt visszaírni a kártyára (pl. volt készenléted, aztán munkád, aztán pihenőd, és ezt kézi bevitellel kell bevinni a kártyádra);
    - mi a teendő, ha lejárt a kártyád és az új még NEM érkezett meg, vagy megérkezett, de nem érvényes még, vagy ha a kártya elveszett, megsérült, stb.;
    - vagy az UTC/helyi idő kiigazítási lehetősége, beállítása;
    - vagy miként kell használni a fel/le nyilakat, a vissza gombot;
    - mit jelentenek az egyes üzenettípusok (üzenet, előzetes figyelmeztetés, figyelmeztetés, hiba), amik a tachográf kijelzőjén időnként megjelenhetnek, mit tegyél ilyenkor;
    - HOGYAN kel értelmezni egyáltalán egy nyomatot, mi-micsoda rajta, mi-mit jelent, stb.
  • Sorolhatnám tovább még, hogy mikkel találkozok, de pont ezek a kérdések indítottak arra, hogy megcsináljuk ezt az újabb szakmai kiadványt, ami úgy tűnik, nem igazán nélkülözhető, ha azt akarod, hogy a járművezetőid TÉNYLEG megértsék ezt és jól csinálják.
  • Végső soron, NE FELEDD az alapszabályt! MINDEN a vállalkozás kötelessége, és ha már így van, akkor nem árt, ha jól használható "oktatófegyverek" állnak a rendelkezésére - ami ugyanakkor a sofőröknek is hasznos. Ezért készült ez a kiadvány, hogy ez is nagy hasznodra legyen.



 gfbvbvb